שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 2 שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 2
התאוות הם דבר טבעי שנברא באדם בין אם הם דמיונות בין אם לא.
כשאדם מתגבר עליהם הוא נעשה מופרש ומובדל ומזוכך=קדוש.
במקום שאין תכלית לאותם המצוות מדוע שלא ילך האדם ע"פ נטיותיו הטבעיות.
אותו אחד שאין לו תאוות באופן טבעי או שילך לרופא בדחיפות!!!!!!!! או שיעזוב את העולם הזה אין מקומו כאן עתה.
(עי' בספרים הקדושים שלכל אחד לפי שורשו ויסודו (מים רוח וכו') יש לו יותר מן התאוה האחת ופחות מן התאוה השני)
 
ביום יום בשגרת החיים, לא ברגעי נפילה ומעידות,
מושרש בתוכנו חוסר אמונה מוחלטת בהקב"ה כל ההסתכלות שלנו על החיים היא לא לגמרי בביטחון בהשם.
וממילא יש ערך ומשקל גם לכוחות אחרים לדוגמא: אנחנו לא מושלמים בלא לגזול עד כדי שאנחנו לא חושבים שבכלל לא יהיה בזה רווח ולכן הסיבה שאנחנו לא גוזלים היא רצון הקב"ה, אבל עם הקב"ה היה מסכים אז ההינו גוזלים. וזה כל הנקודה. אני מדבר לפחות על הדרגה האישית שלי.....
 
כשאני קורא שוב את שאלת הסקר שקר.. אני מסתפק אם אותם 90 אחוז שהשיבו שהיו מוכנים לחיות שבוע כמו גוי, לעבור על כל העבירות ולא לקבל שכר על המצוות, אולי נחשבים כתוהא על הראשונות שמאבד זכויותיו, שיסודו מטעם פריקת עול ומורד במלכות השם. הרחבתי כאן קצת.
 
התאוות הם דבר טבעי שנברא באדם בין אם הם דמיונות בין אם לא.
כשאדם מתגבר עליהם הוא נעשה מופרש ומובדל ומזוכך=קדוש.
במקום שאין תכלית לאותם המצוות מדוע שלא ילך האדם ע"פ נטיותיו הטבעיות.
אותו אחד שאין לו תאוות באופן טבעי או שילך לרופא בדחיפות!!!!!!!! או שיעזוב את העולם הזה אין מקומו כאן עתה.
(עי' בספרים הקדושים שלכל אחד לפי שורשו ויסודו (מים רוח וכו') יש לו יותר מן התאוה האחת ופחות מן התאוה השני)
ביום יום בשגרת החיים, לא ברגעי נפילה ומעידות,
מושרש בתוכנו חוסר אמונה מוחלטת בהקב"ה כל ההסתכלות שלנו על החיים היא לא לגמרי בביטחון בהשם.
וממילא יש ערך ומשקל גם לכוחות אחרים לדוגמא: אנחנו לא מושלמים בלא לגזול עד כדי שאנחנו לא חושבים שבכלל לא יהיה בזה רווח ולכן הסיבה שאנחנו לא גוזלים היא רצון הקב"ה, אבל עם הקב"ה היה מסכים אז ההינו גוזלים. וזה כל הנקודה. אני מדבר לפחות על הדרגה האישית שלי.....
שניכם מדברים מצד העבירות,
הינו שאם אין להקב"ה בעיה שנעשה עבירות, ברור שנעשה, מי יפריע לנו,
הרי כל מה שאנו נמנעים מעבירות כי כך רצונו, ברגע שאין לו בעיה עם זה, למה לא?!
אבל גם יש עוד צד למטבע,
המצוות!!! מי שחי כגוי, באותו שבוע אין לו מצוות, וזה הפסד גדול, גם אם הקב"ה מסכים שבאותו שבוע לא יהיה לו מצוות,
ואע"פ שלא יהיה מצוּוה, מ"מ כיצד יסכים לוותר על הזכות להיות מצוּוה.
וה"ה גם במניעה מעבירו,ת אם יש לנו את האפשרות להיות מצווים להזדכך במניעה מעבירות, כיצד אפשר לוותר על הזכות הזו ולחיות במדמנה,
לא שאני לא נכשל, קורה, אבל זה מחוסר מודעות,
אבל במודע ללכת לוותר ע"כ, שמו שמים...
 
כשאני קורא שוב את שאלת הסקר שקר.. אני מסתפק אם אותם 90 אחוז שהשיבו שהיו מוכנים לחיות שבוע כמו גוי, לעבור על כל העבירות ולא לקבל שכר על המצוות, אולי נחשבים כתוהא על הראשונות שמאבד זכויותיו, שיסודו מטעם פריקת עול ומורד במלכות השם. הרחבתי כאן קצת.
אדרבא אם נשאר להתנהג כיהודי למרות שלא מחובר אין לך קבלת עול גדולה מזו...
כאומר לעצמו אף שלא נח לי בקיום המצוות מ"מ עולו של קוב"ה עלי
וא"א לברוח ולהתחמק מכך
 
שניכם מדברים מצד העבירות,
הינו שאם אין להקב"ה בעיה שנעשה עבירות, ברור שנעשה, מי יפריע לנו,
הרי כל מה שאנו נמנעים מעבירות כי כך רצונו, ברגע שאין לו בעיה עם זה, למה לא?!
אבל גם יש עוד צד למטבע,
המצוות!!! מי שחי כגוי, באותו שבוע אין לו מצוות, וזה הפסד גדול, גם אם הקב"ה מסכים שבאותו שבוע לא יהיה לו מצוות,
ואע"פ שלא יהיה מצוּוה, מ"מ כיצד יסכים לוותר על הזכות להיות מצוּוה.
וה"ה גם במניעה מעבירו,ת אם יש לנו את האפשרות להיות מצווים להזדכך במניעה מעבירות, כיצד אפשר לוותר על הזכות הזו ולחיות במדמנה,
לא שאני לא נכשל, קורה, אבל זה מחוסר מודעות,
אבל במודע ללכת לוותר ע"כ, שמו שמים...
מה תהיה התוצאה אם יקיים את המצוות האם זה יועיל משהו לעולם.

אם לא אין משמעות לעשיית מעשים שאין בתועלתם כלום.

ועוד מהו רצון ה' באותה העת שיקיימם או.....
 
מה תהיה התוצאה אם יקיים את המצוות האם זה יועיל משהו לעולם.

אם לא אין משמעות לעשיית מעשים שאין בתועלתם כלום.

ועוד מהו רצון ה' באותה העת שיקיימם או.....
לא הבנתי, נתונים לו בחירה להישאר יהודי או להיות גוי לשבוע,
אם נשאר יהודי כשמקיים מצווה מרומם עצמו וכל העולם מתרומם עמו,
אם הוא מחליט להיות גוי אין שום משמעות ותועלת במעשיו,
לא שמודעים לו אתה גוי ועכשיו תעשה מה שאתה רוצה,
וגם עם מודעים לו כך, וודאי שאם היה מחובר היה מיד הולך להתגייר ללא שהות.
 
לא הבנתי, נתונים לו בחירה להישאר יהודי או להיות גוי לשבוע,
אם נשאר יהודי כשמקיים מצווה מרומם עצמו וכל העולם מתרומם עמו,
אם הוא מחליט להיות גוי אין שום משמעות ותועלת במעשיו,
לא שמודעים לו אתה גוי ועכשיו תעשה מה שאתה רוצה,
וגם עם מודעים לו כך, וודאי שאם היה מחובר היה מיד הולך להתגייר ללא שהות.
אני חושב שיש לר' עזריאל טאובר שיחות וכתבים על הנושא הזה ונקרא בשם "חוזה או ברית" וכן שמעתי ממו"ר הרה"ג ר' יעקב אסטרייכר שליט"א שדיבר על נושא זה בג' שיחות ששמם כן.
 
אני חושב שיש לר' עזריאל טאובר שיחות וכתבים על הנושא הזה ונקרא בשם "חוזה או ברית" וכן שמעתי ממו"ר הרה"ג ר' יעקב אסטרייכר שליט"א שדיבר על נושא זה בג' שיחות ששמם כן.
בספר שלו פרקי מחשבה/ ניסיונות אחרית הימים
 
אדרבא אם נשאר להתנהג כיהודי למרות שלא מחובר אין לך קבלת עול גדולה מזו...
כאומר לעצמו אף שלא נח לי בקיום המצוות מ"מ עולו של קוב"ה עלי
וא"א לברוח ולהתחמק מכך
השאלה על ההסכמה לחיות כגוי באותו שבוע. (ומה שעושה לאחר מכן, לא מפחית בפריקת העול) דסו"ס גילו שלא באמת ניחא להם במצוות (שלכן הסכימו לוותר על שכרם) וניחא להם בעבירות ככל ותלוי בהם והרי זה פריקת עול ומורד במלכות השם. וצ"ל דסוף סוף לא גרע מיראת העונש. מכיון וכל הסכמתם זה רק ככל ולא יענשו אבל אם יענשו הרי שוב אין מסכימים לכך ממילא ל"ה פריקת עול.
 
השאלה על ההסכמה לחיות כגוי באותו שבוע. (ומה שעושה לאחר מכן, לא מפחית בפריקת העול) דסו"ס גילו שלא באמת ניחא להם במצוות (שלכן הסכימו לוותר על שכרם) וניחא להם בעבירות ככל ותלוי בהם והרי זה פריקת עול ומורד במלכות השם. וצ"ל דסוף סוף לא גרע מיראת העונש. מכיון וכל הסכמתם זה רק ככל ולא יענשו אבל אם יענשו הרי שוב אין מסכימים לכך ממילא ל"ה פריקת עול.
רש"י ויקרא כ כו:
"רבי אלעזר בן עזריה אומר מנין שלא יאמר אדם נפשי קצה בבשר חזיר אי אפשי ללבוש כלאים אבל יאמר אפשי ומה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי ת"ל ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי שתהא הבדלתכם מהם לשמי פורש מן העבירה ומקבל עליו עול מלכות שמים"
אין חפצינו בעברות רק מכוח שהשם צוום ולא מכוח אחר ואם אינו מצווה אפשי ואפשי.
 
רש"י ויקרא כ כו:
"רבי אלעזר בן עזריה אומר מנין שלא יאמר אדם נפשי קצה בבשר חזיר אי אפשי ללבוש כלאים אבל יאמר אפשי ומה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי ת"ל ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי שתהא הבדלתכם מהם לשמי פורש מן העבירה ומקבל עליו עול מלכות שמים"
אין חפצינו בעברות רק מכוח שהשם צוום ולא מכוח אחר ואם אינו מצווה אפשי ואפשי.
וראה גם בשלהי מכות. אבל כאן מעבר לעבירות הסכימו לוותר על שכר המצוות והרי זה דומה קצת לתוהא.
כמו כן, כאן מדובר לאחר שהקב"ה גזר, ומה שהסכימו למצב כזה שלא יהיה מצב כזה, לא משנה את המצב שרצון הקב"ה שלא לחטאות.
 
רש"י ויקרא כ כו:
"רבי אלעזר בן עזריה אומר מנין שלא יאמר אדם נפשי קצה בבשר חזיר אי אפשי ללבוש כלאים אבל יאמר אפשי ומה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי ת"ל ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי שתהא הבדלתכם מהם לשמי פורש מן העבירה ומקבל עליו עול מלכות שמים"
אין חפצינו בעברות רק מכוח שהשם צוום ולא מכוח אחר ואם אינו מצווה אפשי ואפשי.
תלוי באיזה מהמצוות רש"י מפרש (איני זוכר כרגע היכן) לגבי מאמר ר' חנניא בן עקשיא רצה הקב"ה וכו' שהרבה להם תורה ומצוות היינו אף דברים שנפשו של אדם ממילא קצה בהם כגון שקצים ורמשים ובכ"ז הרבה להם הקב"ה תורה ומצוות כדי לזכותם.
שנאמר "ה' חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר"
 
וראה גם בשלהי מכות. אבל כאן מעבר לעבירות הסכימו לוותר על שכר המצוות והרי זה דומה קצת לתוהא.
כמו כן, כאן מדובר לאחר שהקב"ה גזר, ומה שהסכימו למצב כזה שלא יהיה מצב כזה, לא משנה את המצב שרצון הקב"ה שלא לחטאות.
הסקר צריך עיון ופלפול
 
בתורתנו הקדושה יש אין ספור פעמים את הנושא של שכר ועונש בעולם הזה ובעולם הבא, יראת העונש.
אסור למחוק את החלק הזה מהתורה!!!

כן כולנו בסוף ובהתחלה צריכים את החלק הזה.

אני לא בא לדון על גוך הנידון רק שמרוח הדברים היה נשמע שישנה דרגה שלא נצרכת הכרה במערכת של שכר ועונש וזה אינו.
לא ברור על פי מה גזרת את המסקנה הזו. בשאלת הסקר יש שמץ של כפירה בעולם הבא? מוזר.
הסקר צריך עיון ופלפול
דיון כזה דורש כובד ראש ופחות ליצנות.
 
בתורתנו הקדושה יש אין ספור פעמים את הנושא של שכר ועונש בעולם הזה ובעולם הבא, יראת העונש.
אסור למחוק את החלק הזה מהתורה!!!

כן כולנו בסוף ובהתחלה צריכים את החלק הזה.

אני לא בא לדון על גוך הנידון רק שמרוח הדברים היה נשמע שישנה דרגה שלא נצרכת הכרה במערכת של שכר ועונש וזה אינו.
נדיב לב אמר: לא ברור על פי מה גזרת את המסקנה הזו. בשאלת הסקר יש שמץ של כפירה בעולם הבא? מוז

רוח הדברים ביאור: דברי המשיבים שמתוך תשובתם היה משמע שאין משקל כלל למערכת של שכר ועונש בעולם הבא והזה
הסקר צריך עיון ופלפול
דיון כזה דורש כובד ראש ופחות ליצנות.

כוונתי לומר שיש הרבה מקום לדון על עצם הסקר על איזה מצב מדובר והאם יפסיד שכר מצוות וכו' וכו'
 
רוח הדברים ביאור: דברי המשיבים שמתוך תשובתם היה משמע שאין משקל כלל למערכת של שכר ועונש בעולם הבא והזה
אם תוכל למקד אותי היכן ראית שאין משקל לשכר ועונש בעוה"ב?
הלא שאלת הסקר מניחה בפניהם, שכל מעשה באותו שבוע לא ישוקלל לא בעולם הזה (ההשלכות) ולא בעולם הבא.
 
אני חושב שהבחורים שענו על הסקר פרשנו את השאלה כך:

מה היית עושה אם היית משוחרר לתאוותיך במשך שבוע?

אין לאף אחד רצון לחיות כגוי ב"מ אלא הרצון הוא "תאוות" או "התמודדויות".
ואם היו נותנים לנו שחרור בלי עונש אני לא יודע אם היינו מתגברים.

זה ודאי כך, כי גם הבחורים הכי פתוחים לא יודעים מה זה לחיות כמו גוי.
 
אם תוכל למקד אותי היכן ראית שאין משקל לשכר ועונש בעוה"ב?
הלא שאלת הסקר מניחה בפניהם, שכל מעשה באותו שבוע לא ישוקלל לא בעולם הזה (ההשלכות) ולא בעולם הבא.
העונים ענו שלעבוד את השם מתוך מקום של פחד ורצון לשכר הוא פסול ויש לעבוד את השם מתוך האהבה למרות שאין עונש.
ואנוכי ציינתי שיש מקום נכבד מאוד גם לשכר ועונש בין בעולם הזה בין לעולם הבא. אשמח להמשיך לבאר דברי למתקשים בהם.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

האמונה המשיחית גרמה לביטול כמה מצוות ולחידוש...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה