חגיגה - האם 'עריות' זה בהכרח 'ערוה'? | ים התלמוד חגיגה - האם 'עריות' זה בהכרח 'ערוה'? | ים התלמוד

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,951
תודות
4,949
נקודות
485
רש"י במשנה בחגיגה (י.) והעריות, ערוה.
צ"ל מה כוונת רש"י בזה?
 
כונת הקושיא לכאו' דמה חידש כאן רש''י, ומה הס''ד לפרש אחרת
ואולי יש להציע דרש''י הוצרך להסביר את המילה עריות מפני שכאן זה הפעם הראשונה שזה מופיע במשניות [לא בגמ'], ודרכו של רש''י לפרש בפעם הראשונה דברים כיו''ב. [כמובן שיש קושי מסוים בהטיה עריות ולא ערוות, שצריך בשביל זה פירש''י לפעם הראשונה] .

דוגמא לדבר שמעתי פעם מת''ח א' שליט''א, ברש''י בפסחים ד''ז ע''א לגבי המימרא של 'המקדש בחיטי קורדנייתא משש שעות ולמעלה' פירש''י המקדש - אשה.
וצ''ב מה ס''ד כאן. אלא דזו הפעם הראשונה בש''ס שמופיע ענין קידושי אשה הוצרך רש''י לפרש. עכ''ד.
 
מקורה של המילה 'עריות', הוא מהמילה 'ערוה'.
כונת הקושיא לכאו' דמה חידש כאן רש''י, ומה הס''ד לפרש אחרת
אכן כן
ואולי יש להציע דרש''י הוצרך להסביר את המילה עריות מפני שכאן זה הפעם הראשונה שזה מופיע במשניות
כיוון מפתיע בהחלט!! יישר כח
אמנם נאמרו בזה כמה תי' אך לענ"ד לא מתיישבים על הלב לפי פי' רש"י
ועדיין צריך להבין מה חידש שם רש"י באומרו: והעבודות. הלכות עבודת קרבן
 

הודעות מומלצות

כמדומה שבשנים קדמוניות היו גדולי תורה לא מעטים...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון