כוונת השמות - חובה? | אוצר הסידור והתפילה| דף 2 | פורום אוצר התורה כוונת השמות - חובה? | אוצר הסידור והתפילה| דף 2 | פורום אוצר התורה
ה'עוילם' כאן מקפיד על זה?
אם כן: אשמח לטיפים כיצד לעשות זאת במהירות.
אם לא: אשמח לשמוע מדוע.
דבר ראשון, לכאורה כיון שלא כתוב בשו''ע 'חייב לכוין' אלא 'יכוין' בתוספת לכך שאי''ז דינא דגמ' לכאורה משמע דהגם שמי שלא כיוון הפסיד והפסיד מכ''מ כיון דחשיב שבירך שפיר דמי, ויל''ע.
ובגוף הדבר שיש הרבה מילי דחסידותא שמוזכרים בשו''ע כהלכה פסוקה, יעויין בפוס' סי' ר''מ שיש שכתבו כן לגבי כמה ענינים
לגבי עצה טובה, להתפלל מתוך סידור כמו 'מתוק מדבש' שבכל שם יש את הכוונה בצידו, לא בגלל הכוונה, אלא שזה תופס את העין
 
@ן' מיגאש אחת ולתמיד, יש לך פוסק שאמר שיש סעיפים בשו"ע שאינם חובה, כן או לא?
בבקשה לא מקומות שמשמע כן ולא דברים שפשוטים לכל אחד. פוסק שאמר זאת בפירוש.
 
הלכה פסוקה היא בשו"ע (או"ח סי' ה) "יכוין בברכות פירוש המלות. כשיזכיר השם, יכוין פירוש קריאתו באדנות שהוא אדון הכל, ויכוין בכתיבתו ביו"ד ה"א שהיה והוה ויהיה. ובהזכירו אלהים, יכוין שהוא תקיף, בעל היכולת ובעל הכֹחות כֻּלם."
לגפו של עניין, שאלה פשוטה: הכוונה האמורה היא תרגום של המילה הנאמרת או כעין עשייה במחשבה בנוסף למה שמבטא בפיו?
כלומר, האם הרעיון הוא להבין מה שאומרים, וכמו שהביאו למעלה - ועיקר הדין לכוון פירוש המילות שלא יהא כעוף המצפצץ. או שמלבד זאת יש להוסיף במחשבה את הנ"ל.
ואמנם מה שהביאו בעניין התנאים בתחילת יום וכו' ודאי לא יועיל למה שמבטא בשפתיים בלא הבנה.
 
לגפו של עניין, שאלה פשוטה: הכוונה האמורה היא תרגום של המילה הנאמרת או כעין עשייה במחשבה בנוסף למה שמבטא בפיו?
כלומר, האם הרעיון הוא להבין מה שאומרים, וכמו שהביאו למעלה - ועיקר הדין לכוון פירוש המילות שלא יהא כעוף המצפצץ. או שמלבד זאת יש להוסיף במחשבה את הנ"ל.
ואמנם מה שהביאו בעניין התנאים בתחילת יום וכו' ודאי לא יועיל למה שמבטא בשפתיים בלא הבנה.
נחלקו הפוסקים בכך, ונפק"מ אם מספיק להרהר בדעתו "הקב"ה" או צריך את כוונת השם המיוחדת.
 
אשמח לפירוט.

גם אם הוא פירוש המילה בלבד מ"מ לכל שם יש פירוש אחר ומה הועלנו בהרהור זה?
איני זוכר בדיוקף אך אני זוכר שנחלקו האם יש בעייה להזכיר את השם ללא כוונה (שאז די להזכיר בכוונה פורתא) או שיש דין לכוון בהזכרת השם (את הכוונה המליאה)
 

הודעות מומלצות

א. המהר"ל הוא לא אבי תורת המחשבה והמוסר כמו...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה