כן, במקום שרצון הבורא שלא יחמם.
כן, במקום שרצון הבורא שלא יחמם.
נכון מאודלכאורה התירוץ, שכל יום הוא גיעול לחבירו לא יהני בלחם הפנים.
שהרי היות שהוא יבש ביבש, לכאורה אין הגעלה מועלת בו אלא ליבון, ולא שמענו ליבון בפת רותחת.
עדיין רצון הבורא שיתחמם.
יש חילוקים רבים כמובן.
יתכן שנידון כמרבה בשיעורים.יש חילוקים רבים כמובן.
יש להעיר עוד שאם אכן כל שבת היה מבשל את הבליעות איך הותר איסור מבשל בשבת.
ואלמלא נידון הנ"ל הייתי אומר שהוא פס"ר דלא ניח"ל ולכל היותר יהיה דרבנן.
אך להנ"ל שזהו המתיר, לכאורה ניח"ל ויהיה איסור דאורייתא לכאורה.
ממש לא.
למה לאממש לא.
הוא לא בישל שום דבר של היתר שיהיה שיייך בו ריבוי בשיעורים,
אני מדבר על הלחם החדש.
הלחם החדש גם נאפה כעתאני מדבר על הלחם החדש.
השאלה שהוא מבשל את הבליעות הקודמות, וזה חשש מבשל.
אתה אומר ריבוי שיעורים.
ריבוי שיעורים הכוונה שיש היתר ורק הוספת מעט, שזה קל יותר.
אני לא מצאתי שום היכ"ת שיש שם היתר שבו תרבה את השיעור.
נאכל לתשעה לעשרה ולאחד עשר לא פחות ולא יותר כיצד כדרכו לתשעה נאפה בערב שבת נאכל בשבת לתשעה חל יום טוב להיות בערב שבת נאכל לשבת לעשרה שני ימים טובים של ראש השנה נאכל לשבת לאחד עשר לפי שאינו דוחה לא את השבת ולא את היום טוב
אני יודע
הלחם החדש גם נאפה כעת
שהרי הוא יש בו חום טבעי באופן נס
והוא מבליע את טעמו
אז אני לא מבין איזה אפיה של היתר מצאת שיהיה בו ריבוי בשיעורין.
אני יוצא מנקודת הנחה שהחום של הלחם הפנים
השאלה של האשכולאז לא דיברנו על אותו הנושא.
אני רק חשבתי לאסור לסדר את לחם הפנים היות שהוא מבשל את הבליעות.
סליחה שהתערבתי באשכול.יש להעיר עוד שאם אכן כל שבת היה מבשל את הבליעות איך הותר איסור מבשל בשבת.
ואלמלא נידון הנ"ל הייתי אומר שהוא פס"ר דלא ניח"ל ולכל היותר יהיה דרבנן.
אך להנ"ל שזהו המתיר, לכאורה ניח"ל ויהיה איסור דאורייתא לכאורה.
אינך צריך לבקש סליחהסליחה שהתערבתי באשכול.
רק ציינתי שיש בתירוצים שנאמרו משמעות לתירוץ על שאלתי.
ותודה על הלייקים.
תרגיש בנוח, אתה בסדר גמור. והכל בסדר.אם טעית בדבריי, כנראה הייתי יכול להסביר יותר.
וההנאה היא הדדית לגמרי.
לא יודע מה הסימון המקובל לסמן עכשיו.
אז שכוייח.