בבלי - מדוע לחם הפנים לא נפסל מבליעת נותר? | ים התלמוד| דף 2 בבלי - מדוע לחם הפנים לא נפסל מבליעת נותר? | ים התלמוד| דף 2
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חדש בפורום אוצר התורה: "קבוצות ידע תורני" - התייעצו, למדו ומצאו מומחים! >>> לפרטים לחצו כאן
לכאורה התירוץ, שכל יום הוא גיעול לחבירו לא יהני בלחם הפנים.
שהרי היות שהוא יבש ביבש, לכאורה אין הגעלה מועלת בו אלא ליבון, ולא שמענו ליבון בפת רותחת.
נכון מאוד
גם אני לא שמעתי
אבל לכ' יש לעיין הרי כבולעו כך פולטו
כשם שבלע כך יפלוט
 
כן, במקום שרצון הבורא שלא יחמם.
עדיין רצון הבורא שיתחמם.
ועל עצם התירוץ יש לדחות.
שהרי היה חם מחמת אפייתו, וכל החימום בנס היה שלא יתקרר, ומסתבר שחשיב יותר חום של מטה.
ויש להביא ראיה לזה מחמי האור שנשמר חומם ע"י חמה, שכמדומה צידדו הפוסקים שיחשב חמי האור.
ונפ"מ כמובן לבוילר שנשאר חם בזכות השמש.
 
אבל לכ' יש לעיין הרי כבולעו כך פולטו
כשם שבלע כך יפלוט
יש חילוקים רבים כמובן.
יש להעיר עוד שאם אכן כל שבת היה מבשל את הבליעות איך הותר איסור מבשל בשבת.
ואלמלא נידון הנ"ל הייתי אומר שהוא פס"ר דלא ניח"ל ולכל היותר יהיה דרבנן.
אך להנ"ל שזהו המתיר, לכאורה ניח"ל ויהיה איסור דאורייתא לכאורה.
 
יש חילוקים רבים כמובן.
יש להעיר עוד שאם אכן כל שבת היה מבשל את הבליעות איך הותר איסור מבשל בשבת.
ואלמלא נידון הנ"ל הייתי אומר שהוא פס"ר דלא ניח"ל ולכל היותר יהיה דרבנן.
אך להנ"ל שזהו המתיר, לכאורה ניח"ל ויהיה איסור דאורייתא לכאורה.
יתכן שנידון כמרבה בשיעורים.
 
למה לא
הרי יש שם את הלחם החדש שמבליע את שלו
אני מדבר על הלחם החדש.
השאלה שהוא מבשל את הבליעות הקודמות, וזה חשש מבשל.
אתה אומר ריבוי שיעורים.
ריבוי שיעורים הכוונה שיש היתר ורק הוספת מעט, שזה קל יותר.
אני לא מצאתי שום היכ"ת שיש שם היתר שבו תרבה את השיעור.
 
אני מדבר על הלחם החדש.
השאלה שהוא מבשל את הבליעות הקודמות, וזה חשש מבשל.
אתה אומר ריבוי שיעורים.
ריבוי שיעורים הכוונה שיש היתר ורק הוספת מעט, שזה קל יותר.
אני לא מצאתי שום היכ"ת שיש שם היתר שבו תרבה את השיעור.
הלחם החדש גם נאפה כעת
שהרי הוא יש בו חום טבעי באופן נס
והוא מבליע את טעמו
 
הלחם נאפה מער"ש.
ברייתא בפסחים מז א
נאכל לתשעה לעשרה ולאחד עשר לא פחות ולא יותר כיצד כדרכו לתשעה נאפה בערב שבת נאכל בשבת לתשעה חל יום טוב להיות בערב שבת נאכל לשבת לעשרה שני ימים טובים של ראש השנה נאכל לשבת לאחד עשר לפי שאינו דוחה לא את השבת ולא את היום טוב
 
אז אני לא מבין איזה אפיה של היתר מצאת שיהיה בו ריבוי בשיעורין.
אני יוצא מנקודת הנחה שהחום של הלחם הפנים
הוא חום שיכול לאפות
כי לשון הפסוק כמדומני כמו שיצא כעת מן התנור
ואז יש לו חום שיכול לאפות וזה ממש בליעת היתר.
 
השאלה של האשכול
איך אפשר לאכול הלחם.
יש להעיר עוד שאם אכן כל שבת היה מבשל את הבליעות איך הותר איסור מבשל בשבת.
ואלמלא נידון הנ"ל הייתי אומר שהוא פס"ר דלא ניח"ל ולכל היותר יהיה דרבנן.
אך להנ"ל שזהו המתיר, לכאורה ניח"ל ויהיה איסור דאורייתא לכאורה.
סליחה שהתערבתי באשכול.
רק ציינתי שיש בתירוצים שנאמרו משמעות לתירוץ על שאלתי.
ותודה על הלייקים.
 
סליחה שהתערבתי באשכול.
רק ציינתי שיש בתירוצים שנאמרו משמעות לתירוץ על שאלתי.
ותודה על הלייקים.
אינך צריך לבקש סליחה
כך הוא דרך הלימוד
ואדרבה זה מרחיב היריעה
ומאוד נהנתי מההוספה הזאת
וגם משאר כל דבריך.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה