חידת היכי תימצי - איך יתכן שאדם אינו כהן אך בנו יהיה כהן? | אוצר החידות| דף 3 חידת היכי תימצי - איך יתכן שאדם אינו כהן אך בנו יהיה כהן? | אוצר החידות| דף 3
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת - לחצו כאן
פִּתָרוֹן
למעשה ב' תירוצים בדבר.
א'. אם אמר על עצמו שאינו כהן אחרי שכבר היו לו ילדים, דאז לכו"ע נאמן על עצמו אך לא על בניו.
ב'. אם אמר על בנו שהוא בן גרושה ולבן הזה כבר היו ילדים, לפי שיטת השאילתות (פר' וארא שאילתא מא) על הבן נאמן ועל בן בנו אינו נאמן.
חג שמח
יעויין בשו"ע אבן העזר סי' ג'
במחילה מכת"ר
איני מבין ההכרח לומר שאינו נאמן על עצמו לעניין תרומה, [ומסתמא כוונתכם לסעיף ו' דמשמע דאינו נאמן, אבל לכאו' אי"ז איירי בתרומה דייקא],
וביותר יעויין בהג"ה סעיף ב' ותרוה נחת.
 
למעשה ב' תירוצים בדבר.
א'. אם אמר על עצמו שאינו כהן אחרי שכבר היו לו ילדים, דאז לכו"ע נאמן על עצמו אך לא על בניו.
ב'. אם אמר על בנו שהוא בן גרושה ולבן הזה כבר היו ילדים, לפי שיטת השאילתות (פר' וארא שאילתא מא) על הבן נאמן ועל בן בנו אינו נאמן.
חג שמח
 
פִּתָרוֹן
ב'. אם אמר על בנו שהוא בן גרושה ולבן הזה כבר היו ילדים, לפי שיטת השאילתות (פר' וארא שאילתא מא) על הבן נאמן ועל בן בנו אינו נאמן.
חג שמח
זה רק לר' יהודה
ב'. אם אמר על בנו שהוא בן גרושה ולבן הזה כבר היו ילדים, לפי שיטת השאילתות (פר' וארא שאילתא מא) על הבן נאמן ועל בן בנו אינו נאמן.
זה מה שכתבתי
 
למעשה ב' תירוצים בדבר.
א'. אם אמר על עצמו שאינו כהן אחרי שכבר היו לו ילדים, דאז לכו"ע נאמן על עצמו אך לא על בניו.
ב'. אם אמר על בנו שהוא בן גרושה ולבן הזה כבר היו ילדים, לפי שיטת השאילתות (פר' וארא שאילתא מא) על הבן נאמן ועל בן בנו אינו נאמן.
חג שמח
ורק אעיר שלשון השאלה, 'יהיה כהן' אינו מדוייק, שדוקא אם בנו כבר כהן.
 

הודעות מומלצות

בדורות האחרונים התעצבה צורת הלבוש היהודי -...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון