בראשית - אין לאשה תכלית בעולם? | בראשית | פורום אוצר התורה בראשית - אין לאשה תכלית בעולם? | בראשית | פורום אוצר התורה

הנעור בלילה

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
680
תודות
1,578
נקודות
156
לכאורה ממש"כ בפרשה משמע שבעצם אי"צ לאשה בעולם כלל, ואין לאשה יעוד ותכלית בעולם מלבד שימוש הבעל.
האם זה אכן כן?
 
הפוך בדיוק כתוב 'בצלם אלוקים ברא אותו זכר ונקבה ברא אותם' ומזה חז''ל דרשו שאדם היינו שהם ביחד ולפני זה אפילו הזכר לבדו אינו אדם
וכידוע בגמ' ובמדרשים שנבראו בתחילה מחוברים וננסרו.
לעצם הענין שהאשה לשימוש הבעל זה ודאי שהאישה נועדה לשימושו כלומר בשביל להוציא את התוכן שבו החוצה, ובלי זה אינו כלום
 
כל דבר בבריאה מורכב מזכר ונקבה, בעלי החיים, הצומח,(וכן הכרובים במקדש והקב"ה ושכינתיה עם ישראל, השבת וכו וכו) ואף האדם נברא כך,
רק בגוף אחד.
 
רש"י : ואל אישך תשוקתך. לתשמיש, ואעפ"כ אין לך מצח לתבעו בפה, אלא הוא ימשל בך, הכל ממנו ולא ממך.
ה
אישה במצב שהיא רוצה לרצות אבל איננה יכולה לפתח את הרצון לבד והיא רוצה שבעלה יגרום לה לרצות......
 
והוא ימשול בך הכוונה שהוא ישתמש בך או שאת תהיי זקוקה לו?
שים לב! אתה מדבר לאחר הקללה, זה נושא אחר!
לגופו של ענין יש לי לענ''ד בזה ביאור נפלא, כידוע מהגר''א ההבדל בין מלך למושל שהמלך הוא ברצון העם והמושל הוא בכח, ובמקום שיהיה סינכרון מושלם בין הזכר והנקבה, ואז הוא בבחינת 'מלך' יש בעיות בשלום בית ואז צריך 'ממשלה'...
וזו גם תורף דרשת חז''ל שהובאה ברש''י שם, שאם האשה רוצה רק בתפקידה דהיינו להוציא את בעלה מן הכח אל הפועל, אין שום בושה לתבוע, ורק שהאשה בעצם דואגת לעצמה זו בושה, ופשוט!
 
נערך לאחרונה:
והוא ימשול בך הכוונה שהוא ישתמש בך או שאת תהיי זקוקה לו?
רש"י : ואל אישך תשוקתך. לתשמיש, ואעפ"כ אין לך מצח לתבעו בפה, אלא הוא ימשל בך, הכל ממנו ולא ממך.
ה
אישה במצב שהיא רוצה לרצות אבל איננה יכולה לפתח את הרצון לבד והיא רוצה שבעלה יגרום לה לרצות......
 
ראשית לא נראה לענ"ד שזה כ"כ פחיתות להיות לעזר ואחיסמך לבעלה,

כל דבר בבריאה נוצר עם תכלית מסוימת, ואם עושה את אותה תכלית בשלימות הרי שכרו גדול לאין ערוך
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

רבי שמעון שלמה מסאווראן (כונה: המגיד מסאווראן...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה