מצורע - אשר קדשנו במצותיו וצונו לראות את הנגע | ויקרא| דף 2 מצורע - אשר קדשנו במצותיו וצונו לראות את הנגע | ויקרא| דף 2

מצורע אשר קדשנו במצותיו וצונו לראות את הנגע (6 צופים)

א"כ גם מוהל אינו יכול לברך, שמא יבריחו את התינוק.
שאלתך טובה, אך מה תאמר על עיקר הדין שהמוהל מברך על המילה אע"פ שהיא מצוה התלויה באדם נוסף.
אלא על כרחך שהמוהל מברך מתוקף היותו שליח, ובזה סרה תלונתך.
 
רא"ש נגעים פ"ג מ"ב
חתן שנראה וכו'. פירוש שאר כל אדם שנראה בו נגע ב"ד כופין אותו לבוא אל הכהן דמצות עשה היא דכתיב והובא אל הכהן
נעשית מלאכתי ע"י אחרים...
ייש"כ על המקור!
 
לפי החו"ב (נגעים ס"י סק"ו) שמוכיח מזה שתינוק בן יומו מטמא בנגעים - שאפילו שלא מדעת הבעלים יכול הכהן לטמא,
אם כן אפילו אם יתחרט המצורע - יוכל הכהן לטמאו; ואולי יש לדון בזה שיכול לברוח.
רא"ש נגעים פ"ג מ"ב
חתן שנראה וכו'. פירוש שאר כל אדם שנראה בו נגע ב"ד כופין אותו לבוא אל הכהן דמצות עשה היא דכתיב והובא אל הכהן
הענין טעון בירור מצד עצמו
מדוע החו''ב לא הביא את הרא''ש
ומה צריך ראיה מהתינוק
 
רא"ש נגעים פ"ג מ"ב
חתן שנראה וכו'. פירוש שאר כל אדם שנראה בו נגע ב"ד כופין אותו לבוא אל הכהן דמצות עשה היא דכתיב והובא אל הכהן
דווקא ב''ד יכולין לכפות
ואם אין כאן ב''ד איך יברך
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון