בדורנו רק עם האהבה זה משפט נכון??? | חינוך הבנים בדורנו רק עם האהבה זה משפט נכון??? | חינוך הבנים

רוצה להבין

משתמש חדש
gem
הודעות
28
תודות
48
נקודות
13
כולם אומרים היום שזה דור חלש וצריך רק האהבה
האם זה נכון
מצד אחד אולי זה דור חלש והוא לא מסתדר עם קשיחות
מצד שני בכל בית קורה זמנים שהמצב הוא שצריך להעמיד את הענינים
בכל נושא או בחוצפה שלא מקשיבים או שרבים אחד עם השני
האם גם אז ילד לא סובל קשיחות???
 
כולם אומרים היום שזה דור חלש וצריך רק האהבה
האם זה נכון
מצד אחד אולי זה דור חלש והוא לא מסתדר עם קשיחות
מצד שני בכל בית קורה זמנים שהמצב הוא שצריך להעמיד את הענינים
בכל נושא או בחוצפה שלא מקשיבים או שרבים אחד עם השני
האם גם אז ילד לא סובל קשיחות???
לא דברו על חוצפה. ולא על מריבות בין אחים.
דברו על מעידות של הבחור בבין אדם למקום. לא לנפח, ואפילו להשתדל לעשות כמי שלא ראו בקלקלתו. יבואו המתעניינים וירחיבו לו בחילוק הנ"ל.
 
לפי דעתי זה אחד המשפטים שמחריבים ומהרסים כל קומה בעולם הישיבות הגבוה, כמה בחורים מרגישים רדידות עם שיחות אלו מהמשגיח על כך ש"בדור הקודם" היה צריך------- ואילו "הדור שלנו" ----------, נכון זה נצרך לגוון מסויים של בחורים, אבל חייבים לחשוב על פתרון.
 
לא דברו על חוצפה. ולא על מריבות בין אחים.
דברו על מעידות של הבחור בבין אדם למקום. לא לנפח, ואפילו להשתדל לעשות כמי שלא ראו בקלקלתו. יבואו המתעניינים וירחיבו לו בחילוק הנ"ל.
אינני יודע איפה אתה שומע שיחות, בעולם הישיבות כיום מדברים על התמדה 12 שעות, שקיעות נוראה בלימוד, אלול, אימת הדין, והכל--, שבדורינו וכו' וכדו'.
 
לא דברו על חוצפה. ולא על מריבות בין אחים.
דברו על מעידות של הבחור בבין אדם למקום. לא לנפח, ואפילו להשתדל לעשות כמי שלא ראו בקלקלתו. יבואו המתעניינים וירחיבו לו בחילוק הנ"ל.
זה סתם שאלה בלי קשר לשום נושא
 
לפי דעתי זה אחד המשפטים שמחריבים ומהרסים כל קומה בעולם הישיבות הגבוה, כמה בחורים מרגישים רדידות עם שיחות אלו מהמשגיח על כך ש"בדור הקודם" היה צריך------- ואילו "הדור שלנו" ----------, נכון זה נצרך לגוון מסויים של בחורים, אבל חייבים לחשוב על פתרון.
הנידון כפי שאני מבין זו ההתנהגות בפועל של ההורים או אנשי הצוות עם החניך שמועד אי פה אי שם (ולא שיחות משגיח בפומבי).
וגדול מזה ידוע מה שאמר הגריג"א לאב שבנו יצא לתרבות רעה שיממן לו מסעדות וכוליה.
 
אינני יודע איפה אתה שומע שיחות, בעולם הישיבות כיום מדברים על התמדה 12 שעות, שקיעות נוראה בלימוד, אלול, אימת הדין, והכל--, שבדורינו וכו' וכדו'.
אינני שומע שיחות תיאורטיות בישיבות אלא מחנך בפועל כבר עשרות שנים את ילדיי. בכל מקרה כפי שכתבתי:
הנידון כפי שאני מבין זו ההתנהגות בפועל של ההורים או אנשי הצוות עם החניך שמועד אי פה אי שם (ולא שיחות משגיח בפומבי).
וגדול מזה ידוע מה שאמר הגריג"א לאב שבנו יצא לתרבות רעה שיממן לו מסעדות וכוליה.
 
האם גם אז ילד לא סובל קשיחות???
שאלתך נובעת מן ההנחה שיש אהבה ויש קשיחות
אך למעשה יש שלב ביניים
ואין לעבור לקיצוניות מאהבה לקשיחות
אלא מאהבה עוברים לקשיחות שבאהבה!!!!או אהבה שבקשיחות!!!!
וממילא הכל יבוא על מקומו בשלום

נ.ב.
 
כולם אומרים היום שזה דור חלש וצריך רק האהבה
האם זה נכון
מצד אחד אולי זה דור חלש והוא לא מסתדר עם קשיחות
מצד שני בכל בית קורה זמנים שהמצב הוא שצריך להעמיד את הענינים
בכל נושא או בחוצפה שלא מקשיבים או שרבים אחד עם השני
האם גם אז ילד לא סובל קשיחות???
אהבה לא סותר גבולות
אב שלא מציב גבולות לידו מונע ממנו את הטוב המגיע לו
באהבה צריך להשקיע כל הזמן
שהילד ידע ויבין זה בשכלו ולא רק שהאב חש בעצמו כך
וממילא כשמגיע הזמן שצריך להשים גבולות זה לא גורם לילד לחשוב שזה לא מגיע מאהבה
הרבה פעמים הוא יכול להגיד בפה שזה בגלל שאתה לא אוהב
אבל בלב הוא יודע שלא כך
ורואים את זה על התגובה של הילד
אמנם אב שאהבה שלו לילדים לא מוחצנת
א"כ זה כבר בעיה גם בלהשים גבולות..
 
אהבה לא סותר גבולות
אב שלא מציב גבולות לידו מונע ממנו את הטוב המגיע לו
באהבה צריך להשקיע כל הזמן
שהילד ידע ויבין זה בשכלו ולא רק שהאב חש בעצמו כך
וממילא כשמגיע הזמן שצריך להשים גבולות זה לא גורם לילד לחשוב שזה לא מגיע מאהבה
הרבה פעמים הוא יכול להגיד בפה שזה בגלל שאתה לא אוהב
אבל בלב הוא יודע שלא כך
ורואים את זה על התגובה של הילד
אמנם אב שאהבה שלו לילדים לא מוחצנת
א"כ זה כבר בעיה גם בלהשים גבולות..
זה נכון אבל אחרי שיש גילוי האהבה
כל ילד יכול להסתדר עם קשיחות
 
אהבה לא סותר גבולות
אב שלא מציב גבולות לידו מונע ממנו את הטוב המגיע לו
באהבה צריך להשקיע כל הזמן
שהילד ידע ויבין זה בשכלו ולא רק שהאב חש בעצמו כך
וממילא כשמגיע הזמן שצריך להשים גבולות זה לא גורם לילד לחשוב שזה לא מגיע מאהבה
הרבה פעמים הוא יכול להגיד בפה שזה בגלל שאתה לא אוהב
אבל בלב הוא יודע שלא כך
ורואים את זה על התגובה של הילד
אמנם אב שאהבה שלו לילדים לא מוחצנת
א"כ זה כבר בעיה גם בלהשים גבולות..
זה גם נכון, וזה גם נכון לדורות עברו (אין סיבה שהאב לא יראה לו קרבה של האהבה), כך שאין כאן מן החידוש. והחידוש בדורנו שמעידה רוחנית של הילד צריך לקרב ולא להתנהג בקשיחות. וזה מתבטא באינספור דברים, כמו קימה בבוקר (פעם היו שופכים מים וכו') ועוד ועוד. עד לחידושו המופלג של הגריג"א הנ"ל.
אבל כפי שנכתב במקרה של חוצפה וכיו"ב (וכך אוחזים כל אנשי החינוך בדוק ומצא) יש להתנהג בקשיחות. גם אם האב בד"כ לא מיישם מה שכתבת.
 
אגב..
בענין זה הכי טוב לא להתערב
לתת להם להסתדר לבד
כמבון אם לא מגיע לא שיפכות דמים [גם קצת בפחות מזה]
וגם אז רק להפריד בלא לשפוט או להתערב
לפעמים הקורבנות הם אלו שגרמו למריבה מחמת שרצו יחס גירו את השני שירביץ להם...
 
אגב..
בענין זה הכי טוב לא להתערב
לתת להם להסתדר לבד
כמבון אם לא מגיע לא שיפכות דמים [גם קצת בפחות מזה]
וגם אז רק להפריד בלא לשפוט או להתערב
לפעמים הקורבנות הם אלו שגרמו למריבה מחמת שרצו יחס גירו את השני שירביץ להם...
שוב. זה תלוי גיל. בגיל קטן אין להתערב. בגיל מבוגר יותר. מנסיון ההורים יכולים ליישב את ההדורים.
 
באהבה צריך להשקיע כל הזמן
כגון
דבר שאני מבקש מן הילדים אני עושה זאת קודם לכן גם בעצמי
כי בזה הילדים רואים שאכן זה דבר ראוי ונכון
ומכוונים לטובתם
כגון
אם האבא מוריד כלים וסכו''ם מן השולחן אחרי הסעודה כמה פעמים או מדי פעם גם הילדים יעשו כן כשיתבקשו
וכגון
אם הילדים רואים את האבא לומד בהתמדה בביתו הרי שהם חשים שזה דבר טוב ולכן יתאוו ויאהבו את התורה ואת הבקשה של אביהם לבוא ללמוד אתם תורה הקדושה.

אני מכיר משפחה שהילדים שם עוזרים בצורה לא רגילה במוצאי שבת
והכל דופק שם כמכונה
ופעם אחת גיליתי את הסוד
כי האבא מיד אחרי ההבדלה לוקח את המטאטא ומטאטא את הסלון וזו העבודה של האבא.
 
אהבה לא סותר גבולות
אב שלא מציב גבולות לידו מונע ממנו את הטוב המגיע לו
באהבה צריך להשקיע כל הזמן
שהילד ידע ויבין זה בשכלו ולא רק שהאב חש בעצמו כך
וממילא כשמגיע הזמן שצריך להשים גבולות זה לא גורם לילד לחשוב שזה לא מגיע מאהבה
הרבה פעמים הוא יכול להגיד בפה שזה בגלל שאתה לא אוהב
אבל בלב הוא יודע שלא כך
ורואים את זה על התגובה של הילד
אמנם אב שאהבה שלו לילדים לא מוחצנת
א"כ זה כבר בעיה גם בלהשים גבולות..
אבל גם אז זה תלוי איזה קשיחות
מה הקשיחות שילד יכול לסבול
 
כגון
דבר שאני מבקש מן הילדים אני עושה זאת קודם לכן גם בעצמי
כי בזה הילדים רואים שאכן זה דבר ראוי ונכון
ומכוונים לטובתם
כגון
אם האבא מוריד כלים וסכו''ם מן השולחן אחרי הסעודה כמה פעמים או מדי פעם גם הילדים יעשו כן כשיתבקשו
וכגון
אם הילדים רואים את האבא לומד בהתמדה בביתו הרי שהם חשים שזה דבר טוב ולכן יתאוו ויאהבו את התורה ואת הבקשה של אביהם לבוא ללמוד אתם תורה הקדושה.

אני מכיר משפחה שהילדים שם עוזרים בצורה לא רגילה במוצאי שבת
והכל דופק שם כמכונה
ופעם אחת גיליתי את הסוד
כי האבא מיד אחרי ההבדלה לוקח את המטאטא ומטאטא את הסלון וזו העבודה של האבא.
זה הנושא של דוגמא אישית..

אני דיברתי על יותר מזה
כגון חיבוק ונישוק
להגיד אני אוהב אותך
כמה אני מאושר בך ולפרגן כל הזמן
וגם שהילד יראה שאתה רוצה בטובתו
שאתה רוצה שיהא לו טוב גם שזה כרוך לך במאמץ
 
זה הנושא של דוגמא אישית..

אני דיברתי על יותר מזה
כגון חיבוק ונישוק
להגיד אני אוהב אותך
כמה אני מאושר בך ולפרגן כל הזמן
וגם שהילד יראה שאתה רוצה בטובתו
שאתה רוצה שיהא לו טוב גם שזה כרוך לך במאמץ
אני מבין שכל משפחה עם הסגנון שלה והאופי שלה
אבל אני שמעתי באוזניי מאחד מבניו של מרן הגר''ח קניבסקי זצוק''ל
שמעולם מרן זצ''ל לא אמר להם משפט כמו אני אוהב אותך
אלא הם הרגישו את זה

לכן בודאי שיש לשקול להביא את הילדים להרגשה שהאב והאם אוהבים אותם גם ללא אמירה של אני אוהב אותך
 
אבל גם אז זה תלוי איזה קשיחות
מה הקשיחות שילד יכול לסבול
לא מכות..
אולי פאצ' או שנים
העיקר שלא יבוא מתוך עצבים
כעס אפשר במינון..
בכל אופן הילד יודע שאביו בנ"א ולא מלאך
ושהילדים רבים זה וודאי לא תועלתי לתת מכות דמאי חזית
אפשר להפריד תוך כדי חיבוק ולומר כמה פעמים בטון סמכותי אצלינו בבית לא מרימים ידים אחד על השני
 
אני מבין שכל משפחה עם הסגנון שלה והאופי שלה
אבל אני שמעתי באוזניי מאחד מבניו של מרן הגר''ח קניבסקי זצוק''ל
שמעולם מרן זצ''ל לא אמר להם משפט כמו אני אוהב אותך
אלא הם הרגישו את זה

לכן בודאי שיש לשקול להביא את הילדים להרגשה שהאב והאם אוהבים אותם גם ללא אמירה של אני אוהב אותך
אין שום ענין במשפט זה
ואב שיאמר זה ולא יעשה מעשים המוכיחים את זה
הילד ירגיש שזה מן השפה לחוץ
וברור שהעיקר זה המעשים
אולם הרבה פעמים משפט זה עוזר לילד לחוש כך
 

הודעות מומלצות

מַה נִּשְׁתַּנָּה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה