• מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חדש בפורום אוצר התורה: "קבוצות ידע תורני" - התייעצו, למדו ומצאו מומחים! >>> לפרטים לחצו כאן

התורה

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
943
תודות
1,556
נקודות
222
ויצו אותם לאמר (ל"ב, ה').
צריך לדעת למה הוצרך לומר "לאמר" אחר שאמר כה תאמרון לעשו. ואולי שיכוין לומר שיאמרו אליו שהוא צוה להם לומר אליו בסדר הזה, שזולת זה יחשוב כי השלוחים הם האומרים בנוסח זה לחושבם כי הוא הבכור בבכורתו, ומן המוסר לדבר כן ולא יצאו הדברים מפי יעקב, לזה צוה אליהם שיאמרו כי הוא אמר כדברים האלה, וקראו אדון עליו שבזה יסיר קנאה ושנאה:
ובזה נחה דעתי למה יזכיר יעקב עשו בשם אדון שלא בפניו יגדיל עליו חלק הרע ח"ו, ולפי מה שכתבתי הם דברים הנאמרים לעשו החניף לרשע כדי שלא יכנס עמו במלחמה.​
(אור החיים הק' - בפרשתנו, גליון מחוברים)​
 
לא יודע אם קשור לגוף האשכול, אך בודאי לכותרתו,
בילקוט שמעוני מסביר מדוע מפרטת התורה את שמונת המלכים שמלכו קודם מלך מלך לבני ישראל

"באותה שעה שקרא יעקב אבינו לעשו 'אדוני', אמר לו הקב"ה: אתה השפלת את עצמך לפני אחיך וקראת אותו אדון שמונה פעמים, אני מעמיד ממנו שמונה מלכים קודם לבניך, דכתיב: "ואלה המלכים אשר מלכו בארץ אדום לפני מלך מלך לבני ישראל".
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

היום בעיצומו של משתה פורים, סיפר לי ידיד ששמע...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון