זבחים - דף י"ב ב', הורו בית דין שחלב מותר, אז כל החטאות חלב דחויות? | ים התלמוד זבחים - דף י"ב ב', הורו בית דין שחלב מותר, אז כל החטאות חלב דחויות? | ים התלמוד
  • יִשְׂרָאֵל נוֹשַׁע בַּה' תְּשׁוּעַת עוֹלָמִים, גַּם-הַיּוֹם יִוָּשְׁעוּ מִפִּיךָ שׁוֹכֵן מְרוֹמִים, כִּי-אַתָּה רַב סְלִיחוֹת וּבַעַל הָרַחֲמִים:

    פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל גמר חתימה טובה!

אחיה אוחיון

משתמש חדש
gem
פרסם מאמר
הודעות
9
תודות
16
נקודות
45
זבחים י"ב ב' בעי רבי ירמיה אכל חלב והפריש קרבן והורו בית דין שחלב מותר וחזרו בהן מהו מי הוי דחוי או לא הוי דחוי אמר ליה ההוא סבא כי פתח רבי יוחנן בדחויין מהא פתח מאי טעמא התם גברא אידחי קרבן לא אידחי הכא קרבן נמי אידחי

עיין חזון איש ריש הוריות (נדפס בספר קדשים) שישנם שני דרגות של טעות של חכם, יש טעות בדבר משנה וכדומה ויש טעות בשיקול הדעת, ובטעו בית דין בשיקול הדעת וחזרו בהם מסתפק החזון איש שאולי אין חיוב קרבן כלל, כיון שבשעה שסברו שמותר זה באמת היה מותר.

ולפי צד זה, יש לעיין בסוגיין סוגיית דיחוי, על איזה מצב שהורו בית דין בטעות שחלב מותר הגמרא דנה שהקרבן ייחשב דחוי, האם על מצב של טעות גמורה, או דווקא על מצב של טעות בשיקול הדעת, שאז באמת באותה שעה חלב מותר.
 

הודעות מומלצות

כיצד יתכן שאדם יבוא לרב ויספר לו מקרה כלשהו...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון