ספירת העומר ול"ג בעומר - האם בספק ספיקא ניתן להמשיך ולספור בברכה? | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה ספירת העומר ול"ג בעומר - האם בספק ספיקא ניתן להמשיך ולספור בברכה? | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה

ספירת העומר ול"ג בעומר האם בספק ספיקא ניתן להמשיך ולספור בברכה?

ממגד שמים

משתמש ותיק
פרסם מאמר
הודעות
204
תודות
392
נקודות
102
במשנ"ב מצינו כמה וכמה פעמים שניתן להמשיך ולספור בברכה ספיה"ע אם יש לו ספק ספיקא.
ויל"ע ממש"כ משנ"ב גופי' בשם החיי אדם בסימן רט"ו. שאין לברך אפי' כשש ספק ספיקא מצד חומר הלאו של לא תשא?
 
ויל"ע ממש"כ משנ"ב גופי' בשם החיי אדם בסימן רט"ו. שאין לברך אפי' כשש ספק ספיקא מצד חומר הלאו של לא תשא?
החיי אדם אכן מציין כאן לדבריו בכלל ה, ששם כתב הסבר אחר ע"פ דברי התרוה"ד.
וי"א שכאן זה משהו מיוחד כי רוב הפוסקים סוברים שאם דילג יום יכול להמשיך לברך.
 
החיי אדם אכן מציין כאן לדבריו בכלל ה, ששם כתב הסבר אחר ע"פ דברי התרוה"ד.
וי"א שכאן זה משהו מיוחד כי רוב הפוסקים סוברים שאם דילג יום יכול להמשיך לברך.
גם אנוכי דימיתי עם לבבי כן, ועכ"פ יל"ע אם בג' ספיקות יוכל לברך לכו"ע [-כעין ספק ספיקא בממון שלא מוציא ממוחזק ובג' ספיקות ההסכמה שיועיל]
 
במשנ"ב מצינו כמה וכמה פעמים שניתן להמשיך ולספור בברכה ספיה"ע אם יש לו ספק ספיקא.
ויל"ע ממש"כ משנ"ב גופי' בשם החיי אדם בסימן רט"ו. שאין לברך אפי' כשש ספק ספיקא מצד חומר הלאו של לא תשא?
יתכן לחלק בין ספק ספיקא בגוף הברכה לספק ספיקא במצוה, שבסי' רט"ו איירי כשיש ס"ס על החיוב ברכה גופא, ובזה משום חומר לא תשא לא מקילינן לברך, משא"כ הכא כיון שיש הכרעה של ס"ס שחייב לספור ממילא חייב לברך.
 
יתכן לחלק בין ספק ספיקא בגוף הברכה לספק ספיקא במצוה, שבסי' רט"ו איירי כשיש ס"ס על החיוב ברכה גופא, ובזה משום חומר לא תשא לא מקילינן לברך, משא"כ הכא כיון שיש הכרעה של ס"ס שחייב לספור ממילא חייב לברך.
כמדו' דכ''כ בקה''י על הקושיא הנודעת טובא שכתבה לעיל הרב @ממגד שמים
 
חזור
חלק עליון