חנוכה - האם מותר להשכיר בית לחילוני כשידוע שלא ידליק נר חנוכה | ענייני דיומא חנוכה - האם מותר להשכיר בית לחילוני כשידוע שלא ידליק נר חנוכה | ענייני דיומא
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.

פורים רב

משתמש רשום
gemgem
הודעות
68
תודות
135
נקודות
18
הגריש''א בקובץ תשובות ח"א כז כתב שאסור להשכיר בית למי שלא קובע מזוזה כי עובר על לפני עור שלולי הבית לא חייב במזוזה. וכשמשכיר לו מכשילו במניעת מזוזה. לפי''ז יש לדון בבית שהמזוזה כשירה האם מותר להשכירה אם השוכר חילוני, כי יש לו לפני עור כשמכשילו בביטול נר חנוכה על הצד שהחיוב הוא על הבית, ויעויין בתוס' בחולין ד. ותוס' גיטין י. שיש לפני עור בביטול עשה. ויש מהפוסקים שכתבו שאין לפני עוור בביטול עשה רק בלאו (זכר יצחק סה ב) ויעויין בשערי חיים גיטין דף ל.
 
הגריש''א בקובץ תשובות ח"א כז כתב שאסור להשכיר בית למי שלא קובע מזוזה כי עובר על לפני עור שלולי הבית לא חייב במזוזה. וכשמשכיר לו מכשילו במניעת מזוזה. לפי''ז יש לדון בבית שהמזוזה כשירה האם מותר להשכירה אם השוכר חילוני, כי יש לו לפני עור כשמכשילו בביטול נר חנוכה על הצד שהחיוב הוא על הבית, ויעויין בתוס' בחולין ד. ותוס' גיטין י. שיש לפני עור בביטול עשה. ויש מהפוסקים שכתבו שאין לפני עוור בביטול עשה רק בלאו (זכר יצחק סה ב) ויעויין בשערי חיים גיטין דף ל.
בפרט שהגריש"א ס"ל שאין חיוב נ"ח בלא בית. ראה כאן.
ובכלל, עד שבאת לחשוש לביטול נ"ח יש לחשוש לחילול שבת. ראה בקובץ שהעלה @חקר הלכה
 
הגריש''א בקובץ תשובות ח"א כז כתב שאסור להשכיר בית למי שלא קובע מזוזה כי עובר על לפני עור שלולי הבית לא חייב במזוזה. וכשמשכיר לו מכשילו במניעת מזוזה. לפי''ז יש לדון בבית שהמזוזה כשירה האם מותר להשכירה אם השוכר חילוני, כי יש לו לפני עור כשמכשילו בביטול נר חנוכה על הצד שהחיוב הוא על הבית, ויעויין בתוס' בחולין ד. ותוס' גיטין י. שיש לפני עור בביטול עשה. ויש מהפוסקים שכתבו שאין לפני עוור בביטול עשה רק בלאו (זכר יצחק סה ב) ויעויין בשערי חיים גיטין דף ל.
אלא שבפשטות היינו דוקא בחנוכה אבל בשאר ימות השנה לא יצטרך לחשוש שכשיגיע חנכה לא ידליק נרות שם שהרי עתה אינו חייב במצוה זו.
 
הגריש''א בקובץ תשובות ח"א כז כתב שאסור להשכיר בית למי שלא קובע מזוזה כי עובר על לפני עור שלולי הבית לא חייב במזוזה. וכשמשכיר לו מכשילו במניעת מזוזה.
האם מכאן פירכא למה דמטו משמיה דהגרי"ש דבשבת מותר לחצות אף אם יגרום בלימה והתנעה של המחלל שבת ו'הלעיטהו לרשע וימת'?
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה