אני לא כ"כ מבין את כותרת האשכול, מז"א 'ההגדרה ההלכתית'? למה זה הלכתי, לקידושי אשה?
יש למצוא בזה קצת נ''מ, אולי לא ממש 'הלכה למעשה' אבל כן נ''מ הלכתית
א. לענין כתיבת גט או כתובה. דאף שהלכה שאין מזכירין תוארין בגט, אם הזכיר תואר אפילו אינו נכון [לדוגמה כתב 'מורינו ראש הישיבה' על אחראי המטבח..] הגט כשר 'כיון שהזכיר שמו בפירוש.
כדוגמה לתואר כתבו הפוסקים 'רב' 'חכם', וגם
'בן הקדוש' על מי שנהרג על קידוש השם! ראה כ''ז באה''ע סי' קכט ס''ז
אומנם מבו' בנחל''ש ובב''ש [סקי''ג] דהיכא שיש שני יב''ש בעיר אחת, אפשר במקום לשלש הדורות לכתוב התואר כנ''ל, ואם כן מצאנו נ''מ אם לכתוב 'בן הקדוש' בכה''ג.
ולענין דיעבד יל''ע אחרי שהטעם המבו' ברמ''א הוא מפני שהזכיר שמו בפירוש, מה הדין אם לא הזכיר בפירוש אלא רק כתב 'בן הקדוש', ודו''ק.
ב. לדעת המהרי''ל שהוזכר בד''מ אין אומרים קדיש על הנהרג על קדוה''ש כיון שנתכפרו עוונתיו, אך הרמ''א פסק לא כן.
וכמדו' דנ''מ בזה לענין לקבור צדיק אצל רשע וכעת א''י איה מקומו.