חנוכה - ההידור בהלל - דקדוק והבנת המילים או הודאת הלב ושמחה? מבט חסידי VS ליטאי | ענייני דיומא| דף 2 חנוכה - ההידור בהלל - דקדוק והבנת המילים או הודאת הלב ושמחה? מבט חסידי VS ליטאי | ענייני דיומא| דף 2
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
בתור ליטאי, תמיד התקשיתי כיצד יתכן שהחל המרכזי בהלל הוא "אנא ה' הושיעה נא", הלא לל זה להודות ולהלל, מה לזה ולבקשה? אין לי בעיה שתבקש, אבל שזה לא יהיה העיקר, ועכ"פ על חשבון ההלל והודאה
 
רבינו ראה כגון בישיבות ובכינוסים שונים, שחסרה שמחה לבחורים צעירים, וגם אנשים מבוגרים ראיתי שהם כ"כ שמחו ורקדו עד שהיה קשה להפסיקם משמחתם, ובזה היה ניכר כמה שהדבר היה חסר להם ובאמת אצל קהל החסידים יש מדי פעם דבר שגורם להם התחדשות ע"י ששמחים אם זה סעודה שלישית, מלוה מלכה וכדו' וסבור היה רבינו שבציבור שלנו חסר הדבר מה שיגרום מידי פעם להתחדש ולתרענן שכן קשה הדבר לשבת כל הזמן רק ברצינות צריך שתהיה גם שמחה מדי פעם אמנם כ"ז קרה בדורות האחרונים מחולשת הדורות אבל בדורות הקודמים הספיק תורה לבד כדי לשמוח וכו' עיי"ש היטב.
כידוע שכך אחז הגריג"א לגבי כו"כ דברים.
 
מה מנהגי קהילות הקודש בענין?
בר"ח, ובשבת, בחוה"מ, בחנוכה, וכו',
מה המקורות לאיסור והיתר ומה הטעם?
אל אדון, קדושה, הלל, מוסף, וכיו"ב?

צריך להוסיף גם את ענין הריקודים שיל"ע ביה בכמה.
 
כלפי המתנגדים מתחילים לרעות בשדות זרים, ולדבר על עניינים....
אשר לא ראו ולא שמעו אבותיך ואבות אבותיך
והטעם שלא מוצאים סיפוק דיים במעשים וברגש הפשוט
וכל הזמן מחפשים איך להתרגש,
ולכאו' זה מורה על חסרון מסויים.
כשכתבת "מקובלנו" התכוונת ששמעת את זה ממישהו רציני????
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה