היאך ביו"ט דשמח"ת בנו בישיבת פוניבז' פרענצ'ס' ע"י גוי? | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 4 היאך ביו"ט דשמח"ת בנו בישיבת פוניבז' פרענצ'ס' ע"י גוי? | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 4
תגובות חדשות באשכול זה נשלחות לאישור מנהל
אגב כתב לי ידיד משוכני הגבעה... הסיכוי שר' איתמר יאמר דבר כזה, על דבר שנעשה בחיי חמיו וללא התנגדותו, וכשהגרב"ד חי עמנו לאורך ימים ושנים ואינו מוחה או מתנגד, אפסי ע"כ. אבל אם כתבת בברי עדיף משמא דחברי.
דברים של טעם,

אך אין בהם בכדי לתפוס משקל הלכתי לעיקר נידון דילן
 
בשנה שעברה - כפי שכתב הרב @בד קודש - נערך מעמד התחלת כתיבת ס"ת לע"נ מרן רה"י זללה"ה, וכנראה שעקב כך התחשבו בדעתו של ר' איתמר שהוא, כידוע, חתנו של רה"י זללה"ה. [ומש"כ הרב @בד קודש ששנה שעברה היה מתכונת של כתיבת ס"ת, איני יודע במה מדובר, לא ראיתי הבדל בין שנה שעברה לשנות שלפניה ואחריה].
מידיעה - ר' לייבל כהנמן לא רצה פרנצ'ס.
לא היה שום הוראה שהתבלה מר' איתמר ומי ששאלתי אותו על כך הערב - כמובן ממקבלי ההחלטות, צחק לשמע הבדיחה...
 
בכל שנה ר' איתמר לא התערב בענין כי זה לא נוגע אליו, ורק בשנה זו שהיה כתיבת אותיות לס"ת לע"נ חמיו הביע את דעתו - כך שמעתי. אך כנראה שזה לא נכון וכפי שכתב הרב @בד קודש שליט"א.
זה דברים קשים,

אם היו רואים בעיה הלכתית אז היו מוותרים ע"ז,

והוא פשוט
 
אולי הכוונה לשי' העיטור (מובא ברמ"א רע"ו) דלצורך מצוה מותר אמירה לעכו"ם גם בדאו'.
מה צורך מצוה באופן זה דייקא,

המשנ"ב שם מסתפק אפי' גבי סעודת שבת,

מה"ת להתיר אופן מעין זה ?
 
אולי הכוונה לשי' העיטור (מובא ברמ"א רע"ו) דלצורך מצוה מותר אמירה לעכו"ם גם בדאו'.
הרמ"א עצמו השיב שם:
ויש להחמיר במקום שאין צורך גדול, דהא רוב הפוסקים חולקים על סברא זו.
ועיי"ש עוד בדברי המשנ"ב (ס"ק כ"ד) שכתב ע"ד הרמ"א:
ושל"ה החמיר אף לצורך גדול ושכן ראה נוהגים בקהלות חשובים שיושבים בחשכה במוצאי שבת אפילו בחתונה עד שאמרו הקהל ברכו וכן נהג הגאון הר"ש כשהיו סועדים אצלו סעודה שלישית.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון