המאמינים בצמצום כדעת הגר"א | אוצר החסידות| דף 5 | פורום אוצר התורה המאמינים בצמצום כדעת הגר"א | אוצר החסידות| דף 5 | פורום אוצר התורה
  • חזרנו! התקלה יצאה להפסקה - והפורום שוב באוויר. פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל חג חנוכה שמח!

מדברי המתנגדים על אלוקות בגשמיות - הכל מצידו יתברך בלבד,
ומצידינו אין אלוקות בגשמיות כלל!

הבורא מחייה את הגשמיות כי זה מצידו - בלי הבנה והשגה מצידינו כלל.

בהנהגה שהבורא מנהיג אותנו הוא צמצם את הנהגתו ונתן מקום לגשמיות, דהיינו - בספסל עליו אני יושב אין אלוקות,
נפש החיים פ"ד פ"ה: שמצדו יתברך גם עתה אחר שברא וחידש העולמות ברצונו הוא ממלא כל העולמות והמקומות והבריות כלם בשיווי גמור ואחדות פשוט ואין עוד מלבדו כמשמעו ממש כו', הבחינה אשר מצדינו היינו שהשגתנו אינה משגת בחוש רק ענין מציאותם כמו שהם נראים שעל פי זאת הבחינה נבנו כל סדרי חיוב הנהגתינו שנצטווינו מפיו יתברך חק ולא יעבור ומצד זאת הבחינה הוא שדימוהו רז"ל כביכול כענין הנשמה אל הגוף וכמ"ש בזוהר שהוא יתברך הוא נשמתא דכל עלמין שכמו שבאדם לא נראה בחוש רק הגוף והנשמה אף שהיא מלאה את כל הגוף הוא בבחינת הסתר לעיני בשר ונגלית לעיני שכל כן כפי השגתינו הנגלית נראה מציאות העולמות והבריות כולם ושהוא יתברך שמו מתפשט ומסתתר כביכול בפנימות כולם להחיותם ולקיימם כענין הנשמה שמתפשטת ומסתתרת בפנימות כל פרטי חלקי אברי הגוף להחיותו.
 
נפש החיים פ"ד פ"ה: שמצדו יתברך גם עתה אחר שברא וחידש העולמות ברצונו הוא ממלא כל העולמות והמקומות והבריות כלם בשיווי גמור ואחדות פשוט ואין עוד מלבדו כמשמעו ממש כו', הבחינה אשר מצדינו היינו שהשגתנו אינה משגת בחוש רק ענין מציאותם כמו שהם נראים שעל פי זאת הבחינה נבנו כל סדרי חיוב הנהגתינו שנצטווינו מפיו יתברך חק ולא יעבור ומצד זאת הבחינה הוא שדימוהו רז"ל כביכול כענין הנשמה אל הגוף וכמ"ש בזוהר שהוא יתברך הוא נשמתא דכל עלמין שכמו שבאדם לא נראה בחוש רק הגוף והנשמה אף שהיא מלאה את כל הגוף הוא בבחינת הסתר לעיני בשר ונגלית לעיני שכל כן כפי השגתינו הנגלית נראה מציאות העולמות והבריות כולם ושהוא יתברך שמו מתפשט ומסתתר כביכול בפנימות כולם להחיותם ולקיימם כענין הנשמה שמתפשטת ומסתתרת בפנימות כל פרטי חלקי אברי הגוף להחיותו.
כנראה כבודו לא מכיר את הנפש החיים מפי רב...

האם כבודו ר"ל שבידיים וברגליים הנשמה נתפסת?
ברור שדימו חז"ל את הבורא לעניין הנשמה שבגוף, כי בזה מתקיימות ב' הבחינות הנזכרות. מצד אחד הוא קיים, אך מצד שני אינו נתפס בגשמיות.
 
וטעות לעולם חוזר והאמת והשלום אהבו
החלק הראשון אינו נכון, והחלק השני תמיד היה....

מר ציטט את הודעתי הזו:
בהנהגה שהבורא מנהיג אותנו הוא צמצם את הנהגתו ונתן מקום לגשמיות, דהיינו - בספסל עליו אני יושב אין אלוקות,
והגיב על זה בהודעה זו:
נפש החיים פ"ד פ"ה: שמצדו יתברך גם עתה אחר שברא וחידש העולמות ברצונו הוא ממלא כל העולמות והמקומות והבריות כלם בשיווי גמור ואחדות פשוט ואין עוד מלבדו כמשמעו ממש כו', הבחינה אשר מצדינו היינו שהשגתנו אינה משגת בחוש רק ענין מציאותם כמו שהם נראים שעל פי זאת הבחינה נבנו כל סדרי חיוב הנהגתינו שנצטווינו מפיו יתברך חק ולא יעבור ומצד זאת הבחינה הוא שדימוהו רז"ל כביכול כענין הנשמה אל הגוף וכמ"ש בזוהר שהוא יתברך הוא נשמתא דכל עלמין שכמו שבאדם לא נראה בחוש רק הגוף והנשמה אף שהיא מלאה את כל הגוף הוא בבחינת הסתר לעיני בשר ונגלית לעיני שכל כן כפי השגתינו הנגלית נראה מציאות העולמות והבריות כולם ושהוא יתברך שמו מתפשט ומסתתר כביכול בפנימות כולם להחיותם ולקיימם כענין הנשמה שמתפשטת ומסתתרת בפנימות כל פרטי חלקי אברי הגוף להחיותו.

כוונתו הייתה להביא ראיה לדברי, או שמא להביא ראיה שלא כדברי?

אם כוונתו של מר הייתה להביא סיעתא לדברי, הרי שאכן, טעות לעולם חוזרת,
אך אם כוונת מר להוכיח כי ישנה אלוקות בספסל עץ - שאגב, זה מה שהבינו המתנגדים בדברי החסידים בדורות ההם - אזי יודה מר על טעותו שלו, כי הרי "טעות לעולם חוזרת"....
 
אם כוונתו של מר הייתה להביא סיעתא לדברי, הרי שאכן, טעות לעולם חוזרת,
אך אם כוונת מר להוכיח כי ישנה אלוקות בספסל עץ - שאגב, זה מה שהבינו המתנגדים בדברי החסידים בדורות ההם - אזי יודה מר על טעותו שלו, כי הרי "טעות לעולם חוזרת"....
כל הדיון מה אמרתי אני או מה אמר מר מיותר כשאנו דנים אם יש סתירה בעיקר האמונה בענין מלא כל הארץ כבודו בין הנפש החיים והתניא

וכפי המבואר, הנפש החיים כותב אותן הדברים בין בענין הצמצום שהוא העלם בלבד ובין בענין ואתה מחיה את כולם בכל רגע ממש (כלשונו שער ג פי"א) ושגם מצדינו הוא יתברך שמו מתפשט ומסתתר כביכול בפנימות כולם להחיותם ולקיימם (כלשונו שער ג פ"ה).
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה