כתובות - זמן חלות החיוב דכתובה | ים התלמוד | פורום אוצר התורה כתובות - זמן חלות החיוב דכתובה | ים התלמוד | פורום אוצר התורה
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חדש בפורום אוצר התורה: "קבוצות ידע תורני" - התייעצו, למדו ומצאו מומחים! >>> לפרטים לחצו כאן

נראה לפשוט

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
378
תודות
672
נקודות
176
כידוע שישנה מבוכה רבתי מתי שעת חלות החיוב דכתובה, וישנם בזה סתירות רבות האם משעת הנישואין או הגירושין [ושעת ההתארמלות].
בעה"י כאן יעלו הראיות והסתירות שיש בזה.
ומובא בסטנסיל מהגר"ח זצ"ל שאמר בזה, [והאריכו רבותינו בזה בתוס' ריש פרק אע"פ] שהנישואין הוו סיבת החיוב ולעולם חלות החיוב משעת הגירושין.
וצריך ביאור מה כוונתו "סיבת החיוב".
וברמב"ם מורה נבוכים נראה שהחיוב כתובה הוא כעין תשלומי שוכר על הנישואין, ואולי זוהי כוונת הגר"ח וצ"ע.
 
ומובא בסטנסיל מהגר"ח זצ"ל שאמר בזה, [והאריכו רבותינו בזה בתוס' ריש פרק אע"פ] שהנישואין הוו סיבת החיוב ולעולם חלות החיוב משעת הגירושין.
וצריך ביאור מה כוונתו "סיבת החיוב".
אני לא מונח בסוגיא
אבל נראה לי כוונתו כמו חוב תוך זמנו
הוא חייב לכשימות ויתגרש
 
כידוע שישנה מבוכה רבתי מתי שעת חלות החיוב דכתובה,
אולי תפרש מהי המבוכה
ועכ"פ בגמ' מכות גבי עדים זוממים בכתובה חזינן דחשיבי מפסידי כתובה ויש בה שווי ממוני
ונראה כדברי הרב @עוזי ומגני :
אבל נראה לי כוונתו כמו חוב תוך זמנו
 
בסוגייא דכתב לה גיטה ע"ג טס של זהב דקיי"ל דמהני [היינו ע"ג הזהב שפורע לה בה כתובתה] מטו משמיה דהגרי"ד שהק' הגר"ח למא"ד בע"ח למפרע הוא גובה הא הו"ל גט ע"ג קלף שלה.
ותירץ הגרח"ש [שי' ב"ב ד"ג ע"א] עפי"ד הגר"ח הנ"ל, דודאי אי"ז בכלל "למפרע" הוא גובה, דהחוב עצמו איננו משעת נישואין, כ"א דאז נתחייב להתחייב. עכתו"ד.
וכן מדברים בזה הרבה [בפרט בשם הגראמ"מ שך] בתוס' ב"ב דנ"ד ע"ב עיי"ש.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

במשנה ג' מבואר אבל פורס הוא על גבי נקליטי...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה