כידוע שישנה מבוכה רבתי מתי שעת חלות החיוב דכתובה, וישנם בזה סתירות רבות האם משעת הנישואין או הגירושין [ושעת ההתארמלות].
בעה"י כאן יעלו הראיות והסתירות שיש בזה.
ומובא בסטנסיל מהגר"ח זצ"ל שאמר בזה, [והאריכו רבותינו בזה בתוס' ריש פרק אע"פ] שהנישואין הוו סיבת החיוב ולעולם חלות החיוב משעת הגירושין.
וצריך ביאור מה כוונתו "סיבת החיוב".
וברמב"ם מורה נבוכים נראה שהחיוב כתובה הוא כעין תשלומי שוכר על הנישואין, ואולי זוהי כוונת הגר"ח וצ"ע.
בעה"י כאן יעלו הראיות והסתירות שיש בזה.
ומובא בסטנסיל מהגר"ח זצ"ל שאמר בזה, [והאריכו רבותינו בזה בתוס' ריש פרק אע"פ] שהנישואין הוו סיבת החיוב ולעולם חלות החיוב משעת הגירושין.
וצריך ביאור מה כוונתו "סיבת החיוב".
וברמב"ם מורה נבוכים נראה שהחיוב כתובה הוא כעין תשלומי שוכר על הנישואין, ואולי זוהי כוונת הגר"ח וצ"ע.
