חלאקה | חינוך הבנים | פורום אוצר התורה חלאקה | חינוך הבנים | פורום אוצר התורה

חלאקה (4 צופים)

רוצה להבין

משתמש חדש
gem
הודעות
2
תודות
5
נקודות
5
מה עניין ההשקעה בשמחת החלאקה עד כדי כך
זה היה לי שאלה אבל עכשיו שדיברתי עם בני בן 12 שנים על מירון
הוא סיפר לי במדוייק את כל הטקס החלאקה שלו שאני עשיתי לו
כולל זה שאבא הרמתה אותי על הכתפיים בחצר ורקדתה וכו
אז הבנתי את העניין למי י שלהרחיב?.
 
בתספורת הליטאית המקובלת (מס' 3 ומעלה) אין איסור לספר כל הראש באותו המספר ואז אין כי אם:
זה גופא שמעברים על ראשו תער באופן שלא עובר בלא תקיפו זה עצמו חינוך בלא תקיפו
 
או סתם העצמה אישית?
העצמה אישית רוחנית, שמועיל לו לכל החיים!!!

מה יותר טוב לחינוך הבנים, מכך שהבן לומד ומפנים בפנימיות ליבו ונפשו את גודל העונג והשמחה שיש לאביו, מכך שזכה לעשות על בנו את הסממן הראשון שהוא יהודי???
 
העצמה אישית רוחנית, שמועיל לו לכל החיים!!!

מה יותר טוב לחינוך הבנים, מכך שהבן לומד ומפנים בפנימיות ליבו ונפשו את גודל העונג והשמחה שיש לאביו, מכך שזכה לעשות על בנו את הסממן הראשון שהוא יהודי???
הסממן הראשון הוא הברית קודש החתום בבשרינו,
ועוד האם איסור שלא תקיפו הוא כדי לסמן אותנו כיהודים?
או כמו מילה שהוא לא רק סימן לֶמַה שאנו יהודיים.
 
הסממן הראשון הוא הברית קודש החתום בבשרינו,
ועוד האם איסור שלא תקיפו הוא כדי לסמן אותנו כיהודים?
או כמו מילה שהוא לא רק סימן לֶמַה שאנו יהודיים.
מדרש שיר השירים רבה (א טו)
עיניך יונים, ... מה היונה הזאת תמה, כך ישראל נאים בהלוכן, כשהן עולין לפעמי רגלים. מה יונה זאת מצינת, כך ישראל מצינין, בתגלחת, במילה, בציצית.
 
יעוי' ספר החינוך
מִשָּׁרְשֵׁי הַמִּצְוָה. כְּדֵי לְהַרְחִיק מִמֶּנּוּ וּלְהַשְׁכִּיחַ מִבֵּין עֵינֵינוּ וּמִכָּל מַעֲשֵׂינוּ כָּל עִנְיַן עֲבוֹדָה זָרָה וְכָל הַנַּעֲשֶׂה בִּשְׁבִילָהּ, וּבָאָה הָאַזְהָרָה מְפֹרֶשֶׁת בְּדָבָר שֶׁיַּעֲשׂוּ לָהּ בְּנֵי אָדָם בְּגוּפוֹתָם, מִפְּנֵי שֶׁהִיא לְמַזְכֶּרֶת עָוֹן תָּמִיד אַחַר שֶׁהוּא דָּבָר קָבוּעַ בַּגּוּף. וּמִפְּנֵי שֶׁזֶּה מֵעִקְּרֵי טַעַם הַמִּצְוָה, הָיוּ צְרִיכִין זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, שֶׁיְּבָאֲרוּ כִּי הַקָּפַת כָּל הָרֹאשׁ גַּם כֵּן בִּכְלַל הַלָּאו, שֶׁלֹּא תֹּאמַר שֶׁתַּכְלִית מָה שֶׁנֶּאֱסַר כְּדֵי שֶׁלֹּא נִדְמֶה לָהֶם, וְהֵם לֹא יְגַלְּחוּ כָּל הָרֹאשׁ כֻּלּוֹ, לִמְּדוּנוּ שֶׁגַּם זֶה בִּכְלַל הָאִסּוּר הוּא, כְּמוֹ שֶׁבָּא בִּיבָמוֹת (ה, א) שֶׁאָמְרוּ שָׁם הַקָּפַת כָּל הָרֹאשׁ שְׁמָהּ הַקָּפָה. וְאֶפְשָׁר כִּי הַתּוֹרָה אָסְרָה הַכֹּל מִשּׁוּם דּוֹמֶה לְדוֹמֶה (עי סהמ"צ ל"ת מג).
אין האיסור כדי להצטיין כיהודי אלא כיון שכך הוא חוקות העבודה זרה נצטוונו להרחיק מכך
אבל הוא לא לסימן שאנו יהודיים
 
ייש"כ על שהעלית דברי החינוך.
אין האיסור כדי להצטיין כיהודי אלא כיון שכך הוא חוקות העבודה זרה נצטוונו להרחיק מכך
אבל הוא לא לסימן שאנו יהודיים
למה אתה מתכוון סימן שאנחנו יהודים? השתייכות אתנית?
 
ייש"כ על שהעלית דברי החינוך.

למה אתה מתכוון סימן שאנחנו יהודים? השתייכות אתנית?
האיסור לעשות כתובת קעקע הוא גם לסימן שאנו יהודיים,?
האיסור לשרוט על המת הוא גם לסימן שאנו יהודיים?
וה"ה האיסור להקיף פאת הראש הוא לא לסימן שאנו יהודיים,
דא"א לסמן באופן שלילי,
אלא הוא איסור שנתרחק מהעבודה זרה,
ומה שכתוב בשה"ש, משום שכשכולם עושים כמו שעושים לע"ז, וישראל לא, יש בזה סימן שהוא יהודי.
 

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון