לימוד הלכות החג קודם החג על חשבון לימוד הסוגייות | בנתיבות הישיבה לימוד הלכות החג קודם החג על חשבון לימוד הסוגייות | בנתיבות הישיבה
  • פורום בנתיבות הישיבה: מה מתאים לדיון? סוגיות חינוכיות בישיבה. השקפה ומוסר בעולם הישיבות. טיפים וקשיים בלימוד. נושאים חברתיים בישיבה. מטרה: דיון תורני וחינוכי מועיל ורלוונטי לעולם הישיבות, תוך שמירה על כבוד הדדי.
  • חדש בפורום אוצר התורה: "קבוצות ידע תורני" - התייעצו, למדו ומצאו מומחים! >>> לפרטים לחצו כאן

נראה לפשוט

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
338
תודות
637
נקודות
176
קיי"ל שחובה ללמוד הל' החג בחג וקודם לו [ואכמ"ל] מתקנה קדומה. והנה לעולם הישיבות כידוע הלימוד הוא בעיון מעמיק ודרך ההגדרות ולא הלכות בעלמא.
והשאלה האם זה עדיף גם כשזה על חשבון לימוד הסוגייות הנלמוד כעת במקום הלימודים או לא.
 
קיי"ל שחובה ללמוד הל' החג בחג וקודם לו [ואכמ"ל] מתקנה קדומה. והנה לעולם הישיבות כידוע הלימוד הוא בעיון מעמיק ודרך ההגדרות ולא הלכות בעלמא.
והשאלה האם זה עדיף גם כשזה על חשבון לימוד הסוגייות הנלמוד כעת במקום הלימודים או לא.
ילמד בין הסדרים.
כמו שאתה מבין שלמרות שצריך לקרוא הפרשה שנים מקרא וא"ת מ"מ לא עושים את זה באמצע הסדר, ה"נ בזה.
 
קיי"ל שחובה ללמוד הל' החג בחג וקודם לו [ואכמ"ל] מתקנה קדומה. והנה לעולם הישיבות כידוע הלימוד הוא בעיון מעמיק ודרך ההגדרות ולא הלכות בעלמא.
והשאלה האם זה עדיף גם כשזה על חשבון לימוד הסוגייות הנלמוד כעת במקום הלימודים או לא.
ידועים בזה דברי הט"ז בסי' תכט ס"ק א, דהרב שאול לתלמידים לעניין שאילה בבעלים שאם שאלו ממנו בהמה ומתה בל' יום שלפני הרגל פטורים, דמשועבד להם הרב ללמדם הל' הרגל, משא"כ בשאר השנה שקובע הוא מה ילמדו והם שאולים אליו.
(וסתם הערה דיל"ע דלכאו' הוא לא כד' רש"י בב"מ פא. דפטור "בעליו עמו" שייך רק בשמירה ולא בשואל).
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

וכן היכן זה מוזכר במקורות
[ATTACH type="full"...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה