לקיים מנין מאוחר להרבה שקמים לשחרית בשבת מאוחר? | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2 לקיים מנין מאוחר להרבה שקמים לשחרית בשבת מאוחר? | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2
יש כל מיני אנשים שהם בגדר אנוסים (גם בחורי ישיבות).
הצורה הזו שלא מאפשרים להם להתפלל כי הם צריכים לקום מוקדם.
הריני להודיעכם, הם לא יקומו מוקדם מכל מיני סיבות שגם אם הם לא נעימות לכם, זה המציאות.
מי לוקח על כתפיו למנוע תפילה מיהודי?
 
לצערינו הרב,
כבר כמה דורות שכך מתנהלים רוב מניין ובניין של עולם הישיבות.
הסיכוי שכולם יקבלו חיזוק או אפסי עד בלתי קיים.
אבל, כשהם מתבגרים ו/או מתחתנים, רובם מתחילים להתחזק בדבר
ואם תתן לזה לגיטימציה, קשה לדעת עד להיכן יגיעו הדברים.

עדיפה הלגטימיציה ושחרית יהיה נורמלי מאשר לא לתת אותה ואז מפסידים גם את שחרית.
אבהיר את עיקר דבריי, מר הניח בצורה החלטית
לכן, לא לעשות מניינים מאוחרים זה סתם לטמון את הראש בחול.
וע"ז כתבתי שזה לא 'לטמון את הראש בחול', אלא שיש כאן נדון האם לתת לזה לגיטימציה או לא.
דעת מר שעדיף לתת לזה לגיטימציה, ויהיו שיסברו אחרת.

נ.ב. דומני שהמשגיח העדיף שבחור יתפלל בחדרו, ולא יצא להתפלל במנין מחוץ לישיבה, מה דעת מר על כך?
 
בעניין הלגיטימציה, הדברים מוכחים וידועים ודוגמא לדבר,
באחת הערים החרדיות נוסדה קהילה עם מערך שלם של בתי כנסת\מקומות תפילה מאולתרים והנהיגו שם תפילות עד סוז"ת + מניין קריאת התורה ומוסף לאחמ"כ. שמעתי מרבים שהנורמה באיזור נשתנתה לחלוטין בכל מה שקשור לזמני הקימה והתפילה.
 
בעניין הלגיטימציה, הדברים מוכחים וידועים ודוגמא לדבר,
באחת הערים החרדיות נוסדה קהילה עם מערך שלם של בתי כנסת\מקומות תפילה מאולתרים והנהיגו שם תפילות עד סוז"ת + מניין קריאת התורה ומוסף לאחמ"כ. שמעתי מרבים שהנורמה באיזור נשתנתה לחלוטין בכל מה שקשור לזמני הקימה והתפילה.
כמובן בית השם
יש היום מנינים בשבת עד 9
 
כמה דורות ? אני גר בבני ברק שנים לא זוכר הרבה מנינים בשבת אחרי 8:30 אולי בודדים לא רשמי .
היום זה התחיל בגלל איזה ביכנ''ס ליטאי וכו' .
אני שמעתי מהרבה בני הישיבות שקמים מאוחר שאם לא היה להם את האפשרות הם היו הולכים לישון מוקדם ולקום מוקדם .
לא מניינים.
אתה יודע כמה בחורים מתפללים ביחידות?
כמה מתפללים בחסידויות?
כמה מארגנים מנייני בחורים הנגמרים בתוך חצי שעה (כשקריאת התורה הולכים לחסידות סמוכה..)?
וע"ז כתבתי שזה לא 'לטמון את הראש בחול', אלא שיש כאן נדון האם לתת לזה לגיטימציה או לא.
דעת מר שעדיף לתת לזה לגיטימציה, ויהיו שיסברו אחרת.
זהו גופא,
לא לתת לגיטימציה לתופעה שהולכת ומתרחבת וע"י כך להשאיר את הקבוצה ההולכת וגדילה ללא מניין שחרית נורמלי,
זה עצמו לטמון את הראש בחול.

נ.ב. דומני שהמשגיח העדיף שבחור יתפלל בחדרו, ולא יצא להתפלל במנין מחוץ לישיבה, מה דעת מר על כך?
ממש לא.
הוא אמר שעדיף להיכנס לתפילה בישיבה אחרי ברכו ולא ללכת למניין אחר בזמן.
אבל כשהתפילה בכל מקרה לא תהיה בישיבה, אין שום עדיפות לקירות הפנימיה על קירות בית הכנסת בית השם...
 
בעניין הלגיטימציה, הדברים מוכחים וידועים ודוגמא לדבר,
באחת הערים החרדיות נוסדה קהילה עם מערך שלם של בתי כנסת\מקומות תפילה מאולתרים והנהיגו שם תפילות עד סוז"ת + מניין קריאת התורה ומוסף לאחמ"כ. שמעתי מרבים שהנורמה באיזור נשתנתה לחלוטין בכל מה שקשור לזמני הקימה והתפילה.
כמובן בית השם
יש היום מנינים בשבת עד 9
וככה זה התחיל:
ממש לא.
הוא אמר שעדיף להיכנס לתפילה בישיבה אחרי ברכו ולא ללכת למניין אחר בזמן.
אבל כשהתפילה בכל מקרה לא תהיה בישיבה, אין שום עדיפות לקירות הפנימיה על קירות בית הכנסת בית השם...
 
לא מניינים.
אתה יודע כמה בחורים מתפללים ביחידות?
כמה מתפללים בחסידויות?
כמה מארגנים מנייני בחורים הנגמרים בתוך חצי שעה (כשקריאת התורה הולכים לחסידות סמוכה..)?
לא הבנתי אם באיצקוביץ אנשים ליטאים מתפללים שחרית בצהרים אז הביכנ''ס השכונתי הליטאי אמור לפתוח להם מנין ?
 
בעניין הלגיטימציה, הדברים מוכחים וידועים ודוגמא לדבר,
באחת הערים החרדיות נוסדה קהילה עם מערך שלם של בתי כנסת\מקומות תפילה מאולתרים והנהיגו שם תפילות עד סוז"ת + מניין קריאת התורה ומוסף לאחמ"כ. שמעתי מרבים שהנורמה באיזור נשתנתה לחלוטין בכל מה שקשור לזמני הקימה והתפילה.
שטויות.
הבעיה היא שיש ציבור מהדור הקודם,
שפשוט לא מודע למצב השורר בעולם הישיבות.

בית השם קיבל את ההסכמה מגדולי ראשי הישיבות, וממחנכים רבים.
הטענות נגדו מגוחכות ושייכות לאנשים שלא מחוברים לדור!
לא הבנתי אם באיצקוביץ אנשים ליטאים מתפללים שחרית בצהרים אז הביכנ''ס השכונתי הליטאי אמור לפתוח להם מנין ?
לא אמור.
אבל אין טענה נגד קהילה שמנהלה רוצה לתת מקום להתפלל למאות בחורי חמד שמתקשים לקום בבוקר...
 
ידוע מהמשגיח הגר"י לוינשטיין זצ"ל להתפלל דווקא בישיבה ומי שפספס שיתפלל ביחידות, ושמעתי שלפני כעשרים וחמש שנה בערך בישיבת גרודנא הקפיד רה"י דשם שלא יצאו להתפלל בבתי כנסיות אחרים, ובשביל כך בחורים היו עושים כל מיני תעלולים בשביל לצאת להתפלל במניין... והלואי שגם היום בחורים ינסו לחפש מניין בכח... ה' ישמרנו
 
בית השם קיבל את ההסכמה מגדולי ראשי הישיבות, וממחנכים רבים.
הטענות נגדו מגוחכות ושייכות לאנשים שלא מחוברים לדור!
אין שום הסכמהלא ממחנכים לא מרה''י
רבינו מרן הגר''ד לנדו שליט''א היה שם בדרשה והוא דיבר נגד המנינים וכו'
לאחר זמן שנה פלוס פתאום נסגר המנינים המאוחרים .
 
ידוע מהמשגיח הגר"י לוינשטיין זצ"ל להתפלל דווקא בישיבה ומי שפספס שיתפלל ביחידות, ושמעתי שלפני כעשרים וחמש שנה בערך בישיבת גרודנא הקפיד רה"י דשם שלא יצאו להתפלל בבתי כנסיות אחרות, ובשביל כך בחורים היו עושים כל מיני תעלולים בשביל לצאת להתפלל במניין... והלואי שגם היום בחורים ינסו לחפש מניין בכח... ה' ישמרנו
כבר אמרתי שזו אחת מהבדותות שמסתובבות בשם המשגיח...
שאלתי אני עצמי את ר' חיים ברמן, על זה ועל החרם שכביכול קיים על מניינים בפנימיות,
הוא הכחיש בתוקף.
מה שטויות? מאות אברכים באיזור לא שינו את מנהגם?
לא.
ושים לב, שאומרים זאת דווקא אלו שלא שינו את מנהגם....
ההתנגדות למקום מגיעה מחוסר יכולת לקבל שינוי הנהגות לפי מצב הדור.
 
לא.
ושים לב, שאומרים זאת דווקא אלו שלא שינו את מנהגם....
ההתנגדות למקום מגיעה מחוסר יכולת לקבל שינוי הנהגות לפי מצב הדור.
לא הבנתי לא צריך קווים אדומים ?
ב' צריך שינוי בזמני התפילות שלא רק בשבע .ושבע וחצי . אבל לא שינוי בזמני ההלכה אנחנו לא רפורמים .
 
צ"ל דאיכא שני בית השם. האחד שכולם מכירים והשני שכבודו מכיר.
ושים לב, שאומרים זאת דווקא אלו שלא שינו את מנהגם....
כלומר אנשים רציניים ועקביים שממשיכים להתפלל בשעות סבירות
ההתנגדות למקום מגיעה מחוסר יכולת לקבל שינוי הנהגות לפי מצב הדור.
כבר אמרו לך לעיל - לעיתים מצב הדור מושפע משינוי הנהגות...
 
לצערינו הרב,
כבר כמה דורות שכך מתנהלים רוב מניין ובניין של עולם הישיבות.
הסיכוי שכולם יקבלו חיזוק או אפסי עד בלתי קיים.
כבוד הרב @בד קודש
יש עוד כמה ישיבות בציבור החרדי חוץ מפוניבז'
בכל אופן רוב מנין ובנין עולם הישיבות לא מתפלל מאוחר, ורוב מנין ובנין של עולם הישיבות לא נקבעת על פי מוסד אחד.
אין לי ספק שהמצדדים בעד המנין הם אנשים שקמים מאוחר ואין אחד מאלה שקם מוקדם ועדיין אוחז שצריך מאוחר
 
כבוד הרב @בד קודש
יש עוד כמה ישיבות בציבור החרדי חוץ מפוניבז'
בכל אופן רוב מנין ובנין עולם הישיבות לא מתפלל מאוחר.
אין לי ספק שהמצדדים בעד המנין הם אנשים שקמים מאוחר ואין אחד מאלה שקם מוקדם ועדיין אוחז שצריך מאוחר
אוחז בדרכיו של מקום.
"התם ומתמם עם תמימים".
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

תורתנו הקדושה מתחילה בבריאת שמים וארץ...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה