מי שלא חטא, איך יקיים מצות תשובה? | בית המדרש| דף 5 | פורום אוצר התורה מי שלא חטא, איך יקיים מצות תשובה? | בית המדרש| דף 5 | פורום אוצר התורה
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

סיכום כללי מהמתברר בלקו''ש חכ''ח שם
למעשה על בי''ד מוטל לעשות עם''י העדות שקבלו.
בב''ב קי''ט ב, בתוס' ובמהרש''א נתבאר שלא הייתה כוונתו אלא לשם שמים (וא''כ הוי מלאשצ''ל)
בקדושת לוי פרשת שלח כתב שאי''ז עבירה כלל.
הרמב''ן שופטים יט יט, על זוממין שהרגו אין נהרגים - מכיון שמסביב הסיבות גרם שיהרגו, הרי היה דין שיהרגו.
ועד''ז בידינו של כל נהרג בבי''ד
נוב''י או''ח סל''ה גבי חייבים מיתות שחזרו בתשובה שאין בי''ד מוחלים, מכות יג, ב, ובגליוני הש''ס שם
 
סיכום כללי מהמתברר בלקו''ש חכ''ח שם
למעשה על בי''ד מוטל לעשות עם''י העדות שקבלו.
בב''ב קי''ט ב, בתוס' ובמהרש''א נתבאר שלא הייתה כוונתו אלא לשם שמים (וא''כ הוי מלאשצ''ל)
בקדושת לוי פרשת שלח כתב שאי''ז עבירה כלל.
הרמב''ן שופטים יט יט, על זוממין שהרגו אין נהרגים - מכיון שמסביב הסיבות גרם שיהרגו, הרי היה דין שיהרגו.
ועד''ז בידינו של כל נהרג בבי''ד
נוב''י או''ח סל''ה גבי חייבים מיתות שחזרו בתשובה שאין בי''ד מוחלים, מכות יג, ב, ובגליוני הש''ס שם
ייש"כ
 

הודעות מומלצות

אשמח לתשובות מבוססות, ולא להשערות בעלמא.

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון