- הודעות
- 168
- תודות
- 339
- נקודות
- 56
איך יתכן מצרי שמיד שמתגייר מותר לבוא בקהל?
והיינו משום שאינו 'מצרי' בוודאי.לאחר שבלבל סנחריב וכך פסק הר"מ
אין זה מיד כשמתגיירמחשבה בעלמא.
מצרית, שנבעלה למצרי שני, ונתגיירה קודם שנולד בנה?
כמדו' שהבן צריך גירותאין זה מיד כשמתגייר
אז הוא עבד לכל דבריו ואינו מצרי כלל2. אם אביו מצרי והאם שפחה כנענית וצ"ת ולע"ע ויל"ע בזה.
כמובן בנשתחרר אח"כ.אז הוא עבד לכל דבריו ואינו מצרי כלל
זה בדיוק השאלה איך משכח"ל !?מצרי שלישי?
לא הבנתימחשבה בעלמא.
מצרית, שנבעלה למצרי שני, ונתגיירה קודם שנולד בנה?
א"כ אינו מצרי שנתגייר אלא עבד שנשתחררכמובן בנשתחרר אח"כ.
באמת יש לדון נידון מעניין, מה הדין בישראל הבא על המצרית שהולד גוי האם הוא ג"כ נחשב 'מצרי' שאסור לבא בקהל אם יתגיירלא הבנתי
אם היא גוייה ובעלה יהודי
תמיד הולכים אחר האם
מזכרוני, שבהורתו שלא בקדושה ולידתו בקדושה, אף שצריך להתגייר, מ"מ יש לו יחס אחר אביו, ואעי' בזה בלנ"דלא הבנתי
אם היא גוייה ובעלה יהודי
תמיד הולכים אחר האם
אבל אתה נוגע בתשובה כבר...
ואם נימא שלא, עדיין יש להסתפק כשהא ג"כ מצרי (שנתגייר) אם בזה כן אמרי' שיהא הולד מצרי (והאם אינה צריכה להיות מצרית אלא כל נכרית), וא"כ י"ל דאם הוא מצרי שני הולד יהא מותר לקהל כשנתגיירבאמת יש לדון נידון מעניין, מה הדין בישראל הבא על המצרית שהולד גוי האם הוא ג"כ נחשב 'מצרי' שאסור לבא בקהל אם יתגייר
(ואם נאמר שלא, קיבלת תשובה לנידון שלך...)
וודאי שכן נידון כמצרי כיון שאין לו שום יחס אחר האבאבאמת יש לדון נידון מעניין, מה הדין בישראל הבא על המצרית שהולד גוי האם הוא ג"כ נחשב 'מצרי' שאסור לבא בקהל אם יתגייר
(ואם נאמר שלא, קיבלת תשובה לנידון שלך...)
מתקרבמזכרוני, שבהורתו שלא בקדושה ולידתו בקדושה, אף שצריך להתגייר, מ"מ יש לו יחס אחר אביו, ואעי' בזה בלנ"ד
ויהא אסור בקהל?וודאי שכן נידון כמצרי כיון שאין לו שום יחס אחר האבא
אם אימו נהיתה שפחה ונשתחררה ואח"כ נולד?איך יתכן מצרי שמיד שמתגייר מותר לבוא בקהל?