חידה בהלכה - מצרי שמותר לבוא בקהל | פורום אוצר התורה חידה בהלכה - מצרי שמותר לבוא בקהל | פורום אוצר התורה

חידה בהלכה מצרי שמותר לבוא בקהל

אמ' באומות קיי"ל הלך אחר הזכר. אולם מצינו חריגות:
1. י"א שבעמלק בהיות וקייל "זכר עמלק" אזי חלה חובת מחיה אפילו מצד האם- ולפ"ז נתגייר הולד- לשיטות שמועילה גירות בעמלק [-יעו' אבני נזר סימן תקט לערך] בפש' יכול לבוא בקהל -אולי.
2. אם אביו מצרי והאם שפחה כנענית וצ"ת ולע"ע ויל"ע בזה.
 
מחשבה בעלמא.

מצרית, שנבעלה למצרי שני, ונתגיירה קודם שנולד בנה?
לא הבנתי
אם היא גוייה ובעלה יהודי
תמיד הולכים אחר האם

אבל אתה נוגע בתשובה כבר...
 
לא הבנתי
אם היא גוייה ובעלה יהודי
תמיד הולכים אחר האם
באמת יש לדון נידון מעניין, מה הדין בישראל הבא על המצרית שהולד גוי האם הוא ג"כ נחשב 'מצרי' שאסור לבא בקהל אם יתגייר
(ואם נאמר שלא, קיבלת תשובה לנידון שלך...)
 
לא הבנתי
אם היא גוייה ובעלה יהודי
תמיד הולכים אחר האם

אבל אתה נוגע בתשובה כבר...
מזכרוני, שבהורתו שלא בקדושה ולידתו בקדושה, אף שצריך להתגייר, מ"מ יש לו יחס אחר אביו, ואעי' בזה בלנ"ד
 
באמת יש לדון נידון מעניין, מה הדין בישראל הבא על המצרית שהולד גוי האם הוא ג"כ נחשב 'מצרי' שאסור לבא בקהל אם יתגייר
(ואם נאמר שלא, קיבלת תשובה לנידון שלך...)
ואם נימא שלא, עדיין יש להסתפק כשהא ג"כ מצרי (שנתגייר) אם בזה כן אמרי' שיהא הולד מצרי (והאם אינה צריכה להיות מצרית אלא כל נכרית), וא"כ י"ל דאם הוא מצרי שני הולד יהא מותר לקהל כשנתגייר
 
באמת יש לדון נידון מעניין, מה הדין בישראל הבא על המצרית שהולד גוי האם הוא ג"כ נחשב 'מצרי' שאסור לבא בקהל אם יתגייר
(ואם נאמר שלא, קיבלת תשובה לנידון שלך...)
וודאי שכן נידון כמצרי כיון שאין לו שום יחס אחר האבא
 
מזכרוני, שבהורתו שלא בקדושה ולידתו בקדושה, אף שצריך להתגייר, מ"מ יש לו יחס אחר אביו, ואעי' בזה בלנ"ד
מתקרב
אבל כמדומני שבכה"ג אין לו יחס אחר אביו
 
חזור
חלק עליון