גם במקום שיש מצוה, מ"מ אם זה טפל אין לזה ברכה בפנ"ע על עצם האכילה [המוציא], וכמו כל ברכות הנהנין - אני מקוה שכת"ר הבין את כוונתי [אגב, אם חשבת על זה הרי"ז אומר שהנוסח היה בסדר, שימחתני]
ודאי לא נעלם מכ''ת שדנו בזה האחרונים וכמדו' בגינ''ו ובתשו' משיבת נפש של מהרא''ל צינץ ועוד
[אין ספרים כעת ת''י באשר הם תחת מחיצת החזו''א... ואי''ה אחפש בכתבי לציין המקום המדויק]
ודאי לא נעלם מכ''ת שדנו בזה האחרונים וכמדו' בגינ''ו ובתשו' משיבת נפש של מהרא''ל צינץ ועוד
[אין ספרים כעת ת''י באשר הם תחת מחיצת החזו''א... ואי''ה אחפש בכתבי לציין המקום המדויק]
ודאי לא נעלם מכ''ת שדנו בזה האחרונים וכמדו' בגינ''ו ובתשו' משיבת נפש של מהרא''ל צינץ ועוד
[אין ספרים כעת ת''י באשר הם תחת מחיצת החזו''א... ואי''ה אחפש בכתבי לציין המקום המדויק]
כעת עיינתי בכתבי וראיתי שמצויין שם למקו''ח [לחוו''י] בסי' תרלט, ולתשו' לבושי מרדכי ח''ב [?] סי' ל
ושיש על זה סימן בס' בני ראם מהגר''א גנחובסקי סי' לח [ושם הוא מעיר לפי תשו' מהרא''ל צינץ שהו' בשעה''צ דהיכא שכוונת גם לטפל אין לזה דין טפל ממילא יצא י''ח ודן אם כונה משום ענין רוחני גם מהני לזה]
את הגינ''ו לא מצאתי כרגע ואולי זכרוני כיזב בי