פסקי המשנה ברורה והציבור החסידי | דרכי תלמוד וכללי הוראה| דף 2 פסקי המשנה ברורה והציבור החסידי | דרכי תלמוד וכללי הוראה| דף 2
  • חזרנו! התקלה יצאה להפסקה - והפורום שוב באוויר. פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל חג חנוכה שמח!

אני חושב שבאופן כללי פסקי הבעל התניא תופסים הרבה יותר מקום אצל חסידים.
בפולין נהגו לפסוק כמג"א, כיון שמביא הרבה פעמים משעה"כ והיינו שידע פנימיות התורה וקבלה, וכיון שבשו"ע הרב גם כן פסק בדר"כ כמג"א מזה נצר רושם שבפולין נהגו כרב שו"ע אך אין זה נכון ופסקו כמג"א.
ולכן הרבה פעמים חסידים לא קיבלו את המשנ"ב שנוטה המון מהמג"א מפני שכך סובר הגר"א.
 
בפולין נהגו לפסוק כמג"א, כיון שמביא הרבה פעמים משעה"כ והיינו שידע פנימיות התורה וקבלה, וכיון שבשו"ע הרב גם כן פסק בדר"כ כמג"א מזה נצר רושם שבפולין נהגו כרב שו"ע אך אין זה נכון ופסקו כמג"א.
ולכן הרבה פעמים חסידים לא קיבלו את המשנ"ב שנוטה המון מהמג"א מפני שכך סובר הגר"א.
הסיבה של החסידים פוסקים כשועה"ר היא מפני שהוא נכתב בהוראת המגיד!
ומפני שהוא מביא את ההלכות בטעמיהן (בהוראת המגיד)..
כמובא בהקדמת בניו לשו"ע שמוחזקת כנאמנת אצל החסידים.
 
ידועה הלצה בשם כ"ק אדמו"ר רבי יענקעלע מפשעווארסק זצוק"ל שהעיר לו מאן דהו שבמשנ"ב נפסק שאסור לדבר אחרי ברכו של מעריב וענה לו בבדיחותא "אני כבר דיברתי לפני שזה נכתב".
וקראתי בשיחה בין הגרי"מ ערלאנגר שליט"א לכ"ק אדמו"ר מפשעווארסק שליט"א שבגליצי' לא אהבו את המשנה ברורה מכיוון שבמקומם פסקו כהחוות דעת או הט"ז [איני זוכר איזה מהם] ואילו המשנ"ב נוטה לפסוק כהחיי אדם.
 
זמן תפילה הוא נידון בפני עצמו, ויש בכך היתרים מסוימים, לכה"פ ע"פ חלק מהראשונים, כ"ק מרן אדמו"ר מאמשינוב כתב על כך תשובה עם מקורות הלכתיים לגרי"מ מורגנשטרן, אך בכל אופן אין זה נושא האשכול, אם רוצים אפשר לפתוח אשכול חדש.
היתרים לחלק מהראשונים? גלה לי מהם.
יש לך אפשרות לעלות את התשובה?
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה