כללי - צניעות - גדרו | הלכה ומנהג | פורום אוצר התורה כללי - צניעות - גדרו | הלכה ומנהג | פורום אוצר התורה

הרב מרודוש

משתמש ותיק
gemgemgemgem
הודעות
543
תודות
1,351
נקודות
122
הנה מצוות צניעות שהביאה"ל ריש סי' ג' כותב שהיא מצוה דאו'
לא נתנה רק לנשים אלא גם גברים מצווים בה בשווה
אלא דעניין הצניעות הוא היפך ההבלטה
(כמובן שיש להאריך בזה)
רק כיון שאישה בעצמותה זה דבר יותר בולט משום יופיה וכו'
היא נצרכה להצניע את עצמה יותר מאיש כדי שלא תבלוט

ומכאן יל"ד דלכאו' אין הבדל בין אישה שמבליטה את עצמה מחמת חוסר כיסוי
לאישה שמבליטה את עצמה מחמת עודף כיסוי
ודו"ק..

אשמח לשמוע חוו"ד
 
לא כל הסתכלות על דבר חריג הוא בהחלט אסור.
הסתכלות על דבר שגורם להרהור שממנו באים לאיסור הוא אסור.
לראות סתם ערימת סחבות. מה לי הכא מה לי בפח הקרוב. זה לא איסור חריג ככל שיהיה.
 
לענ"ד הגדרת טוב את עניין הצניעות הכללי שהוא הפך ההבלטה. ושייך בכל תחומי החיים, כידוע שיש אנשים צנועים שהולכים בצידי דרכים גם בשבת שהכביש פנוי ועוד כל מני הרגשים כאלו ואחרים שנובעים מצניעות פנימית.
אך בנדון לבוש הנשים ברשה"ר כיום יש בעיה אחרת של הבלטה של הגוף שגורמת הרהור, מעבר לעצם ה"בולטות" יש פה ענין של הרהורי עבירה.
ולכן על אף שנשות השאלים בולטות בנוף בהחלט, ושזה מושך את עיני הסובבים, אך מ"מ חשש להרהור לענ"ד ליכא.
הכל תלוי מה הסטנדרט בנוף. אשה חרדית עם כיסוי ראש ובגדים צנועים "תבלוט" מאוד במקומות חילוניים פרוצים, ולא נאשימה בחוסר צניעות כמובן.
 
אם אשה הולכת יפה זה הבלטה?
אנחנו לא יכולים לגרום לה לא ללכת ברחוב?
 
לא כל הסתכלות על דבר חריג הוא בהחלט אסור.
הסתכלות על דבר שגורם להרהור שממנו באים לאיסור הוא אסור.
לראות סתם ערימת סחבות. מה לי הכא מה לי בפח הקרוב. זה לא איסור חריג ככל שיהיה.
בפח הקרוב, אין את הלובש אותם. ואשה מצווה להיות צנועה, ולא להתבלט בשום אופן שהוא. [לכאורה כעין תמיהתך אתמַה במה שמבואר בפוסקים שאסור לאשה להתהלך בבגדים אדומים, כי זה בולט, ותשאל לראות סתם דברים בצבע אדום: "מה לי הכא, מה לי ביין האדום הקרוב" והבן].
ולכן על אף שנשות השאלים בולטות בנוף בהחלט, ושזה מושך את עיני הסובבים, אך מ"מ חשש להרהור לענ"ד ליכא.
לא הבהרת מדוע, רק פסקת כן.
הכל תלוי מה הסטנדרט בנוף. אשה חרדית עם כיסוי ראש ובגדים צנועים "תבלוט" מאוד במקומות חילוניים פרוצים, ולא נאשימה בחוסר צניעות כמובן.
מהו הסטנדרט? הלא רובו ככולו של המגזר לא נוהג ללבוש כך. וגם: אישה חרדית יכולה לבלוט, אך לא נאשימה בחוסר צניעות, וזאת מסיבה פשוטה - לא חסרות שם (באזורים חילוניים) נשים לא צנועות רח"ל, הלכך הם לא יתעניינו באשה החרדית הצנועה וז"פ.
 
לא הבהרת מדוע, רק פסקת כן.
נראה דסוגיין דעלמא הכי אזלא. כל התלונות ששמעתי על נשות השאלים מסתכמות בכעס על הפרישה מדרכי הציבור, אף לא אחת על הכשלה בהרהורי עבירה, אך בהחלט יתכן שלא כל השמועות הגיעו לאזני.
וזאת מסיבה פשוטה - לא חסרות שם (באזורים חילוניים) נשים לא צנועות רח"ל, הלכך הם לא יתעניינו באשה החרדית הצנועה וז"פ.
בדיוק. ולכן אני ואתה לא חולקים. מדבריך היה נשמע שעצם הבולטות היא חוסר הצניעות, והוכחת בעצמך שלא היא, אלא בולטות דחוסר צניעות דווקא.
 
אבל זה לא גורם להרהור?
למה לא?
ונ"ל שאפשר להמשיך באישי,
(או גם שם לא, זה לא יביא לתועלת)
הדיון הזה כבר אינו ענייני, אלא תלוי בדעתם של הבריות כפי שמבואר מתוך ההודעות הנ"ל, [האם הדבר גורם להרהור או לא] אך דעתי היא כי אותן המתעטפות באלו מיני מלבושים אשר אינם מצויים במגזר החרדי, רק פועלות את ההיפך מן המצופה מהן, וכי גורמים הם להרהורים מפאת החידוש שבלבישת דברים אלו. ודאי ופשוט שלא נאשימם בחוסר צניעות ח"ו, כי אם שאין עניין בזה, והדבר רק פועל את ההיפך כנ"ל.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

נפתח בדברים נפלאים שאמר הרה“ק המהר“ש מבעלזא...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון