שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 13 שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 13
אבל הוא אמר לך שגם כעת יום רביעי א' דר''ח מר חשון התשפ''ו תלמד תורה ותחשוב מחשבות טובות ואל תשאל שאלות מה הייתי עושה אם וכו'
בדיוק באותה מידה שהוא אמר לך - שב תלמד ותפסיק להתכתב עם @בד קודש על שטויות...
אבל זה עדיין לא איסור ודאי שלא לא תתורו...
 
לא רק הוא.

הרמב"ם [מו"נ ג, כו;] הרלב"ג [הק' לביאורו לתנ"ך] וברמב"ן [דברים כב, ו;] ובכוזרי, בחינוך, ועוד רבים. כולם נימקו כללות המצוות כבעלי טעמים שכליים נגלים, וכן סגנון סוגיות שונות בתלמוד מוכיח כן, מפני אמרה תורה הביאו עומר בפסח [ר"ה טז, א;] מפני מה טבח או מכר משלם ארבעה וחמישה [ב"ק סז, ב;] מה נשתנה מצורע המביא שני ציפורים לטהרתו [ערכין טז, ב;] מרור זה שאנו אוכלים על שום מה [פסחים קטז, א;] מפני מה נשתנה תכלת משאר צבעונין [מנחות מג, ב;] מפני מה החמירה תורה בגנב יותר מבגזלן, ובשור יותר משה [ב"ק עט, ב;] מפני מה נשתנו פטרי חמורים [בכורות ה, ב;] מפני אמרה תורה מודה במקצת הטענה ישבע [ב"מ ג, א;], וכך [סנהדרין מא, א;] מפרשי בגמ' לדין ההתראה לעונשין שבא להבחין בין שוגג ומזיד, וכן עסקו בדינא דבן סורר ומורה שמפני מה חייב מיתה [סנהדרין עב, א;] וגם בא במחתרת [שם] וכן עסקו במה נשתנה אוזן משאר איברים שבגוף [קידושין כב, ב;] וכיוצ"ב רבות וצ"ת.


חס וחלילה!
ועכ"פ - אשמח לשמוע מענה לזה -
לכאו',
וודאי שכל טעמי התורה נגלים, ועומקם הוא לאין שעור,
וכמו"כ פשוט שההתעסקות בטעמי תורה - כמותה הוא כביכול ההתעסקות עם האלוקות בעצם,
זה ההידבקות בקב"ה, וזה סודם של ישראל!!!

עם כל זאת, כוונת כל הציטטות שהבאת לעיל - שהאדם מצ"ע אמור לעשות את רצון הקב"ה גם אם לא מבין הטעם, ואף אם לא היה טעם כלל...

ולכך באה תורה בהרבה מקומות, ומזכירה לנו מצור מי חוצבתם,
והיינו - דאע"פ שכל טעמי תורה נגלים הם, ובזה ההתעסקות היום יומית שלנו,
אפ"ה אומרת התורה: זכור - הינך מחוייב לכל הנ"ל אע"פ שלא היה לזה טעם כלל!!!

כך נלענ"ד.
 
הקב''ה מבקש ממני לעזור לך להפסיק לחשוב שטויות.
אתה כל הזמן מתמקד בטפל במקום בעיקר.
תוכן דברי היה שזה לא איסור ודאי שלא לא תתורו,
מה יש לך להגיב על זה?

תתמקד בתוכן הדברים במקום לענות על הניסוח.
 
לא הבנתי אתה עושה את המצוות והתורה בגלל מה? בגלל שבזה הושתת הבריאה?
בגלל כמה דברים.
א. כך כך ד' ציווה, בלי חשבונות. - עבדות.
ב. כי אני יודע שמי שעובר על זה צפוי לעונש. - יראה.
ג. כי אני יודע שזה רצון ד' - אהבה.
ד. כי אני יודע שזה התכנית הכי טובה לבריאה. - אמונה.
 
אי"ז מזעזע ואי"ז מחריד אף אדם לא נולד במדרגת השלמות באהבת ה' יתברך זוהי עבודתינו ואנו רוכשים אהבת הקב"ה אט אט עד נגיע אל המדרגה השלמה וכך היא הדרך מימים ימימה. (וודאי וודאי שלא אבדה ח"ו תקוותינו)
שמעת על אחד המושגים הבסיסיים בשיח "ציניות"?
 
מה דמגוגיה? נידחקת לפינה והסכמת שהתשובה מעידה על הבחורים שבסה"כ לא הגיעו לדרגה המושלמת של אהבת ה'
אבל עדיין אתה (וסיעתך) חושבים שזה בעיה גדולה אז המחשתי את הבעיה שבדברכם.
אפה הדמגוגיה
א. אין לי ספק שרוב רובם יענו שיבחרו במיתה. מה שמעניין אותי זה כמה אחוזים יענו הפוך.
ב. היומרה שלך לקבוע שכל בחור יבחר למות היא תמוהה בלשון המעטה.
רוב רובם של הבחורים בכל המצבים רובו ככולו.
 
אתה כל הזמן מתמקד בטפל במקום בעיקר.
תוכן דברי היה שזה לא איסור ודאי שלא לא תתורו,
מה יש לך להגיב על זה?

תתמקד בתוכן הדברים במקום לענות על הניסוח.
אני מרגיש בעצמי
שאם אני יתחיל לחשוב
על שאלת הסקר
אם הקב''ה היה נותן שבוע חוץ לפרוטקול
אז רח''ל הייתי נכשל בהרהורים רעים
והרהורים רעים בכוונה תחילה זה לאו מן התורה של ולא תתורו
כמו שהבאתי מספר החינוך.
 
נערך לאחרונה:
אני מרגיש בעצמי
שאם אני יתחיל לחשוב
על שאלת הסקר
אם הקב''ה היה נותן שבוע חוץ לפרוטקול
אז רח''ל הייתי נכשל בהרהורים רעים
והרהורים רעים בכוונה תחילה זה לאו מן התורה של ולא תתורו
כמו שהבאתי מספר החינוך.
אז במקום לומר "זה לא תתורו"
תאמר "זה יכול להביא ללא תתורו, צריך להזהר בזה".
אל תתלהם בלי צורך.

מה גם שזה דבר מאוד מוזר ומראה על חולשה ברוחניות...
 
נערך לאחרונה:
אז במקום לומר "זה לא תתורו"
תאמר "זה יכול להביא ללא תתורו, צריך להזהר בזה".
לא תתורו זה מחשבות רעות וזה גופא מחשבה רעה
כמו שהבאתי מספר החינוך
ומה שכתבתי זה ראיה שהוא בכלל מחשבות רעות
 
נערך לאחרונה:
מה גם שזה דבר מאוד מוזר ומראה על חולשה ברוחניות...
זה לא בהכרח מראה על חולשה ברוחניות אלא הביאור בזה כי מי שיותר ירא יותר מפחד ויותר נשמר ויותר נזהר וחש את האיסור קרוב כידוע מרבותינו
 
לא תתורו זה מחשבות רעות וזה גופא מחשבה רעה
כמו שהבאתי מספר החינוך
אתה חוזר על עצמך ללא תכלית.
הבהרתי את ההבדל בין זה לבין לא תתורו, לא ענית על זה.
אין מה לחסור על אותן מילים ללא הסבר מניח את הדעת.
בנוסף, ודאי שמי שטוען שהוא ירצה לחיות כגוי, אינו חושב מחשבות טובות,
אולי זה גובל באיסור לא תתורו - יש מה לדון בזה.
אבל הסקר, כשלעצמו לא מהווה שום איסור.
אין שום פסול בלחשוב "מה הייתי עושה". יש פסול בלחשוב "הייתי עובר עבירות".
תענה על זה.

ועל זה-
נעשה ונשמע זה כשהבורא ציווה אותנו.
אנו עוסקים במקרה שהבורא אומר כביכול "לא אכפת לי מה תעשה"
בלי זה אין מה להמשיך את השיח.

זה לא בהכרח מראה על חולשה ברוחניות אלא הביאור בזה כי מי שיותר ירא יותר מפחד ויותר נשמר ויותר נזהר וחש את האיסור קרוב כידוע מרבותינו
נו נו...
הבעיה שאתה רק ירא ושוכח את הסיבות האחרות לקיום המצוות שפרטתי כאן לפני כמה הודעות.
 
יש שאומרים לעצמם תיאורטי אז הם מאמינים שהם חיים רק בתיאורטי והדבר לא שייך אליהם כלל וכלל והדבר נראה להם כקאקי חיוורי
ואני איני סובר כן
לא זו הייתה הטענה.
טענתי שלא זה מה שנאמר בלא תתורו ובחינוך.
וממילא שוב אנו חוזרים לכך שאתה מחדש בלי מקור.
שהסובר שיש כאן מחשבה רעה גם במחשבת לא איכפת לי מה תעשה ממילא זה סותר לנעשה ונשמע
ואני כבר עניתי לך על זה, ומשום מה בחרת שלא לענות עניינית...
הבורא לא אמר בשום מקום ולא הראה רצונו בשום מקום לא לחשוב על זה,
ממילא אין זה סותר לנעשה ונשמע.

הטענה הזו היא רק לאחר שאתה יוצא מנקודת הנחה שזה אסור,
אבל ערבך ערבא צריך.
 
הבורא לא אמר בשום מקום ולא הראה רצונו בשום מקום לא לחשוב על זה,
הקב''ה נתן לנו שכל להבין ולראות ולהרגיש
מי שמרגיש ורואה בשכלו את הפעולה שהעיסוק הזה יוצר באדם שזה עבירה ויש כאן לא תתורו
והוא מבין שהקב''ה צוה לא לחשוב על זה
אני אומר את השכל שלי
אתה אומר את השכל שלך
 
מי שמרגיש ורואה בשכלו את הפעולה שהעיסוק הזה יוצר באדם שזה עבירה ויש כאן לא תתורו
זה מה שאני אומר,
מי שמחשבה על "מה אני יעשה אם וכאשר לו יצוייר שיקרה משהו לא הגיוני"
גורמת לו לחשוב על מעשי איסור שהוא יעשה אם וכאשר לו יצוייר שיקרה הדבר הלא הגיוני,
הוא בדרגה נמוכה ברוחניות.
זה הכל.
 
זה מה שאני אומר,
מי שמחשבה על "מה אני יעשה אם וכאשר לו יצוייר שיקרה משהו לא הגיוני"
גורמת לו לחשוב על מעשי איסור שהוא יעשה אם וכאשר לו יצוייר שיקרה הדבר הלא הגיוני,
הוא בדרגה נמוכה ברוחניות.
זה הכל.
מנין לך לאיזה דרגה התורה דיברה.
דילמא התורה רוצה להעלות אותם מדרגתן הנמוכה
לכן ציותה ולא תתורו וכל אחד מחויב בזה גם מי שחושב אחרת והוא נמצא בדרגה גבוהה
כמו שאדם לא יכול לומר אני גבור ולא אבוא לידי מכשול

אתה חושב שהתורה דיברה לפי המדריגה שלך ולפי זה אין כאן ולא תתורו
ואני חושב שהתורה דיברה למדריגה הנמוכה ולפי זה יש כאן ולא תתורו שהלאו הזה מחייב כולם
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה