שבועות - שתי הלחם בזמנינו | ענייני דיומא| דף 3 | פורום אוצר התורה שבועות - שתי הלחם בזמנינו | ענייני דיומא| דף 3 | פורום אוצר התורה
  • ברכות לעולם התורה שכובש מחר את ספסלי בית המדרש! יישר כח

    יישר כח גדול לכל הלומדים, עמלי התורה - שמעמידים עולם ומלואו!

כבלת"ק:

שמעתי, שהקמח שממנו יוצר הלחם כלל לא גדל בא"י אלא באיטליה

ומשום, כשיבשו מכון המקדש מהאופה היהודי לאפות להם לחם ביקשו לחם שיוכל לשמש כשני הלחם ומכיון שהוא לא חשד שהם באמת יקריבו וחשב שזה לצורכי ניסוי הוא אפה זאת מקמח איטלקי

תגובת מכון המקדש: הוא לא נאמן....
 
צ"ע טובא, רק נגד חזקה שייך לומר שאינו נאמן, אבל הכא מה"ת בכלל שהוא מא"י
וזה לא הצ"ע היחיד שיש שם
וכפי הסברא הפשוטה שיש לו נאמנות לומר מהיכן הקמח
א"כ זהו המסמר האחרון בארון הקבורה ההלכתית של נסיון 'שתי הלחם' שהיה...
 
כבלת"ק:

שמעתי, שהקמח שממנו יוצר הלחם כלל לא גדל בא"י אלא באיטליה

ומשום, כשיבשו מכון המקדש מהאופה היהודי לאפות להם לחם ביקשו לחם שיוכל לשמש כשני הלחם ומכיון שהוא לא חשד שהם באמת יקריבו וחשב שזה לצורכי ניסוי הוא אפה זאת מקמח איטלקי

תגובת מכון המקדש: הוא לא נאמן....
טענתם היא שהם נתנו לו כ20 קילו סולת ע"מ שיאפה מהם ורק לאחר שבועות אחרי שהתפרסם מה עשו עם מה שאפה, אמר שאפה מקמח אחר.
וחוץ מהדין שאינו נאמן כי אינו בידו, זה מוזר שנותנים לאדם כמות כל כך גדולה של קמח כדי לאפות והוא מחליף יותר מסתבר שרצה לנתק קשר עם האירוע.
 
טענתם היא שהם נתנו לו כ20 קילו סולת ע"מ שיאפה מהם ורק לאחר שבועות אחרי שהתפרסם מה עשו עם מה שאפה, אמר שאפה מקמח אחר.
וחוץ מהדין שאינו נאמן כי אינו בידו, זה מוזר שנותנים לאדם כמות כל כך גדולה של קמח כדי לאפות והוא מחליף יותר מסתבר שרצה לנתק קשר עם האירוע.
זה באמת מוזר שנתנו לו כ"כ כמות גדולה
כנראה הם המציאו את זה כדי לחפות על הפדיחה הזאת
 
שמעתי משמיה דהגרד"ל שליט"א שהבעי' הכי גדולה היתה שכהן צריך להיות קרח דהיינו שיקיף את פאות הראש והזקן שאת זה הוא לא עשה.
איך יתכן לעבור על איסור הקפת הראש?
כמו"כ פשוט שכל הצד שהם הועילו הוא לפי"ד הרמב"ם שקיי"ל דקידשה לעתיד לבא, משא"כ להראב"ד דפפליג לא מהני מידי. [ובמג"א הכריע להלכה כהרמב"ם].
אולם לפי הראב"ד גם איסור ביאת מקדש לא נוהג בזה"ז.
 
איך יתכן לעבור על איסור הקפת הראש?
לרוב הראשונים אין אסור אלא בתער,
וגם לדידן דמחמרי' במספרים אבל אין שום בעיה להסתפר על מס' 2, למשל

אולם לפי הראב"ד גם איסור ביאת מקדש לא נוהג בזה"ז.
איה"נ, אבל א"כ היה מעילה בבגדי כהונה וכיו"ב
 
האירוע נעשה ע"י תלמידי ישיבת המקדש בראשות הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, וככול הידוע לי בהכרעותיו
נתברר לי לאחר זמן שאין קשר למכון המקדש לאירוע, ואכן כמו שנטען שאלו שאלות תמימות את הגר"א גרבוז והוא אף נחקר על כך.
 
מאי משמע? במשטרה חקרו אותו ע"ז?
אגב - מוזר מאד, הרי את כל הבגדי כהונה ברור שהכהן השיג דרך מכון המקדש. [בכלל כל הרעיונות האלו מגיעים רק מהמכון הזה].
לפי מה ששמעתי הגר"א גרבוז נשאל ע"י המשטרה על כך שנתן הסכמה לקונט' שתי הלחם בגלות,
גם אתה אם תרצה תוכל לקנות ממכון המקדש בגדי כהונה אין לזה קשר.
 
גם אתה אם תרצה תוכל לקנות ממכון המקדש בגדי כהונה אין לזה קשר.
שמעתי שגם את השתי הלחם הביאו משם. זה נשמע שהם תכננו את זה.
דיברתי עם אחד שהיה שם בשעת ההקרבה וטען לי שזה היה מכון המקדש.
 
שמעתי שגם את השתי הלחם הביאו משם. זה נשמע שהם תכננו את זה.
דיברתי עם אחד שהיה שם בשעת ההקרבה וטען לי שזה היה מכון המקדש.
כעת רואה. יש למחות, זה לא מכון המקדש. זה שני בחורים מ"ישיבת המקדש" (שהיא ישיבה שאכן פתח מכון המקדש) מיוזמתם הפרטית. היחיד שאישר להדיא את המעשה היה הרב אליהו ובר, ר"מ באותה ישיבה. ראש מכון המקדש לא אישר את המעשה. אגב, עם המניף דיברתי ודנתי בעניין, יש לו טענות לא רעות, למעשה הוא למד את הנושא לעומק. ודאי שמסתמא הוא טועה, אבל כוונתו לשם שמיים בלבד. אגב, אותו הרב אלי' ובר פרסם מאמר רחב ומקיף בנושא, שהובא לעי', כדי לעיין.


גם ראש הכולל של מכון זה, "כולל בית הבחירה", הגאון ר' עזריה אריאל שליט"א, התנגד לעניין יחסית בתוקף. מי שרוצה, יש לי שיעור שלו של כשעתיים בנושא.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:

שאלה:​

בשבועות צולם (כנראה על ידי גוי) בשבועות הנפת שתי הלחם על הר הבית, ואני ברגשות מעורבים, מצד אחד יש איסור לעלות להר הבית, אבל מצד שני מזה 2000 שנה שלא הונף העומר ולא הוקרב אף קרבן והנה אנחנו רואים בנו עיננו הנפת העומר.
אני מאוד מאוד מבולבל, כל עם ישראל חפצים בבית המקדש ובגאולה השלמה, וראינו שהונף העומר, אבל מצד שני אנחנו עוד לא בגאולה השלמה, עוד לא הגיע משיח צדקנו ויש צער רב ויגון בעם על חרבן מקדשנו.
מה דעת הרבנים, האם כדאי לשמוח בדבר הזה או שמא דבר זה אינו רצוי לפניו יתברך?

נ.ב. לפי שעה"כ, לכאורה המצווה של הנפת העומר תלויה בהנפת מנחת שעורים בימי העומר…

תשובה:​

שלום וברכה

מעבר לשאלות הגדולות ההלכתיות הטכניות בכל מה שנעשה שם, הן מצד טהרת הלחם, הן מצד בגדי הכהן שהיו בהם כמה פקפוקים, ועוד, אין ספק בעיני שמחילול שם שמים אין לשמוח, ואין בזה קיום מצוה, ובודאי לא לזה ציפינו אלפיים שנה.

כל גדולי הדורות האחרונים אסרו את העלייה להר הבית, הן מחמת חשש טומאת מת [גם אותו כהן שעלה גרם להרבה מאוד שוטרים להתרוצץ שם בטומאתם, ואגב הוקפצו לשם כוחות נוספים כלומר הוא הביא לשם ביודעים אנשים טמאים שלא טבלו והסתובבו חופשי], הן מחשש פיקוח נפש וליבוי השנאה הערבית. אין ספק שקרבן כזה אינו עולה לרצון לפני ה' ואין בו כל תועלת לעם ישראל.

מלבד זאת, אין לי ספק שקרבן לא יכול להחשב "קרבן ציבור", כאשר הוא בא כנגד רצון רוב רובו של העם, וכנגד זקני ומאורי העדה. ושתי הלחם כקרבן יחיד אין בהן ממש והרי זה בכלל האיסור של מקריב חולין בעזרה.

הכמיהה לבנין בית המקדש משותפת לכולנו, ובחול המועד פסח כשעמדנו עם הגאון רבי נתן רוטמן ועוד אלפי בני תורה כנגד השער הפונה למקום המזבח [מחוץ להר הבית ללא חשש איסור חלילה], הכמיהה והכיסופין והכאב היו עד לבלי נשוא, אך מכאן ולהכנס בחשש איסור, כדי לעזור לקב"ה להביא את הגאולה, רחוקה מאוד הדרך, וחובה עלינו להתנער ממעשים שאינם ראויים אלו.

יתן ה' שנזכה לגאולה שלמה, וגם לאור תורה אמיתי שיסיר מלב כולנו את הבלבול המביא למעשים שאינם לרצון ה'.

באופן כללי כמדומה שבלי מסורת צריך סנהדרין בשביל לדעת איך להקריב.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

היכן רמוז בדיקת ריאה בפרשה?

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה