ד' תעניות בין המצרים ת"ב - קינות בעמידה - האומנם? | ענייני דיומא ד' תעניות בין המצרים ת"ב - קינות בעמידה - האומנם? | ענייני דיומא
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • תצוגת הפורום - ערכת עיצוב ברירת מחדל >>> השתתפו בסקר והשפיעו!

הצעיר שבחבורה

בית המדרש/הלכה ומנהג
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
מנהל פורום
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
3,868
תודות
9,066
נקודות
447
בשוע כתב
ליל תשעה באב ויומו, יושבים בבית הכנסת לארץ עד תפילת המנחה.
והרמ"א כתב
(ועכשיו נהגו לישב על ספסליהם מיד אחר שיצאו מבית הכנסת שחרית, ומאריכין עם הקינות עד מעט קודם חצות).
 
בשוע כתב
ליל תשעה באב ויומו, יושבים בבית הכנסת לארץ עד תפילת המנחה.
והרמ"א כתב
(ועכשיו נהגו לישב על ספסליהם מיד אחר שיצאו מבית הכנסת שחרית, ומאריכין עם הקינות עד מעט קודם חצות).
אם הבנתי נכון את השאלה
התשובה היא שלא יוצאים מהביהכנ"ס שחרית עד מעט קודם חצות וע"כ הקינות היו אומרים בישיבה על הארץ
 
אם הבנתי נכון את השאלה
התשובה היא שלא יוצאים מהביהכנ"ס שחרית עד מעט קודם חצות וע"כ הקינות היו אומרים בישיבה על הארץ
שאלתי, האם ניתן להניח מכח דברי השו"ע והרמ"א שלא נכון לומר קינות בעמידה...
 
ראיתי בס' הליכות שלמה (איני זוכר מקום מדוייק)
שאכן עורר בזה
וכ' שאינו יודע למה קמים בקינת 'אלי ציון'
שהרי זה חלק מהקינות
ורק הפסוקים בסוף הם פסוקי נחמה.
ומבואר שהבין שיש ענייין לשבת בקינות.
(וג"כ ראיתי באחד מעלוני קיצורי ההלכות שכ' שעיקר המנהג לשבת על הארץ הוא בקינות)
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה