שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 11 שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 11
  • ברכות לעולם התורה שכובש מחר את ספסלי בית המדרש! יישר כח

    יישר כח גדול לכל הלומדים, עמלי התורה - שמעמידים עולם ומלואו!

ח"ו ח"ו
אם הקב"ה שם את האדם בסביבה חילונית שמשם יתקרב אליו אין זה מצער אותו כלל, אלא אדרבא כל התקרבות משמחת אותו שאפי' מתוך החושך המחולט מתקרב..
לכן לא אמרתי להיות חילוני לשבוע ח"ו, שזה צער ומרידה,
אבל הברירה שנותנים היא להלוולד חילוני עם קשר לרבש"ע, ומאידך להוולד כחרדי ושבוע להיות גוי מנותק לגמרי מהקשר לקב"ה,
לענ"ד האופציה של גוי לא באה בחשבון אפי' לא לשבוע...
שוב,
אתה מודק הכל ממבט שלך, כמה אני קרוב, כמה אני רחוק,
אבל אני חושב, שעדיף לי להשאר רחוק, ולא לצער את השי"ת
שמתי לב שברור לך שחילוני מתקרב להשי"ת, לי זה בכלל לא ברור, הוא יכול להשאר חילוני כל ימיו ולא להכיר את בוראו, זה סיכון שאני לא רוצה לקחת
(אינני דן בסקר של אופציה לשבוע, אלא בהקשר למה שאני העליתי, או להוולד חילוני או להוולד גוי)
שאגב..
זה תכלית הבריאה
הקב"ה רצה להטיב ושלא יהא נהמא דכיסופא רצה שנהיה שותפים עמו בקיום הבריאה
אבל איננו צריכים לשאוף לזה,
יתכן ולכך נוצרנו, אבל עם יש בחירה בידינו זה מה שאנו צריכים לשאוף?!
ובאמת במה שדנת מה יותר חמור - להיות כמו גוי וכשאלת הסקר, או לחיות כמו חילוני, ולך פשוט שבמקרה השני יותר חמור. אמנם יש גם צד שני, כפש"נ שבהסכמתו להיות כגוי, ולו לשבוע, מנתק את הברית שכרת הקב"ה עם עמו, משא"כ יהודי חילוני אף שמסור ליצרו וחוטא לתאבונו, אבל כריתת הברית בינו ובין אלוקיו אפשר ושרירה וקיימת בפרט אם ישוב חזרה.
אני מעדיף לא לכרות ברית, ולא לצער את בוראי, (בשביל שלא יקפצו עלי כל קוראי חצאי שורות, בהמשך לשאלה שלי מה עדיף להולד חילוני או להולד גוי)
 
מרן הגרא"מ שך אמר הרבה דברים....
אבל הוא עדיין לא חיבר שו"ע.
זה אולי רלוונטי להשקפה, זה לא רלוונטי כשאנו מדברים על הלכה.
הוא אמר דברים ברורים להלכה
וגם יש את הגמ' איכא דרכא אחרינא

מה שכתוב בשו''ע לא לעשות זה איסור
וכן כתבו הפוסקים שהאיסור לטעום בתענית הוא משום סחור סחור
גם בערווה האיסור הוא לא מחשבה על איסור אלא ההרהור על עשיית האיסור.
מי שחושב או מסתפק להיות גוי לשבוע הוא מהרהר בעשיית איסור
והסברתי את הדברים למעלה

יש לאדם כף להשתעשע במחשבות של נושאי עבירה
וגם בדמיון
התיאורטי הוא דמיון עצום
האם מותר להרהר באשה כאשר יודע שהיא זקינה ומכוערת והיא גוססת הרי זה רק תיאורטי.
 
נערך לאחרונה:
אם אדם מרגיש באמת במתיקות ועריבות טוב התורה ועבודתו יתברך, אפילו אם היו מציעים לו כל הון דעלמא לא היה מוותר על כך.
אמנם כן, יתכן שיש כן בעבודתם דרגה מסוימת של 'מאהבה', אך אם עדיין רוצים הם לפרוק עול זה - ולו לזמן מועט, על כרחך שלא הגיעו לדרגה השלמה לעבדו יתברך מאהבה.
מזעזע.
מחריד.
רוב הבחורים לא הגיעו למדרגה השלמה של אהבתו יתברך.
אין לנו תקווה.
ואגב, מעניין אותי לעשות סקר דומה, אם יעמידו בפני הבחור שתי ברירות - למות או להתחלן, במה יבחרו.
עצם זה שיש לך ספק זה דיבה גדולה.
כל בחור מאמין באשר הוא יבחר למות.
וזה דבר פשוט וברור.
 
אני לא מבין את התגובות שלך שתופסות חצי מהאשכול
מה עבירה? לדון תיאורטי?
אני חושב שאתה מגזים ומתעקש לאחוז בקרנות המזבח
"פֶּן־יֵ֣שׁ בָּ֠כֶ֠ם אִ֣ישׁ אֽוֹ־אִשָּׁ֞ה א֧וֹ מִשְׁפָּחָ֣ה אוֹ־שֵׁ֗בֶט אֲשֶׁר֩ לְבָב֨וֹ פֹנֶ֤ה הַיּוֹם֙ מֵעִם֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֵ֔ינוּ לָלֶ֣כֶת לַעֲבֹ֔ד אֶת־אֱלֹהֵ֖י הַגּוֹיִ֣ם הָהֵ֑ם פֶּן־יֵ֣שׁ בָּכֶ֗ם שֹׁ֛רֶשׁ פֹּרֶ֥ה רֹ֖אשׁ וְלַעֲנָֽה"

כמדומה שגם דיון תאורטי אם הוא מתנהל על ידי אדם רציני צדדי הדיון נשקלים כאפשרות רצינית.
 
ריאלי זה מי שמחובר למה שהוא עושה ומבין מה המטרה בחיים
אדם שצווח שהוא מעדיף להיות חילוני בפני כולם, הוא לא ריאלי הוא נער במקרה הטוב או טיפש שלא מחובר לעצמו ולא מבין מה הוא עושה בחיים
שיחליט להיות יהודי או גוי, כופר או מאמין
שיקח את עצמו בידים ויפסיק להתפלסף שהוא החכם הגדול שמבין ויודע מה כדאי וראוי לבחור וינסה לסתכל לתוך עצמו

[ריאלי זה מי שמחובר למה שהוא עושה] - ויודע ומבין מה הוא עושה - [ו] - אז גם - [מבין מה המטרה] - האמיתית - [בחיים] - שלו.
[אדם שצווח שהוא מעדיף להיות חילוני בפני כולם, הוא לא ריאלי] - ??? - [הוא נער במקרה הטוב או טיפש שלא מחובר לעצמו ולא מבין מה הוא עושה בחיים]
שיחליט להיות יהודי או גוי, כופר או מאמין] ??

יש לי רעיון בשביל כבודו,
אולי יועיל לפתוח מילון עברי, ויואיל בטובו לחזות בפי' המילים ריאלי / מפוקח...
נדמה לי שטעות כבדה אוחזת את מר....

[שיקח את עצמו בידים ויפסיק להתפלסף שהוא החכם הגדול שמבין ויודע מה כדאי וראוי לבחור וינסה לסתכל לתוך עצמו] - אכן כדאי מאד, שכך יועיל מר לעשות, וייטיב מאד עמו ועם כלל הציבור...

קצת להיכנס לתוך עצמו, ולדעת בדיוק מה הוא / מי הוא / והיכן הוא עומד....
 
"פֶּן־יֵ֣שׁ בָּ֠כֶ֠ם אִ֣ישׁ אֽוֹ־אִשָּׁ֞ה א֧וֹ מִשְׁפָּחָ֣ה אוֹ־שֵׁ֗בֶט אֲשֶׁר֩ לְבָב֨וֹ פֹנֶ֤ה הַיּוֹם֙ מֵעִם֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֵ֔ינוּ לָלֶ֣כֶת לַעֲבֹ֔ד אֶת־אֱלֹהֵ֖י הַגּוֹיִ֣ם הָהֵ֑ם פֶּן־יֵ֣שׁ בָּכֶ֗ם שֹׁ֛רֶשׁ פֹּרֶ֥ה רֹ֖אשׁ וְלַעֲנָֽה"

כמדומה שגם דיון תאורטי אם הוא מתנהל על ידי אדם רציני צדדי הדיון נשקלים כאפשרות רצינית.
ממש לא,
אף אחד לא מתכוון בצורה רצינית,

אלא שוב - סה"כ האנשים מתנים את צערם על המציאות בפועל, וכמה היא שגויה ולא טובה,
אף אחד לא מתכוון שכך רצונו האמיתי - אלא שכך הוא מצבו בפועל, וכמובן שרצונו הטהור והפנימי - איננו זה בשפו"א!!!
 
אף אחד לא מתכוון בצורה רצינית,
אם לא היה לו רצון לתאוה הוא לא היה חושב גם תיאורטי
ואם הוא לא מסיר את מחשבתו התיאורטי הוא משקיע עצמו בתאוה ובתירוץ תיאורטי

ועוד
הרי כל האשכול התחיל משום שהוא רוצה לבדוק את עצמו
ואם זה לא רציני איך הוא יבדוק את עצמו???
 
אבל אני חושב, שעדיף לי להשאר רחוק, ולא לצער את השי"ת
שמתי לב שברור לך שחילוני מתקרב להשי"ת, לי זה בכלל לא ברור, הוא יכול להשאר חילוני כל ימיו ולא להכיר את בוראו, זה סיכון שאני לא רוצה לקחת
זה לא רחוק זה מנותק
וישראל אע"פ שחטא ישראל הוא והא בן של קוב"ה
ולגבי הצער כבר כתבתי שאחד שנולד חילוני הוא תינוק שנשבה ואין מעשיו מצערים את אביו שבשמים שהניח אותו בכזה מקום ובהדי כבשי דרחמנא ל"ל
ואולם כל מעשה מצווה שיעשה ומסתבר שיעשה הרבה כמו כל חילוני כאן בארץ שמקיים המון מצוות ביום יום חלק ביודעים וחלק בפחות כגון מילה, מזוזה, מעקה, חסד, וכו' כל פעולה כזו משמחת את הקב"ה יותר שמגיע מעמק החושך
אבל איננו צריכים לשאוף לזה,
יתכן ולכך נוצרנו, אבל עם יש בחירה בידינו זה מה שאנו צריכים לשאוף?
לא כ"כ הבנתי למה לא צריך לשאוף
לבצע את תכלית קיומינו
נכון שאל תהיו כעבדים המשמשים את הרב ע"מ לקבל פרס
דזה מצידו אבל מצידינו דורש את עבודתינו להיות שותפים עמו בקיום הבריאה
תנו עוז לאלוקים על ישראל גאוותו
ולכך אנו שואפים להיות מנהיגי הבריאה
ויאמר כל אשר נשמה באפו ד' אלוקי ישראל מלך הינו שמנהיג את עולמו ע"י עמו ישראל
 
ממש לא,
אף אחד לא מתכוון בצורה רצינית,

אלא שוב - סה"כ האנשים מתנים את צערם על המציאות בפועל, וכמה היא שגויה ולא טובה,
אף אחד לא מתכוון שכך רצונו האמיתי - אלא שכך הוא מצבו בפועל, וכמובן שרצונו הטהור והפנימי - איננו זה בשפו"א!!!
אם כך צריך לשנות את הכותרת.
אולי: 'למה חייבים רפורמה מקיפה במבנה הציבור החרדי ליטאי' מתאים לזה.
ויבוא כל אחד ויקטרג כאוות נפשו.
 
אם לא היה לו רצון לתאוה הוא לא היה חושב גם תיאורטי
ואם הוא לא מסיר את מחשבתו התיאורטי הוא משקיע עצמו בתאוה ובתירוץ תיאורטי

ועוד
הרי כל האשכול התחיל משום שהוא רוצה לבדוק את עצמו
ואם זה לא רציני איך הוא יבדוק את עצמו???

יש לו רצון לתאווה,
ואעפ"כ אינו סותר כלל, שרצונו הפנימי האמיתי - הוא להתשחרר מכל אותם תאוות,
אך מה יעשה שהם כובלות אותו תחת הסוגר...

זוהי המלחמה האמתית, בין הגוף לנפש / בין הרוח לחומר...
ואותו אחד הגיבור שינצח המלחמה וכו' עי' במס"י מש"כ בזה...
 
אך מה יעשה שהם כובלות אותו תחת הסוגר...
אין כזו שום טענה מה יעשה
הוא צריך לקום ולעשות מעשה
לא אלמן ישראל
יש רבנים
יש תלמידי חכמים
יש מייעצים
כמובן צריך ללכת למקום הנכון
ויכולים לעזור לו
ואין דבר כזה מה אני יכול לעשות
אין דבר כזה
וכל מי שחושב כך שאין לו מה לעשות שקוע במחשבת עבירה
וגם דבר זה גופא שחושב שאין לו מה לעשות זה עבירה
 
הוא אמר דברים ברורים להלכה
וגם יש את הגמ' איכא דרכא אחרינא
הרב שך אמר הרבה דברים בגדר השקפה, הרבה יותר מאשר אמר בגדר הלכה.
מהיכן לקחת שהוא דיבר מבחינת הלכה?
בנוסף, כבר אמרתי שהרב שך לא יכול לפסוק, הוא לא קיבל היתר הוראה.
מה שכתוב בשו''ע לא לעשות זה איסור
וכן כתבו הפוסקים שהאיסור לטעום בתענית הוא משום סחור סחור
שוב, יש גדר ויש איסור.
התענית לא מחייבת איסור לטעום, דהיינו לטעום אינו איסור.
אבל יש גדר לתענית, משום סחור סחור, אפי' לא לטעום.
והגדר נפסק בשו"ע.
אתה לא יכול לחדש את הגדר הזה במקומות בהם הוא לא נאמר.

אבל הבה ונפסיק לדון על סחור סחור,
אתה אמרת שזה דינא דלא תתורו,
אתה עדיין נשאר בזה?
מי שחושב או מסתפק להיות גוי לשבוע הוא מהרהר בעשיית איסור
והסברתי את הדברים למעלה
ממש לא.
מחשבה אסורה היא הרהור באישה פלונית ודמיון על מעשה העבירה.
או במקרה של הסקר - הרהור במצב בו יהיה מותר לי לעבור עבירות, ודמיון על מעשה העבירה.

משא"כ בנידון דנן, יש הרהור כיצד ארצה לנהוג במקרה שיהיה מותר לעבור עבירות.
אף אחד לא העלה בדעתו את המצב בו הוא ילך ויאכל בשר חזיר, או ילך ויגזול או ילך ויעביר תער וכו'.
וממילא הנידון שלך לא מתחיל.
 
מזעזע.
מחריד.
רוב הבחורים לא הגיעו למדרגה השלמה של אהבתו יתברך.
אין לנו תקווה.
אי"ז מזעזע ואי"ז מחריד אף אדם לא נולד במדרגת השלמות באהבת ה' יתברך זוהי עבודתינו ואנו רוכשים אהבת הקב"ה אט אט עד נגיע אל המדרגה השלמה וכך היא הדרך מימים ימימה. (וודאי וודאי שלא אבדה ח"ו תקוותינו)
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

רבי יצר פוסט חדש...

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון
    למעלה