חנוכה - האם שייך הקריבהו נא לפחתך בשמן לנר חנוכה כמו בקרבן ??? | ענייני דיומא חנוכה - האם שייך הקריבהו נא לפחתך בשמן לנר חנוכה כמו בקרבן ??? | ענייני דיומא
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.

האיש השרוי בשמחה

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
592
תודות
1,281
נקודות
156
הרי ידוע טעם מרן הגרי''ש זצוק''ל להדליק דוווקא עם שמן זית למאכל מטעם דומיא דמנורה.
וידוע שבקרבן יש דין הקריבהו שיהא ראוי השאלה שלי האם שייך גם בחנוכה בנרות משום הקריבהו דהרי שמן למאור לא ראוי למאכל .
 
הרי ידוע טעם מרן הגרי''ש זצוק''ל להדליק דוווקא עם שמן זית למאכל מטעם דומיא דמנורה.
וידוע שבקרבן יש דין הקריבהו שיהא ראוי השאלה שלי האם שייך גם בחנוכה בנרות משום הקריבהו דהרי שמן למאור לא ראוי למאכל .
הקריבהו לא קשור לאכילה, אלא לדורון, כמו לגבי כפיפה מצרית, [עי סוטה יא'] שאינה ראויה לאכילה.
אכילה זה קשור למן המותר בפיך, וגם שם זה בהל' איסור והיתר, ולא ראוי או לא ראוי, כמו לעשות תפילין מעור של בהמה טהורה, אף שעור בהמה לא ראוי לאכילה.
 
נערך לאחרונה:
הקריבהו לא קשור לאכילה, אלא לדורון, כמו לגבי כפיפה מצרית, [עי סוטה יא'] שאינה ראויה לאכילה.
אכילה זה קשור למן המותר בפיך, וגם שם זה בהל' איסור והיתר, ולא ראוי או לא ראוי, כמו לעשות תפילין מעור של בהמה טהורה, אף שעור בהמה לא ראוי לאכילה.
חידושי הרמב"ן מסכת חולין דף צט עמוד ב
ולגבי נרות של בית הכנסת אם הוא מענין שאסור באכילה אסור בהדלקה משום שנאמר הקריבהו נא לפחתך,
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

ראיתי מובא מהגרח"ק זצ"ל, שאין לזה מקור בשום מקום.

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה