חידה בתלמוד וחז"ל - אסור או מצווה | אוצר החידות| דף 2 חידה בתלמוד וחז"ל - אסור או מצווה | אוצר החידות| דף 2
הודעה חבר 36 נבחר כפתרון הטוב ביותר.

אוהב ספר

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
פותח האשכול
הודעות
2,343
תודות
4,943
נקודות
517
באלו דברים מצאנו מח' בגמ' האם הדבר אסור או שמצווה לעשותו?
(3 דברים לפחות)

הבהרה: כוונת החידה היא על דברים שהנידון הוא על עיקר הדבר אם מצווה לעשותו או אסור לעשותו בכל מקרה, ולא רק כשהוא נפגש עם משהו אחר
(דוגמא: הריגת רוצח שיצא מעיר מקלט, אם היה נכון, היה דוגמא טובה)
 
פִּתָרוֹן
רבותי!
מה אתכם?
אני מדבר על סוגיות מפורשות שנחלקו בלשון מצווה (או חובה) ואסור לעשותו!!!
 
שחרור חציו עבד וחציו בן חורין
השחרור עצמו ודאי מצוה הוא, ורק במקום כזה נחלקו,

כמה פעמים צריך לכתוב:
הבהרה: כוונת החידה היא על דברים שהנידון הוא על עיקר הדבר אם מצווה לעשותו או אסור לעשותו בכל מקרה, ולא רק כשהוא נפגש עם משהו אחר
????
 
רמז: אכתוב פה אחד מהשלשה, ומזה תקישו לשאר

קינוי (סוטה ג. שנח' שם אם אסור לקנאות או וקנא את אשתו חובה, ויש גם מ"ד רשות)
 
הכין מצינו מ"ד שמצווה להיות נזיר?
(יש בזה בראשונים כגון ברמב"ן עה"ת אבל בגמ' לא זכור לי
יש טעות הדפוס בהודעתי הקודמת וצ"ל:
לנדור נדר ונזירות, נדרים מדף ט' עד דף י'
י"א טוב לנדור ולשלם וי"א נזיר נקרא חוטא, ובקמ' ובגמ' מסיק דפליגי.
ולכן מאן דס"ל טוב לנדור ס"ל דטוב להזיר. ומאן דס"ל נזיר נקרא חוטא וצריך כפרה, ס"ל דאסור לנדור.
 
פִּתָרוֹן

הודעות מומלצות

כי נח נפשיה דרבי זירא פתח עליה ההוא ספדנא ארץ...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון