למה שלא יהא חיוב? מותר לעלות לאוטובוס של חברה בלא לשלם?האם יש חיוב מבחינה הלכתית לשלם ברב קו ומי שלא עושה זאת הוא גנב?
אכן, מי שנוסע בלא לתקף הוא גזלן, והוא גוזל את חברת התחבורה שמקבלת תשלום עבור כל נסיעה, ולא את המדינה.בהמשך לאשכול דומה שפתחתי,
האם יש חיוב מבחינה הלכתית לשלם ברב קו ומי שלא עושה זאת הוא גנב?
לכאורה צריך לתקף פעם אחת בלא לנסוע כדי להשלים תיקוף.וא"כ, מה לגבי חופשי חודשי - מי ששכח לתקף וברשותו חופשי, האם צריך מבחינה הלכתית להשלים תיקוף וא"כ איך הוא עושה זאת?
ואת המדינה מותר לגזול?אכן, מי שנוסע בלא לתקף הוא גזלן, והוא גוזל את חברת התחבורה שמקבלת תשלום עבור כל נסיעה, ולא את המדינה.
איך בדיוק? לעלות ולרדת?לכאורה צריך לתקף פעם אחת בלא לנסוע כדי להשלים תיקוף.
לא יודע, את החברות אני יודע שאסור.ואת המדינה מותר לגזול?
אכן.איך בדיוק? לעלות ולרדת?
אמת. החברות מקבלות ממשרד התחבורה בין השאר לפי תיקופים.ומדוע? החברות מרוויחות מכל תיקוף, גם אם זה חופשי?
אפשר גם לתקף שוב בנסיעה אחת (אחרי כמה תחנות).איך בדיוק? לעלות ולרדת?
זה לא קובע כלום למעשה, כמו שהקנסות של משרד התחבורה לא קובעות למעשה.על פי תקנון משרד התחבורה אין אפשרות לשלם אם נסעו בלי לתקף, אצלם אין 'והשיב את הגזילה', מעניין אם זה אכן קובע למעשה.
מה זאת אומרת?על פי תקנון משרד התחבורה אין אפשרות לשלם אם נסעו בלי לתקף,
א. יש המון שמועות איך עובד התשלום לחברות ומה משפיע על מה וקודם כל צריך למצא משהו ברור בזה.בהמשך לאשכול דומה שפתחתי,
האם יש חיוב מבחינה הלכתית לשלם ברב קו ומי שלא עושה זאת הוא גנב?
וא"כ, מה לגבי חופשי חודשי - מי ששכח לתקף וברשותו חופשי, האם צריך מבחינה הלכתית להשלים תיקוף וא"כ איך הוא עושה זאת?
כל השמועות נתבררו היטב, והחברות מפסידות מכל נוסע שלא תיקף, ותו לא מידי.א. יש המון שמועות איך עובד התשלום לחברות ומה משפיע על מה וקודם כל צריך למצא משהו ברור בזה.
ב. אם החברות מקבלות לפי תיקוף אז זה ודאי גזל לא לשלם (גם חופשי) ואם לא תלוי בתיקופים צריך לדון בגזל מדינה.
ג. גם אם יעלה שמותר לגזול מהמדינה יש בזה עניין של הסבת צער לרבים כי כידוע משרד התחבורה מתגבר קווים ומוריד קווים לפי התיקופים (רואה אם עמוס אם לא).
ד. גם אם הכל מותר, יש לדון מצד הרגלת עצמו בגזל והרחק מן הכיעור וכו.
יש לך מקור רשמי לכך? , כי אני שומע אנשים שטוענים אחרתכל השמועות נתבררו היטב, והחברות מפסידות מכל נוסע שלא תיקף, ותו לא מידי.
דווקא באוטובוסים בתוך העירבלת"ק
אגב העניין האם מותר לא להעביר את הרב קו
ישנם חששות הלכתיים אחרים ברב קו
ומתכוון אנוכי לאיסור ריבית בהנחות למינהם שניתנים בשווי מעות
דווקא באוטובוסים בתוך העיר
באוטובוסים בין עירוניים, החברה מקבלת תשלום ממשרד התחבורה לפי ק"מ של נסיעה, ולא משנה לחברה בכלל כמה נוסעים נסעו, הם לא מרוויחים מזה ולא מפסידים מזה.
יש לך מקור רשמי לכך?
גזל? או מניעת רווח?ואם כנים הדברים, הרי שיש כאן גזל ממש מהנהג. ואם הוא יהודי - הרי זה גזל יהודי לכל דבר.
התפרסם מכתב של משרד התחבורה.יש לך מקור רשמי לכך? , כי אני שומע אנשים שטוענים אחרת
היות שהחברה מתנה את הנסיעה בתיקוף, ייתכן שעצם הנסיעה בלא תיקוף היא גזל.גזל? או מניעת רווח?
גזל מהחברה, אבל מר כתב לגבי הנהג, ומה נגזל ממנו?היות שהחברה מתנה את הנסיעה בתיקוף, ייתכן שעצם הנסיעה בלא תיקוף היא גזל.
גם לגבי זה, אני לא יודע אם אפשר להותירו בגדר "מניעת רווח". אם יאחז אדם תחת ידו ארנק שאבד לרעהו, ולא ישיבנו; דל מהכא סוגית "השבת אבידה", האם אפשר להגדיר את זה רק "מניעת רווח"?גזל מהחברה, אבל מר כתב לגבי הנהג, ומה נגזל ממנו?