בעלות עכשיו, על עוד ל' יום | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 4 בעלות עכשיו, על עוד ל' יום | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 4
נוסף ללוח שנה: 05-24-25, 05-24-25

למה זה לא קשור, דאם אנו דנים בעלותו על אז, כבעלים וודאי עכשיו גבי איסור דבל יראה, אמאי לא דינינן בעלותו כמושלמת להקנות לו דיני הבעלים דוגמת גיזות וולדות
משום דנתבאר שאם הוא בעלים עכשיו על השימושים שאח"ז יתכן שזה גם מחייב בבל יראה, [לא הבאת לזה ראיה]
אבל הגיזות וולדות הם השימושים בעצמם, ועל זה הוא לא בעלים היום, אלא על הגיזות של עוד חודש, וע"כ לא מגיע לו.
כמובן שאתה חולק על ענין הבעלות, כמו שנתבאר לעיל, אבל לחולקים עליך, זה לא קשה גם אי נימא כדבריך...
 
א. לא מבין למה צריך ראיה, כבר היום יש בבעלותי חמץ דעוד ל' יום ורחמנא אמר כל שאור וגו'
ב. אה"נ אי כדברי, ל"ק דוודאי עובר ה"בל יראה"...
 
א. לא מבין למה צריך ראיה, כבר היום יש בבעלותי חמץ דעוד ל' יום ורחמנא אמר כל שאור וגו'
ב. אה"נ אי כדברי, ל"ק דוודאי עובר ה"בל יראה"...
אכן, אבל אינו ראיה לדבריך...
ואתה כתבת
לכל החולקים והמערערים באמיתות הקושיא.
יל"ע
למה היתה כוונתך?
 
יתכן דמכיון דהנזק הוא על עכשיו, ומה שבעתיד לא יתאפשר להשתמש זה כבר גרמא, להכי פטור שהרי גרמא בנזיקין פטור. וצ"ע בזה מכמה.
 
כמדומה שיש מבארים באופן אחר, שחוב הרי הוא כממון ביד הלוה, אלא שאינו מוגדר, וע''י הגוביינא מתברר הממון הזה להיות שלו
זהו חל מכאן ולהבא [ולא למפרע] ומה שייך שיחהיה זה ממון של המלווה. אנא הסבר כוונתך.
 
בעניין חמץ לכאו' לק''מ דהרי יש בזה דין אחריות וכמו''ש בלח''מ פ''ד מהל' חמץ ומצה הל' ג'
 

הודעות מומלצות

נסתפקתי מסברא האם ימשיכו לנהוג כן גם במקום...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון