לכאורה מי שמלוה למישהו בתנאי שישתמש בכסף למטרה מסוימת מלוה משהו ששווה פחות מכסף רגיל באותו סכום ומקבל כסף.
למשל ארגונים שמקבלים תרומה באשראי ומלוים במקומה כסף מזומן בשביל מתנות לאביונים בו ביום, יש לדון האם זה לא אסור משום נשך.
ואולי יש ראיה מהגמ' בריש איזהו נשך שאומרת שבדאורייתא אין נשך בלא תרבית, ואם זה אסור - זה לכאורה נשך בלא תרבית.
מה דעת חו"ר האוצר בעניין?
למשל ארגונים שמקבלים תרומה באשראי ומלוים במקומה כסף מזומן בשביל מתנות לאביונים בו ביום, יש לדון האם זה לא אסור משום נשך.
ואולי יש ראיה מהגמ' בריש איזהו נשך שאומרת שבדאורייתא אין נשך בלא תרבית, ואם זה אסור - זה לכאורה נשך בלא תרבית.
מה דעת חו"ר האוצר בעניין?