התערבות לילד/ה מאורס/ת | חינוך הבנים| דף 2 | פורום אוצר התורה התערבות לילד/ה מאורס/ת | חינוך הבנים| דף 2 | פורום אוצר התורה
להעיר לבחור בן 21 שיקום בזמן לתפילה וכדומה זה לא פחות רגיש.
יתכן בהחלט. אבל אם היה פותח האשכול שואל תחת הכותרת הכללית שהצעת יתכן ובראשם של המגיבים היתה עומדת סיטואציה שונה לחלוטין, ומשכך היו סבורים שאי"ז נורא כל כך להעיר.
 
ר' יואל תחזיר לעצמך את האוויר שפרח, ותנסה להבין גם את הצד השני.
כל עוד ובבית החתן ההורים הנחילו לאורך השנים שלבוש צמוד זה לא ראוי ומטה מכך, ומגיעה כלה צעירה לבית בלבוש לא מתחשב, זה בהחלט זכותו של האב להעיר לבנו הכסיל (שמודע לכך שבבית הוריו זה בלתי מקובל) שלא עלה בדעתו לסכם מראש עם כלתו שתתלבש בלבוש סולידי.. (ולא נשכח את ההלכה לשיטת האב... וכן אני משער שתאמר לי שבגד צמוד אין לו כלל בהלכה אבל העקרון ברור).

אגב אני מכיר משפחה שאחד האחים יצא לתרבות רעה. הכלה לבשה בגדי פריצות (חילוניה), האמא העירה יפה, והכלה התפוצצה. וכי בעיניך יש זכות לכלה להגיע לבית חרדי בשכונה חרדית, בלבוש פרוץ ומחוצף בלי שיעירו לה? אמנם זה מקרה קיצון, אבל בעיני מי שהטמיע בילדיו ובעיקר בבנותיו שלבוש צמוד זה חוסר צניעות, כלה שתגיע בלבוש כזה ולא תכבד, זה הרס.
ידידי נדיב הלב
אין לי מושג בן כמה אתה ומה נסיונך בגידול חתנים וכלות ובני זוגם
המקרה שאותו הבאתי מדובר, לדברי האב, בפריצות גמורה של הכלה, שבאה מבית של אמא עם שאל - והלכה הפוך ממנה
והאב, קרא לבנו לשיחת מוסר ואמר לו שכל הברכות מגיעות מהצניעות, והציע לבנו לשבור את השידוך
[האב לא היה מעורב בבחירת הכלה]
הבן הגיב בכעס לאביו 'אתה מפגר!'
ושניהם סיפרו לי את הסיפור כל אחד בנפרד
ואמרתי לאב שבנו צודק במה שכינה אותו בשם זה
ומדוע???????
כי כלה פגועה תעשה הכל כדי שלא תגיע אליו יותר
וכשמעלימים עין ויוצרים סביבה אוירה טובה - הרקע הצדיקי שלה בהחלט עשוי לצוף
ואם מגיבים כפי שהוא הגיב
היא תרחק ממנו ותרחק עוד יותר מדרך הצניעות
זה הסיפור
בהערות יש פן בונה, ויש פן גדול יותר שמרחיק
וצריך להשתמש בהן במשורה, הרבה פחות מאשר במלח בתבשיל

בזכרוני אחד משכני שרעייתו הלכה בלבוש קצר, ופעם אחת אזרתי אומץ ושאלתי אותו איך הדבר יתכן שצדיקה כמותה כך הולכת
והשיב שהוא לא מעיר לה, אלא רק יוצר אוירה שטוב לה
ומאז החתונה היא לא רכשה שום בגד בעייתי, ולאט לאט הבגדים הללו יוצאים לה מהארון
כיום היא מהצדיקות הגדולות של רכסים, צדיקות באמת, לא צולי"ת.

כלל הדבר בחינוך עצמי, בן זוג, ילדים, ובני זוגם, ונכדים [יותר מזה אין לי רקורד] - ליצור אווירה כיייייייייפית, שבה כייף להם להיות בבית ועם ההורה\אב\ וכו'
המסרים הסמויים והקטנים שלו יחלחלו, היטב!
 
הבן הגיב בכעס לאביו 'אתה מפגר!'
ושניהם סיפרו לי את הסיפור כל אחד בנפרד
ואמרתי לאב שבנו צודק במה שכינה אותו בשם זה
לא עקבתי אחרי הדיון באשכול. אבל בן שאומר לאביו מפגר יש צד שהוא חס וחלילה צודק?
או שכתבת בלשון גוזמא.

נ.ב הבנתי. שהכינוי הזה מתאים לו למרות שהבן לא צודק מצד כאו"א.
 
נערך לאחרונה:
הבן אמר זאת בהתפרצות של כעס על אביו שמייעץ לו לשבור את השידוך, ולאחר מכן התנצל על הביטוי
האב לא מפגר, אבל חסר לו הרבה מאד מאד מאד בטקט
אגב, הם כבר נשואים
 
זו הזדמנות נהדרת להורים להתאמן על ניתוק מוחלט מלומר לילדים את דעתם על ההתנהגות שלהם בחייהם העצמאיים.
מה שהילד שואל את הוריו - מעולה, ומה שלא - ההתערבות צריכה להיות שמורה למקרי קיצון בקצה הכי קיצוני, בלבד!
אא"כ ההורים מעוניינים במסלול התנגשות
לדעתך כל אבא שאומר דעה לבנו זה מסלול להתנגשות?
 
לא עקבתי אחרי הדיון באשכול. אבל בן שאומר לאביו מפגר יש צד שהוא חס וחלילה צודק?
או שכתבת בלשון גוזמא.

נ.ב הבנתי. שהכינוי הזה מתאים לו למרות שהבן לא צודק מצד כאו"א.
ראיתי פעם שאבא אחד בא להגראי"ל ואמר לו שהבן שלו קורא לו חמור
אמר לו הגראי"ל אם הבן שלך קורא לך חמור כנראה אתה באמת כך
נ.ב. נלע"ד שגם אבא שמציק לילד שלו עדיין ילד לא קורא לאבא שלו חמור אלא א"כ הוא ראוי לכך
ובמקרה הנ"ל (דמפגר) זה נשמע שהוא היה ראוי לתואר הנ"ל
 
זה לא דווקא בנושא הנ"ל זה מתפרס להרבה נושאים בחיים
ואידך זיל גמור
אני חוזר שוב
כל אחד יכול לבדוק כמה דברים הוא עושה ב/לילדים שלו מחסכים קודמים....
והידיעה הזאת זה כבר רוב הפתרון לבעיה...
 
כלל הדבר בחינוך עצמי, בן זוג, ילדים, ובני זוגם, ונכדים [יותר מזה אין לי רקורד] - ליצור אווירה כיייייייייפית, שבה כייף להם להיות בבית ועם ההורה\אב\ וכו'
המסרים הסמויים והקטנים שלו יחלחלו, היטב!
הרב @יואל שילה
לא ידענו שיש לנו עסק עם מי שציותה תורה לקום מפניו.
 
ברוך השם נכדתי הגדולה בת מצוה, והבא אחריה חגג היום יומולדת עשר, ובסה"כ ששה נכדים
לומדים עם סבא בכייף גדול מהגדולה [בספר שלי על מעשרות] ועד הפיצי בן ארבע [עיטורי הלכה - שבת]
אחד מהם אמר בשבוע שעבר, כשקפצו לכאן לכמה שעות - חבל שאין מצוה כשהולכים לאבא של אבא - להיות לפחות יומיים
אין לי שום ספק שהמסרים העקיפים וגם הישירים מחלחלים היטב היטב באוירה הזו
 
הרב @יואל שילה
א"כ התשובה הנכונה לשאלת פותח האשכול היא זו
תלוי במינון, ובטון, ובכמות האהבה שביניהם
ולא זו
זו הזדמנות נהדרת להורים להתאמן על ניתוק מוחלט מלומר לילדים את דעתם על ההתנהגות שלהם בחייהם העצמאיים.
מה שהילד שואל את הוריו - מעולה, ומה שלא - ההתערבות צריכה להיות שמורה למקרי קיצון בקצה הכי קיצוני, בלבד!
אא"כ ההורים מעוניינים במסלול התנגשות
 
ריבוי הפגישות בין האירוסין לחתונה הוא לא רק נושא הלכתי, אלא הרבה מאד ענין פרקטי, כיון שארוס וארוסתו אינם אלא זוג חברים (סליחה על הבוטות) ורב הנפרד ביניהם על המחבר, מה שמעמיד את הקשר ביניהם במצב עדין מאד שלא כדאי להתקרב לגבולות שלו. רק לאחר החתונה שכבר יש בסיס חזק אפשר לתת להם ללמוד מהטעויות של עצמם.
לפני כן הילד מסונוור מאד ובטוח שהוא כמעט בפסגת הקשר הזוגי, ועלול לעשות טעויות שיעלו לו ביוקר במקום האמיתי. ועצה טובה מאיש חכם היא לדעתי דבר נכון. אך רק כאשר מדובר בעצה טובה, ומאיש חכם - שגם יודע כיצד להעביר את המסר.
 
ר' יואל תחזיר לעצמך את האוויר שפרח, ותנסה להבין גם את הצד השני.
כל עוד ובבית החתן ההורים הנחילו לאורך השנים שלבוש צמוד זה לא ראוי ומטה מכך, ומגיעה כלה צעירה לבית בלבוש לא מתחשב, זה בהחלט זכותו של האב להעיר לבנו הכסיל (שמודע לכך שבבית הוריו זה בלתי מקובל) שלא עלה בדעתו לסכם מראש עם כלתו שתתלבש בלבוש סולידי.. (ולא נשכח את ההלכה לשיטת האב... וכן אני משער שתאמר לי שבגד צמוד אין לו כלל בהלכה אבל העקרון ברור).

אגב אני מכיר משפחה שאחד האחים יצא לתרבות רעה. הכלה לבשה בגדי פריצות (חילוניה), האמא העירה יפה, והכלה התפוצצה. וכי בעיניך יש זכות לכלה להגיע לבית חרדי בשכונה חרדית, בלבוש פרוץ ומחוצף בלי שיעירו לה? אמנם זה מקרה קיצון, אבל בעיני מי שהטמיע בילדיו ובעיקר בבנותיו שלבוש צמוד זה חוסר צניעות, כלה שתגיע בלבוש כזה ולא תכבד, זה הרס.
כמובן שההורים יכולים לומר לילדיהם הנשואים, זה הבית שלנו ואלו הם כללי ההתנהגות.
ר' @יואל שילה ככה"נ כעס על עצם ההערה על חוסר צניעות הכלה, שאי"ז מוטל על השווער.
 
מדובר עדיין לפני החתונה, שהחתן הביא את הכלה לראשונה לאביו כדי שיתרשם ממנה, היא לא היתה מספיק חכמה להתלבש בלוש מלא
והוא היה מאד לא חכם כדי לומר לבנו שלדעתו צניעות זה הבסיס - ושטוב יעשה אם יבטל את השידוך
אמרתי לו שכשיהיה לה טוב היא תחזור לקוד ההתנהגות שחינכו אותה בבית הוריה, אלא שירדה ממנו כריאקציה לשַאל של אמא שלה
אבל גם גם בבית חמיה יתייחסו אליה כפרוצה - היא תתקבע ככזו בעיני עצמה, ואפשר לשכוח ממנה
אתה לא מסוגל לשמור את העינים והמחשבות שלך - תתאמץ, אבל לדרוש מבנך לבטל - זו טפשות
 
יש חילוק מהותי בין אב שמעיר לבנו או לבתו שזה לגיטמי טוב ואפי' מבורך (בכ"א אם הבן עוד מקפיד על דברה מעשרת הדיברות) מאשר שווער שמעיר לכלתו דרך בנו שזה ודאי דבר לא מועיל ומיותר ורק יכול להזיק לשלום בית של הזוג.
 
כל אחד יכול לבדוק כמה דברים הוא עושה ב/לילדים שלו מחסכים קודמים....
והידיעה הזאת זה כבר רוב הפתרון לבעיה...
באותו ענין, לזה ולכל האשכול,
מה פירוש הפסוק "וראה בנים לבניך שלום על ישראל"?
אומרים בדרך צחות, שכל בן מבין יותר טוב מאביו מה צריך לעשות ואיך להתנהג,
והוא ממש לא מבין מדוע אבא שלו עושה כך וכך, ונהיה "קצר" בינו לבין אביו,
עד שנולדים לו ילדים, והוא חווה על בשרו את מה שאביו חווה, ואז נהיה "שלום" בינו לאביו.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

בעניין החילוף הכפול של אתב"ש ואלב"ם אפשר לתת...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון