במדבר - כהונה בבני בניו של אהרן שלא נמשחו | במדבר במדבר - כהונה בבני בניו של אהרן שלא נמשחו | במדבר

גרינפלד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,742
תודות
4,786
נקודות
475
מתוך ה'מגדלות מרקחים':
וימת נדב ואביהוא לפני ה' בהקרבם אש זרה לפני ה' במדבר סיני ובנים לא היו להם ויכהן אלעזר ואיתמר על פני אהרן אביהם (ג ד)

בתורת כהנים
שמיני פרשה א', "שאילו היה להם בנים, היו קודמים לאלעזר ואיתמר, שכל הקודם בנחלה קודם בכבוד", היינו שאם היו בנים לנדב ואביהוא היו מתכהנים תחתם, ולא אלעזר ואיתמר. והקשה בספר צבא הלוי ח"א סוף סי' ל"א, הרי גם אם היו בנים לאלעזר ואיתמר לא היו מתכהנים, כמו שפינחס לא נתכהן, משום דרק אהרן ובניו נמשחו בז' ימי המילואים ולא בני בניו, א"כ מאותו הטעם אם היו בנים לנדב ואביהוא הרי לא היו מתכהנים, והיו זרים, ולא היו יכולים לירש כהונת אביהם, ועי' בכלי חמדה פרשת שופטים ובספר המדרש והמעשה כאן מש"כ בזה.

ונראה ליישב בפשיטות, דהך מילתא דלא נתכהן פינחס עד שהרגו לזמרי הוא דעת ר' נחמיה ור"א בזבחים קא: עי"ש, אבל רבי יהודה ור"ש שם סבירא להו דפינחס נתכהן, [ולכן הקשו על ר' נחמיה דסבר דשעיר החטאת שנשרף בשמיני למילואים מפני אנינות נשרף, שהרי פינחס היה עמהם והיה יכול לאכול]. והרי ידוע דסתם ספרא ר' יהודה הוא, א"כ ס"ל דפינחס נתכהן אע"פ שלא נמשח, והוא הדין לבני אלעזר ואיתמר.​
 
והקשה בספר צבא הלוי ח"א סוף סי' ל"א, הרי גם אם היו בנים לאלעזר ואיתמר לא היו מתכהנים, כמו שפינחס לא נתכהן, משום דרק אהרן ובניו נמשחו בז' ימי המילואים ולא בני בניו, א"כ מאותו הטעם אם היו בנים לנדב ואביהוא הרי לא היו מתכהנים, והיו זרים, ולא היו יכולים לירש כהונת אביהם, ועי' בכלי חמדה פרשת שופטים ובספר המדרש והמעשה כאן מש"כ בזה.
אולי הכוונה אם היו נולדים אחר הכיהון
 

הודעות מומלצות

אנא ואנא להשאיר דיון תורני וענייני.
אתחיל ב-2...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון