בראשית - לא טוב היות האדם לבדו - איסור ולא רק עצה טובה | בראשית בראשית - לא טוב היות האדם לבדו - איסור ולא רק עצה טובה | בראשית

נהנה מקושיא טובה

משתמש חדש
gem
הודעות
12
תודות
34
נקודות
13
בגמ' יבמות סא: מבואר שזה איסור לישב לבד, וראיתי במתיבתא שהביא שיש דעות שזה איסור דאורייתא
וצ''ב מהיכן רואים בלשון התורה שיש בזה איסור, אולי אינו רק עצה טובה או דבר נכון?
 
בגמ' יבמות סא: מבואר שזה איסור לישב לבד, וראיתי במתיבתא שהביא שיש דעות שזה איסור דאורייתא
וצ''ב מהיכן רואים בלשון התורה שיש בזה איסור, אולי אינו רק עצה טובה או דבר נכון?
איסור דאורייתא יכול להיות גם מסברא ולאו דוקא מהכתוב מפורש. כידוע למה לי קרא סברא היא הממע''ה, ולא נראה שזה רק בדיני ממונות. ולהיות לבד סברא היא שיש בזה איסור כי זה יכול בקלות להביא אותו לידי איסורים חמורים מאוד שכן כתובים בתורה.
 
איסור דאורייתא יכול להיות גם מסברא ולאו דוקא מהכתוב מפורש.
בגמ' שם להדיא 'אמר ר"נ אמר שמואל אע"פ שיש לו לאדם כמה בנים אסור לעמוד בלא אשה שנאמר לא טוב היות האדם לבדו'.
 
איסור דאורייתא יכול להיות גם מסברא ולאו דוקא מהכתוב מפורש. כידוע למה לי קרא סברא היא הממע''ה, ולא נראה שזה רק בדיני ממונות. ולהיות לבד סברא היא שיש בזה איסור כי זה יכול בקלות להביא אותו לידי איסורים חמורים מאוד שכן כתובים בתורה.
עיי' בצל"ח ברכות לה. שכתב לא כדברי מר, שה"למה לי קרא" אינו "שייך רק בדין מן הדינים, כמו בכתובות מנין שהפה שאסר הוא הפה שהתיר, ובבבא קמא מנין להמוציא מחבירו עליו הראיה וכו', שבאלו המקומות מקשה הגמרא קרא למה לי סברא הוא, אבל לומר על דבר שהוא מסברא שהוא חשוב מצוה דאורייתא, זה לא שמענו, ואם הדבר כן לחנם נכתבו כל המצות שהם שכליות,"
 
עיי' בצל"ח ברכות לה. שכתב לא כדברי מר, שה"למה לי קרא" אינו "שייך רק בדין מן הדינים, כמו בכתובות מנין שהפה שאסר הוא הפה שהתיר, ובבבא קמא מנין להמוציא מחבירו עליו הראיה וכו', שבאלו המקומות מקשה הגמרא קרא למה לי סברא הוא, אבל לומר על דבר שהוא מסברא שהוא חשוב מצוה דאורייתא, זה לא שמענו, ואם הדבר כן לחנם נכתבו כל המצות שהם שכליות,"
אכן כן הזכרת לי את המחלוקת הידועה בזה עם הצל''ח, וכבר נידון זה באיזה מקום כאן בפורום ואכמ''ל.
 

הודעות מומלצות

חידון נפלא לילדים על הפירות
האם מברכים...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה