ויקרא - למה נרמז ברית מילה דווקא בתיבת במלח | ויקרא ויקרא - למה נרמז ברית מילה דווקא בתיבת במלח | ויקרא
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,660
תודות
4,229
נקודות
485
וְכָל קָרְבַּן מִנְחָתְךָ בַּמֶּלַח תִּמְלָח

בפי' רבינו אפרים: במלח ר"ת ברית מילה ליום ח'.

וביאר הרב חיד"א ז"ל (חומת אנך אות ח') שברית מילה הוא כמו קרבן מנחה.

יש לבאר למה נרמז ברית מילה דווקא בתיבת במלח, עפימ"ש במדרשים מים התחתונים התחילו בוכים אוי לנו שלא זכינו לעלות למעלה להיות קרובים ליוצרנו, ולכן נקרא שמם מי בוכים, וברש"י בשם מדרש שהברית כרותה למלח מששת ימי בראשית שהובטחו המים התחתונים לקרב במזבח במלח ונסוך המים בחג, וכן מובא ברבינו בחיי עיי"ש.

וגם הנשמה לפני שיורדת למטה בוכה שאינה רוצה לרדת למטה ומרצים אותה בברית מילה ליום ח' שהברית מחליש את התאוות ונותן כח לעבור את העוה"ז ללא חטא.

מלח בגי' בוכים, שמלח הוא פיוס על בכייתם.​
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון