סוכות, שמח"ת ושמ"ע - למעו ידעו דורתיכם כי בסוכות ממש הושבתי - כי ברוח בקודש הכין להם ס' רבוא סוכות | ענייני דיומא סוכות, שמח"ת ושמ"ע - למעו ידעו דורתיכם כי בסוכות ממש הושבתי - כי ברוח בקודש הכין להם ס' רבוא סוכות | ענייני דיומא

תענוג

משתמש חדש
gem
הודעות
11
תודות
16
נקודות
2
כי בסוכות הושבתי את בני ישראל לדעת ר"ע סוכות ממש עשו להם, וצ"ב למה לעשות זכר לסוכות אלו
ויעקב נסע סכתה ויבן לו בית ולמקנהו עשה סכת ע"כ קרא המקום סכות, והוא מקושי ההבנה הרי אם רגיל היה לעשות סוכות למקנהו בכל מקום אשר הלך, למה רק פה מספרת הכתוב את זה, ולמה רק פה עשה זכר לזה וקרא שם המקום על שם זה, ולמה לקרות שם מקום ולעשות זכר על שם ענין פעוט כזה, ולמה הלך בכלל למקום ההוא, וכולו מוקשה,

והביאור בזה כי באמת סכתה זה שהלך יעקב אז אחרי שנתן הדורן לעשו ((בחי' עזאזל, שהוא בחי' יום כיפור כמובא בזוה"ק) זה אותה מקום סכתה שנסעו בני ישראל לשמה תיכף ביוצאם ממצרים (וכמ"ש בס' עיני העדה לבעל השבט מוסר בפרשת וישלח דסכתה דנסיעת בנ"י וכן סכתה דיעקב שניהם חסירים להורות שהמה אותה המקום, כי ידע יעקב ברוח הקודש להיכן יסעו בנ"י והמשיך לשמה הברכה עכת"ד, והיינו הגם שלפי פשוטו היה אפ"ל שנסע לשמה בדרך אגב בדרכו מחרן לשכם וזה לא הסוכות שבקירוב למצרים מהיכן שנסעו בנ"י), וע"כ יעקב עשה ס' ריבוא סוכות לס' רבוא עדרי צאנו והכין זה לבנ"י ברוח קדשו, וע"כ קרא לשם המקום ההוא סוכות ע"ש הסוכות שיקיימו ס' רבוא עדרי צאנו שהמה נשמות בנ"י, ומזה היה לבנ"י הסוכות, ועשו ותיקנו אותם (אחרי הונחם שמה רבות בשנים ברוח וגשם), ועל זה אנו עושים זכר להדעת שהוא רוח הקודש אשר הופיע, וזה מה שאמר הקב"ה למען ידעו דורתיכם כי בסוכות הושבתי את בנ"י, כי מרוח קדשו אשר הופיע מהשי"ת על יעקב אבינו נעשו הסוכות האלו
 

הודעות מומלצות

בפרק ע"פ חזינן גמ' פלאית:
כשהי' ר"ע בבית...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון