וירא - מדוע כפל לך לך פעמים? | בראשית | פורום אוצר התורה וירא - מדוע כפל לך לך פעמים? | בראשית | פורום אוצר התורה

אלף בית

משתמש רשום
gemgem
הודעות
53
תודות
87
נקודות
18
ויאמר קח נא את בנך את יחידך אשר אהבת את יצחק ולך לך אל ארץ המריה והעלהו שם לעלה על אחד ההרים אשר אמר אליך.
מדוע כפל לך לך פעמים?
 
מדוע כפל לך לך פעמים?
היה לך להקשות כן בשבוע העבר
לֶךְ־לְךָ֛ מֵאַרְצְךָ֥ וּמִמּֽוֹלַדְתְּךָ֖ וּמִבֵּ֣ית אָבִ֑יךָ

ופרש"י שם ""לך לך" - להנאתך ולטובתך".

וכ' ע"ז הרמב"ן שם "לך לך" - להנאתך ולטובתך ושם אעשך לגוי גדול וכאן אי אתה זוכה לבנים לשון רש"י ואין צורך כי משפט הלשון כן הגשם חלף הלך לו (שיר השירים ב יא) אלכה לי אל הגדולים (ירמיהו ה ה) קומו ועברו לכם את נחל זרד (דברים ב יג) ורובם ככה"
 
וכ' ע"ז הרמב"ן שם "לך לך" - להנאתך ולטובתך ושם אעשך לגוי גדול וכאן אי אתה זוכה לבנים לשון רש"י ואין צורך כי משפט הלשון כן הגשם חלף הלך לו (שיר השירים ב יא) אלכה לי אל הגדולים (ירמיהו ה ה) קומו ועברו לכם את נחל זרד (דברים ב יג) ורובם ככה"
לא כל כך הבנתי איך הרמב"ן לומד מהפסוקים שהזכיר לכפל הלשון בלך לך
וגם אם נבאר הערה שלי לפרש"י.
 
לא כל כך הבנתי איך הרמב"ן לומד מהפסוקים שהזכיר לכפל הלשון בלך לך
'הלך לו' 'אלכה לי' 'ועברו לכם'

ושגגה היתה עמי שלא הזכרתי את סוף דברי הרמב"ן
אבל רבותינו (יומא ג ב) עשו מדרש במה שאמר הכתוב (דברים י א) ועשית לך ארון עץ ועשה לך שתי חצוצרות כסף (במדבר י ב) בעבור שאין המלאכה שלו והיה ראוי שיאמר כמו שאמר במשכן ואת המשכן תעשה (שמות כו א)
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה