רות - מדוע מגילת רות נקראת בשבועות? | חמש מגילות| דף 2 רות - מדוע מגילת רות נקראת בשבועות? | חמש מגילות| דף 2
ככל הידוע לי, נכרתה ברית על כל מצוות התורה, ללא יוצא מן הכלל.
ואיני מבין כלל, מדוע כריתת הברית היא זו שמהווה אמת מידה אם להחשיב במנין או לא.
וכמדו' שבפירוש איתא, דז' מצוות שנצטוו בני נח, חזרו ונצטוו עליהם בסיני
 
ככל הידוע לי, נכרתה ברית על כל מצוות התורה, ללא יוצא מן הכלל.
ואיני מבין כלל, מדוע כריתת הברית היא זו שמהווה אמת מידה אם להחשיב במנין או לא.
וכמדו' שבפירוש איתא, דז' מצוות שנצטוו בני נח, חזרו ונצטוו עליהם בסיני
כבר כתבתי שמצוות אלו ניתנו רק ע''ד לקבל את התורה ואם לא היו מקבלים את התורה וכו' וכו' כמו שכתבתי למעלה
כל מה שהיה יכול להיות קודם לכן היה להם
על דרך שאמרו בחצי דבר של עדות שאם ראה כל מה שיכול לראות הרי זה דבר שלם
אבל כאן מצוות לא שייכות רק למי שרוצה לבוא בברית נמצא שכל זמן שלא בא אין זה מצוה בשלימות אלא יש להשלים אותה ואם ח''ו לא היו מקבלים את התורה לא היה נשאר להם שבת וכבוד אבא ואמא [גם אם העולם לא היה חוזר לתוהו ובוהו].
לכן הם שונים מז' מצוות שלא היה חסר להם כלום
אבל כאן ניתן להם רק ע''ד להכנס לברית
וללא ברית אין כלום
 
כבר כתבתי שמצוות אלו ניתנו רק ע''ד לקבל את התורה ואם לא היו מקבלים את התורה וכו' וכו' כמו שכתבתי למעלה

לכן הם שונים מז' מצוות שלא היה חסר להם כלום
אבל כאן ניתן להם רק ע''ד להכנס לברית
וללא ברית אין כלום
לא ענית על קושיית הרב @הצעיר שבחבורה מברית מילה
 
כבר כתבתי שמצוות אלו ניתנו רק ע''ד לקבל את התורה ואם לא היו מקבלים את התורה וכו' וכו' כמו שכתבתי למעלה
א. מנלך הא?
ב. ומה בכך?
ג. עכ"פ הרי אף בז' מצוות מבואר שנצטוו מחדש, ז"א שנתחדשו ולא 'נשארו'.
 
א. מנלך הא?
ב. ומה בכך?
ג. עכ"פ הרי אף בז' מצוות מבואר שנצטוו מחדש, ז"א שנתחדשו ולא 'נשארו'.
א. הצעה בעלמא לא להלכה.
ב. קודם היא חסר באיכות כי אין מציאות של שבת וכיבוד אבא ואמא ללא מעמד הר סיני והיה דין מיוחד שכיון שעתידין לקבל את התורה ינתן להם ועי' גם לשןן רש''י בבשלח שם שם לו חק ומשפט שכתב שנתן להם המצות הללו שיתעסקו ומשמע שאע''פ שנצטוו אכן עיקר המצוה כדי שיתעסקו ויתכוננו והרי גם ניתן להם פרה אדומה ובכל זאת לא שרפו עדיין.
ג. החידוש שם הוא תוספת מעלה של חיוב בן ישראל אבל לא משום שהיה חסר להם איזה דבר באיכות המצוה כי כל מה שהיה להם קודם הרי קיבלו ולכן אין למנות כי כבר טעמו את טעם שורש יסוד המצוה.
נ.ב. ניסתי להסביר יותר ממה שכתבתי למעלה.
 
ו) תר"ו מצוות נתוספו לנו בחג השבועות על שבע מצוות בני נח, כמניין רות.
הייתי שמח לדעת את מקור הדברים.
בכל אופן אולי יש לחדש בזה לגבי רות עצמה שהיא הייתה גיורת ועל גרים בוודאי מה שמתווסף הוא אותם תר"ו מצוות - מכח אתו יום חג השבועות שבו נצטוו ישראל על כל התורה בין אם על כל התורה מחדש ובין אם על אותם החדשות. עכ"פ התוצאה של אותו היום כלפי גרים היא אותם התר"ו מצוות בסיכום הסופי ולכן אולי קוראים את רות (למרות שרות הייתה אשה ולא נתווספו לה כל התר"ו)
 
ברכי יוסף אורח חיים סימן תצד.
סעיף קטן יא:
ולי נראה במשז"ל דרות נקראת שקבלה עוד מלבד ז' מצות בני נח, תר"ו מצות, ולכן ביום קבלת התורה דקבלנו תרי"ג מצות, עם הז' דבני נח קורין רו"ת.
 
סעיף קטן יא:
ולי נראה במשז"ל דרות נקראת שקבלה עוד מלבד ז' מצות בני נח, תר"ו מצות, ולכן ביום קבלת התורה דקבלנו תרי"ג מצות, עם הז' דבני נח קורין רו"ת.
עוד כתב שם שרות בגימטריא מילוי שם אדנות.
 

הודעות מומלצות

וְשָׁפַךְ אֶת דָּמוֹ וְכִסָּהוּ...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון