שמיני - מקרא מסורס/ בשכר וידם זכה לברכת כהנים | ויקרא שמיני - מקרא מסורס/ בשכר וידם זכה לברכת כהנים | ויקרא
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,770
תודות
4,602
נקודות
485
וַיִּשָּׂא אַהֲרֹן אֶת יָדָיו אֶל הָעָם וַיְבָרֲכֵם

ברש"י: ויברכם ברכת כהנים יברכך יאר ישא. וירד מעל המזבח מקרא מסורס וכו'

הענין בזה לפימ"ש במדרש (מובא במנורת המאור אלנקאוה פ"ב עמ' 158) בשכר ענותנותו של אהרן ע"ה זכה לברך את ישראל ברכת כהנים, שהם ששים אותיות כמנין וידם.
והנה לברכת כהנים זכה עוד לפני וידם אהרן, וזהו ענין "מקרא מסורס" שקיבל את השכר עוד לפני שעשה המעשה הטוב.​
 
ומכאן רואים שמעלת השתיקה גדולה מממעלת הדיבור, שהרי אהרן הכהן היה רודף שלום ומביא בדיבורו שלום בין אדם לחבירו, והיה מן הסברא שיקבל על כך שכר לברך את ישראל בשלום, ולא קיבל את השכר הזה אלא על השתיקה.

ועוד ראיה שהרי אהרן קיבל את השכר של ברכת כהנים עוד לפני ששתק, שהרי בירכם ברכת כהנים עוד לפני מיתת נדב ואביהוא.

והטעם הוא מפני שבדיבור צריך להמתין לדיבור כדי לתת שכר כי דיבור הוא שינוי ממה שהיה קודם לדיבור, מה שאין כן שתיקה נשאר כמצב שקודם השתיקה, אשר על כן יכל לקבל השכר עוד קודם לשתיקה, ודו"ק.

ודרך צחות ישב בדד וידם כי נטל עליו, בשכר וידם זכה ליטול ידיו לברכת כהנים.
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון