וישלח - עם לבן גרתי - מדרש פליאה | בראשית | פורום אוצר התורה וישלח - עם לבן גרתי - מדרש פליאה | בראשית | פורום אוצר התורה
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חדש בפורום אוצר התורה: "קבוצות ידע תורני" - התייעצו, למדו ומצאו מומחים! >>> לפרטים לחצו כאן
וקשה הרי היה בחו"ל ואיך הקריב פרה אדומה?
ללא קשר למדרש פליאה הנ"ל. כתוב ברש"י גרתי בגימטריא תרי"ג, כלומר עם לבן הרשע גרתי, ותרי"ג מצות שמרתי,
תשאל איך שמר תרי"ג מצוות הרי חלק מהמצוות אפשר רק בארץ ישראל ולא בחו"ל.
ועיין כאן:
 
במדרש פליאה עם לבן גרתי ואפילו פרה אדומה הקרבתי. (עיין שם).
וקשה הרי היה בחו"ל ואיך הקריב פרה אדומה?
מדרש הגדול במדבר פרק יט פסוק ט (פרשת חקת)
ותשע פרות אדומות נעשו. ראשונה עשה משה במדבר. שנייה עשה עזרא. שמעון הצדיק ויוחנן כהן גדול עשו שתים שתים. אליהועיני בן הקף וחנמאל המצרי וישמעאל בן פיאבי עשו אחת אחת. ועשירית עושה המלך המשיח מהרה יגלה.
 
מדרשים חלוקים
זו לא תשובה ראשונית
זו תשובה אחרי ימים ולילות שלא מצאו תשובה אחרת
מי גילה לך רז זה.
זה מאוד מאוד מקובל בספרים שיש כלל שסתירות בין מדרשים לא כ"כ נחשב קושיא חזקה.

ויש מי שאומר שקושיא בין שני מדרשים שואלים רק כשיש לך איזשהו תירוץ על זה.
 
ומה עושים בין הזמן של הקושיה עד הזמן של התירוץ
או במילים אחרות אם אין לי תירוץ אז אין שאלה ואם אין שאלה איך יהיה תירוץ
אם מישהו רוצה להגיד איזשהו יסוד-וארט-לימוד- וכו' אז הוא יכול להכניס את זה כתשובה ליישב מדרשים שלכאורה סותרים זא"ז.
אבל לא שואלים תחילה ואח"כ מחפשים תשובה.
 
במדרש פליאה עם לבן גרתי ואפילו פרה אדומה הקרבתי. (עיין שם).
וקשה הרי היה בחו"ל ואיך הקריב פרה אדומה?
כיון שאין מדרש כזה אלא "פליאה" בלבד, כמדומני שעליך לשאול את ממציאו...
לא הבנתי איזה עניין לציבור יש בזה

כמו שאשאל כאן "חידת שמשון" על מעשה שקרה עמי בפרטות...
(ולענות מדרשים חלוקים הוא בכלל בדיחה)
 
במדרש פליאה עם לבן גרתי ואפילו פרה אדומה הקרבתי. (עיין שם).
וקשה הרי היה בחו"ל ואיך הקריב פרה אדומה?

ללא קשר למדרש פליאה הנ"ל. כתוב ברש"י גרתי בגימטריא תרי"ג, כלומר עם לבן הרשע גרתי, ותרי"ג מצות שמרתי,
תשאל איך שמר תרי"ג מצוות הרי חלק מהמצוות אפשר רק בארץ ישראל ולא בחו"ל.
ועיין כאן:

שמעתי פעם לבאר - איני זוכר בשם מי, ובזה יתורצו שתי הקושיות הנ"ל:

כל המצוות המעשיות - אין שום גדלות בעצם המעשה. דהיינו שלקשור רצועות ליד אין בזה שום משמעות. אלא שכל מצווה מעשית מכוונת כנגד שורש רוחני שהיא גורמת שהמעשה שהוא לכאורה פשוט - להיות מצווה.

ומה שכתוב שהאבות קיימו המצוות - אין הכוונה שהניחו תפילין וכדו', אלא שקיימו את שורש סיבת המצווה.

ולפי"ז לא קשה איך קיים יעקב מצוות התלויות בארץ בחו"ל וכן פרה אדומה, כי קיים את שורשם.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

הנהוג כאן בארץ הקודש לאכול את הארוחה המרכזית...

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון
    למעלה