פורים - פורים תורה - משנכנס יין יצא סוד - שמחת הלבבות בדברי חידוד ובדיחותא| דף 7 | פורום אוצר התורה

פורים פורים תורה - משנכנס יין יצא סוד - שמחת הלבבות בדברי חידוד ובדיחותא

כותרת האשכול


לא הרפיתי ממנו ושאלתי מה כוונתך "אבל מ."?

😂 יפה! נראה שתפסת את הנקודה הקריטית – הרי "אבל מה" זה החלק הכי חשוב בפורים תורה! בוא נחדד:​


אבל מה... עדיין יש לתמוה!
אם אחשורוש אמר להמן "מה לעשות באיש אשר המלך חפץ ביקרו" ,
למה המן לא ענה: "לתת לו פרס כספי מכובד" או "למנותו לשר בכיר" , אלא דיבר על סיבוב ברחוב עם בגדי המלך?

אלא, המן ידע שיש כלל: "צדיקים כספם חביב עליהם יותר מגופם" ,
אז אם ייתן למרדכי כסף – אולי יקבל, ואם ימנו אותו לשר – אולי יסכים,
אבל אם יגיד לו ללבוש בגדי המלך ולרב על הסוס – זה כבר פדיחה גדולה!
כי מה יעשה מרדכי? תחפש למלך?!

אבל מה... בסוף "ונהפוך הוא" , והמן בעצמו עשה לו "משלוח מנות" של כבוד,
והיהודי שלמד תורה בשער המלך – נהיה בעצמו המלך של התורה!

על כן, אחי ורעי, יהי רצון שנזכה להיות "איש אשר המלך חפץ ביקרו" ,
ובעיקר – לא נשכח גם אחרי פורים תורה, חייבים גם פורים מצוות 😉

🍷 פורים שמח! 🎭
 
בקרבנות שלפני תפילת שחרית אמר עם הארץ: התודה וקיל נזיר.
בתגובה פרץ חבירו - עם הארץ כמוהו - בצחוק.
מה מצחיק? נעלב עם הארץ הראשון.

"בתפילה מותר להגות את שם השם!
השיב העם-הארץ השני......
 
שאל טרדן אחד את ר' חיים קנייבסקי.
"אדם שמגרד לו בשתי רגליו - האם צריך להקדים לגרד את רגל ימין?

"יגרדם זו בזו" - באה התשובה...
 
ילמדנו רבינו, פנה תלמיד שפת אמת לרה"י הפני מנחם.
מדוע במשנה שנים אוחזין בטלית יחלוקו? וכי מה יש לעשות עם חצי טלית בעלת שתי ציציות בלבד?!

"ראויה לאחזה בברוך שאמר..."
נענה.
 
מקשים העוילם:
מילא שהבת של המן שפכה עליו את השופכין, זה ניחא, אבל למה הייתה צריכה גם לזרוק עליו את הכלי (כמבואר להדיא בכל הציורים)?

אלא, שהמן היה ממין חיטה, שהרי שנינו: המן מן התורה מנין? שנאמר המן העץ, ועץ הדעת של חיטה היה.

והנה אותה שעה חג הפסח היה (כמבואר במדרש שהעבירה אסתר את ליל הסדר בתענית), וא"כ כששפכה על המן מים, הרי הוא נעשה חמץ, וחמץ שנמצא בפסח כופין עליו את הכלי!

ואם תאמר: והרי המן עשה עצמו עבודה-זרה, ואין איסור (חמץ) חל על איסור עבודה זרה?

אף אני אומר לך: הרי ביתו הייתה בת יחידה, ובבת אחת חיילי תרי איסורין!
 
כתוב במגילה '' אם על המלך טוב יצא דבר המלכות מלפניו ויכתב בדתי פרס ומדי ולא יעבור אשר לא תבוא ושתי לפני המלך אחשורוש ומלכותה יתן המלך לרעותה הטוב ממנה'' פרש''י ולכך נהרגה וקשה שהרי לא כתוב במגילה שהרגו אותה אז מהיכן רש''י יודע שהרגו אותה ומתרץ הגרי''ג ארנברג שליט''א שכנראה ושתי היתה מאותו סוג שלאנשים שאם אין להם שטל'ע הם בגדר פיקוח נפש אז ממלא ברגע שהעבירו אותה מהמלכות נקראת שהרגו אותה
 
חזור
חלק עליון