שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 7 שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 7
לא ולא
ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא
ולישראל תמיד יש את הנקודה הפנימית ששם החטא לא מגיע
כל הענין שבגוי זה בכלל לא מתחיל
וגם מי שרוצה להיות גוי לא ניתק הקשר
אבל סימן שהוא לא מבין את העוצמה של הקשר
ועל דא קא בכינא
אם הבן שלך כועס עליך ואומר לך שהוא לא אוהב אותך אתה מאמין לו ?
 
גם לחשוב אולי אעשה עבירה זה עבירה
הסקר הוא לא מחשבה - אולי לעשות עבירה.
הסקר הוא מחשבה האם ארצה לעשות עבירה.

הגע עצמך, אדם שחושב - אם יבוא לי נסיון אני אצליח לעמוד בו או לא?
הוא עבר איסור?
 
שים לב!
הסקר לא דיבר על חומרת העבירות, כי הם לא אסורות לו.
הסקר דיבר על המצב האמיתי של האדם.
ובהסתכלות על המצב - אי"ז נפקותא אם מדובר בתינוק שנשבה או במומר להכעיס.
הוא מצווה על התרי"ג ולא מקיים אותם.
הסקר דיבר על להיות גוי לשבוע
לא דיבר על לא לקיים מצוות שבוע
זה ענין אחר
וכל המשא ומתן באשכול זה נבעו איך יהודי רוצה בכלל להיות גוי
 
אם הבן שלך כועס עליך ואומר לך שהוא לא אוהב אותך אתה מאמין לו ?
אל דאגה גם אבינו שבשמים לא מאמין לבחורים אלו
אבל זה לא סימן שהבן שלך לא מרגיש כמה שאתה אוהב אותו
אם היה אומר לך שלא רוצה להיות בן שלך לא היתה בוכה בגלל זה
 
הסקר דיבר על להיות גוי לשבוע
לא דיבר על לא לקיים מצוות שבוע
זה ענין אחר
וכל המשא ומתן באשכול זה נבעו איך יהודי רוצה בכלל להיות גוי
זו בדיוק הטעות, ומכאן ההתפלספות שלא במקומה.
הסקר לא עסק במהות היהודי, ובמהות הגוי.

הסקר היה על הרצון לעשות את מה שד' אמר שלא.
זו בחינה אישית לכל אחד - עד כמה אתה מחובר למצוות באמת.

יעיד על כך לשון פותח האשכול "לחיות כמו גוי גמור".
לא "להיות גוי במקום יהודי"
 
אל דאגה גם אבינו שבשמים לא מאמין לבחורים אלו
אבל זה לא סימן שהבן שלך לא מרגיש כמה שאתה אוהב אותו
אם היה אומר לך שלא רוצה להיות בן שלך לא היתה בוכה בגלל זה
כבר הסברתי זה למעלה
יש כאן טעות גדולה מן היסוד ממש ממש
בחורים הם לא הכתובת לסקר כזה
הם בשלב מעבר [גיל הטיפש עשרה]
דעתם לא מיושבת עליהם לענות על שאלות כאלו והם לא מסוגלים לענות על שאלות כאלו
וגם רבותינו שליט''א לא מחנכים את הבחורים להתעסק עם שאלות כאלו
אלא מחנכים ללמוד לעשות בחשק ובשמחה מה שכתוב בחומש במשנה בגמרא בשו''ע ובמ''ב וכל אחד לפי טבעו ולא צריכים להתעסק בהנזכר
אם תעשה סקר תקופה אחרי החתונה ואחרי שיש ילדים בעזה''י תראה שהסקר שעשית כשהיו בחורים לא שריר ולא קיים.

[וכ''ז מלבד מה שכתבתי למעלה בעצם השאלה ששאלו כאן שלענ''ד יש איסור להתעסק עם שאלות כי האי גוונא שהם בכלל מחשבות אסורות באיצטלא ככביכול של כשרות ששואל כדי להתעלות לכאורה וכמו שביארתי כבר למעלה הודעה 57 59 61].
 
הסקר הוא לא מחשבה - אולי לעשות עבירה.
הסקר הוא מחשבה האם ארצה לעשות עבירה.

הגע עצמך, אדם שחושב - אם יבוא לי נסיון אני אצליח לעמוד בו או לא?
הוא עבר איסור?
לענ''ד יש לחלק בזה
האם ארצה בא מהצד של הרע.
האם אצליח בא מהצד של הטוב.
 
לענ''ד יש לחלק בזה
האם ארצה בא מהצד של הרע.
האם אצליח בא מהצד של הטוב.
זה לא משנה.
מחשבה אסורה היא מחשבת האיסור עצמה.
לחשוב האם כשיהיה משהו ארצה לעבור עבירה - אין בזה סרך איסור.

במיוחד שאי"ז מחשבה על מעשה אמיתי אלא על רצון תיאורטי בעלמא.
 
זו בדיוק הטעות, ומכאן ההתפלספות שלא במקומה.
הסקר לא עסק במהות היהודי, ובמהות הגוי.

הסקר היה על הרצון לעשות את מה שד' אמר שלא.
זו בחינה אישית לכל אחד - עד כמה אתה מחובר למצוות באמת.

יעיד על כך לשון פותח האשכול "לחיות כמו גוי גמור".
לא "להיות גוי במקום יהודי"
יש"כ להרב @בד קודש שהעמדני על טעותי,
שכוונת הסקר היא רק על האפשרות לעבור עבירות, ולא להיות חייב במצוות,
אבל לא לנתק את הקשר להרבש"ע להיות יהודי,
זה באמת נושא אחר,
כשאני יודע שעבירות הם מאוסים בעיני הבורא, ורק לא יעניש אותי אם אעבור עליהם,
וה"ה שאני יודע שרצון הקב"ה שעאשה מצווה, ורק לא יתגמל אותי ע"כ,
האם גם אז הייתי מקיים המצוות,
ובאמת קשור לנושא שהאם אנו עובדים את ד' רק בגלל השכר או מאהבה,
וזה שבחורים לא הגיעו עדין לכלל עבודה מאהבה, אלא רוב מה שתופס אותם הוא יראה,
אומר קצת דרשני,
אבל לא דרמטי כ"כ...
 
לחשוב האם כשיהיה משהו ארצה לעבור עבירה - אין בזה סרך איסור.
זה דווקא כשעולה לו מחשבה זו ללא רצונו והוא משתדל מהר להסירה
אבל לעורר בעצמו מחשבה זו כמו בסקר כאן הרי זה עבירה גמורה מן התורה

במיוחד שאי"ז מחשבה על מעשה אמיתי אלא על רצון תיאורטי בעלמא.
זה גופא מחשבה רעה לומר שזה רק תיאורטי
זה כעין מכשיר השרץ
 
זה דווקא כשעולה לו מחשבה זו ללא רצונו והוא משתדל מהר להסירה
אבל לעורר בעצמו מחשבה זו כמו בסקר כאן הרי זה עבירה גמורה מן התורה
מקור יש?
כפי הידוע לי אין כזה איסור.
זה גופא מחשבה רעה לומר שזה רק תיאורטי
זה כעין מכשיר השרץ
אם זה לא איסור זה גם לא מכשיר שרץ...
 
ברשות החברים הנכבדים - ובלא קריאת כל התגובות שבטוח אני שיש בהם תוכן רב, אני רוצה להמליץ טוב על ישראל.

ראו נא את אלפי הבחורים שענו לסקר.
הם אומרים בפה מלא, שאם אך ניתן להם הרשות מאת הבורא, היו רוצים לחיות כגוי.

ועתה נתבונן, מה מונע מהבחורים הללו לחיות עכשיו חיי הפקרות והוללות?
שום דבר, אלא אך ורק הציווי האלוקי שאוסר זאת.
ומתוך תשובתם אתה לומד זאת, שרק אם ינתן להם הרשות יחיו כגויים, אבל כחילונים - דהיינו נגד רצונו יתברך, בוודאי שאינם רוצים.

הן אמנם זה מוכיח שאין עבודתם כעת מאהבה אלא מיראה, אבל סמוך ובטוח אני שלכשיתבגרו יבינו גודל מעלת וטובת עבודתו יתברך, ואז אפילו אם ינתן להם רשות מהקב"ה לא יוותרו על קוצו של יו"ד ממצוות ואיסורי התורה.
 
כשנשאל הגר''ש פינקוס זצ''ל
השיב ''היתי בונה במה ומקריב עליה קרבן'' (כידוע לגוי מותר)
וכידוע ר' עזריאל טאובר חלק עליו מכל וכל
שאפי' רגע לא היה מפסיד בשביל להיות יהודי
ואפי' לא בשביל לעשות נחת רוח לרבש"ע בבמה
והסבירו זאת הדרשנים
שר' עזריאל היה יהודי של מסי"נ עבר את אימי השואה
ור' שמשון היה אמריקאי וזה היה שורש מחלוקתם
 
הבעיה הוא שמתגשם.
כבר כתבתי לעיל שאבותינו היו גדורים גם בלי חיוב.
וכן יעשו כל מבקשי ה' באמת היינו אלו שמחפשים אור ה' אלו שמקיימים מצות אהבת ה' ומצות לדבקה בו.
כי מרגישים עביות ועכירות מעניני תאות הגופניים המבטלם מדביקות באור ה', ומבקשים תמיד אופני הצלה להינצל מעכירות הזה.
משא"כ באם נקודת היהדות הוא לסלסל בסברא או לקיים החיובים או גאוה וקנטר.
ותוכן דברים אלו מבואר בחובות הלבבות.
בחובות הלבבות שער אהבת ה' פ"א וז"ל שהנפש עצם פשוט רוחני נוטה אל הדומה לה מהאישים הרוחניים ומתרחקת בטבעה מאשר הוא כנגדה מן הגופות העבות וכאשר קשרה הבורא יתברך בגוף הזה העב והעכור רב הקדרות אשר רצה לנסותה בו כו' וכשתרגיש הפש בענין שיוסיף לה אור בעצמה וכח בנפשה תטה במזמתה אליו ותדבק בו במחשבתה ותעבירהו ברעיוניה ומתאוה אליו וכוספת לו וזאת תכלית האהבה הזכה כו' וכאשר יבקע לה אור השכל ויגלה לה גנות מה שנטתה אליו באהבתה ונמשכה עדיו ברעיוניה כו' תשוב מזה ותניח כל עניניה אל הבורא החונן אותה במחשבתה לבקש אופני הצלתה מעצם מה שנוקשה בו כו' ואז תפרש מן העולם ומכל תענוגיו ותבזה הגופות וכל תאותם עכ"ל ויעו"ש, ובשער חשבון הנפש פ"ג כתב וז"ל וכבר אמר אחד מן החכמים כאשר לא יתחברו בכלי אחד המים והאש כן לא תתחבר בלב המאמין אהבת העוה"ז ואהבת העוה"ב ואמרו העוה"ז והעוה"ב כשתי צרות כאשר תרצה האחת מהן תקציף השנית עכ"ל.
ובס' אוצר אגרות קודש (כתבי הרה"ק רבי אבוהם חיים לעווין זצ"ל המכונה המלאך) אות קפד כתב וז"ל מאחר שדעתו תקוע ושקוע במוחש האישות הרי זה עושה את כח הידיעה שלו במורגש מאד מאד בבשר ממש ובזה נדחה ונתגרש הידיעה הרוחניות מלהרגיש במוח ענין מסולסל איידילקייט, וממילא הוא מסולק מחוש התורה והאמונה שהן הם למעלה מההרגש המוחש הבשריי עכ"ל.
והיינו ובחרת בחיים כאדם האומר לבנו בחר לך חלק יפה.
הבוס מרשה ואף מצוה לאכול אכילה מכובדת בשבת, ולקיים מצות עונה, ולהרוג עמלקים, ולהשקיע זמן בייפוי גשמי של הסוכה ושל בית כנסת, ועוד כיו"ב
ולא מתייחסים לזה כ'התגשמות'
התגשמות היא כשאין זה רצון השם
 
יש טועים טעות גדול כאילו הדבר שמגשם הוא ההעברה על התורה
בחובות הלבבות ועוד מבארים כי עצם תאות הגשמיות היתירים מגשמים ובפרט אישות יותר מהצורך
שבת ועונה המצוה שבהם עושים שהם לא מגשמים


בדגל מחנה אפרים פר' קרח כתב וזל"ל בהתקדש כ"ד ראשי אבריו ממילא יתקדש כל רמ"ח אבריו ותהיה תפלתו זכה וצלולה ויהיה דבוק בהשי"ת כנאמר ישא ה' פניו אליך וגו' ואם לאו ח"ו ושב מאחריך שלא יהיה עמך פנים בפנים, וזהו אינו יכול להיות כי אם שירגיל עצמו מנעוריו לגרוע ממנו תאות הגשמיות תאוות אכילה יתירה ושינה ותאוות משגל כי אם מה שהיא מן ההכרח, ואז אפשר לו להיות הכ"ד ראשי אבריו קודש וממילא יתקדש כל רמ"ח אבריו כנ"ל כל עצמותי תאמרנה וגו' ויוכל לעבוד השם ברוך הוא בדביקות גדול עכ"ל
בספר פרי הארץ וויטעבסק פרשת ראה וז"ל והנה ענייני התאוות והמדות הגשמיות שהמה לשם מצוה כמו האהבה בפו"ר והיראה בדיני נפשות לדון המחויב המה מתנות באדם עאשר לקח משה רבינו ע"ה משרים העליונים בקבלת התורה כמבואר בזוהר שבלאו הכי לא תנאף אפילו עם אשתו משמע וכן לא תרצח אבל מה שלשם מצוה הוא החיות של אותה התאווה שויתרו ישמעאל ואדום שרים העליונים משלהם וזהו שניסמת עינו של בלעם הרשע על תמיהתו הנ"ל שבוודאי מותר תאוות הגשמיות להנאת הגוף המה סרחון לכלוך וצואה אפילו במותר לו השי"ת ב"ה מואס בו אבל מה שהוא לצורך הגוף ולשם מצוה בודאי השי"ת מסתכל ומאיר בו בהכניס כוונתו לכבודו יתברך ואותו ניצוץ מחיה ומאיר את הכל כענין הנר שהוא ניצוץ אור קטן דוחה את כל החושך מן החדר וגורם אפשריות ההסתכלות בכל החדר
בצדקת הצדיק אות קעג כתב וז"ל כל הדברים הטבעיים הם עושים רצון הש"י כמו שכתוב כל פעל ה' למענהו לקילוסו, ואיתא בחולין (ז ע"א) בגינאי נהרא שאמר אני הולך לעשות רצון קוני, מה שהוא בטבעו כך, ולפיכך גם האדם כשעושה מעשים הטבעיים שהוא מוכרח בהם מצד טבעו נקרא הולך לעשות רצון קונו, ויש מצוה בדבר, ובכלל גם כן אכילה ושתיה וזווג שהוא בטבע, כבכל בעלי חיים הטבעיים שאינם בחיריים, ובלבד מה שהוא בהכרח כגון אכילה לרעבון וכן בזיווג על דרך שכתב הרמב"ם כשמוצא וכו' דהטבע תובעו לכך עכ"ל
 
נערך לאחרונה:
דל"פ:
מה הזעזוע הגדול???
לכולם יש תאוות (ולבחורים יותר)
אם הרבש"ע מסכים לך לעשות מה שאתה רוצה שבוע זה הגיוני לקחת את זה במיוחד אם אין השפעות (כפי שנאמר בהודעת הפתיחה).
מישהו יכול להגיד לי מה הבעיה אם יהודי שאומר שהוא לא עושה עבירות רק כי הרבש"ע לא מרשה?
או דרגה מתחת רק כי הרבש"ע מעניש
זה תקין מאד.
מה הזעזוע???
ראיתי הודעות שאמרו שרוב הבחורים רוצים להיוולד סאשה ובוריס. מה הקשר?? הם אמרו שלשבוע אחד הם היו רוצים חופש. לא להיות כל החיים גוי.
אם הסקר היה על להיוולד חילוני אז ברור שהתוצאות לא נכונות.

"תוהה על הראשונות"? מה הקשר? "זה עבירה לחשוב כך"? למה?

מי שאמר שיהודי משפיע על העולם ושולט עליו וכו'... נו בסדר. לך יש תאוות שליטה, לו יש תאוות (עריות מאכלים וכו'). מה עדיף? אולי עדיף דבר שאינו פגם במידות.
נ.ב. אם היו מציעים לנשיא ארה"ב (שיש לו רק 4-8 שנים) שבוע אחד בתוך הכהונה לא להיות נשיא בהנחה והיו עליו הגבלות משמעותיות כלשהם על רצונותיו בזמן נשיאותו, האם ברור לכם שלא היה לוקח? אפילו עכשיו הנשיא לוקח חופשות. וכל שניה הוא יכול להשפיע דברים עצומים על העולם. והכל ניכר ולנגד עיניו ממש.


הוא מאד רוצה לקיים מצוות ומאד רוצה להיות קרוב לה' אבל יש לו גם תאוות והוא היה רוצה שבוע אחד להתפרק. נו בסדר.
אם הבחור היה רוצה להפוך לגוי אני מבין. וגם אז אפשר נח לו שלא נברא כמו שהביאו.
@נדיב לב ושאר הרבנים החשובים אשמח להסבר.
 
כבר כתבו הקדמונים,
שרוב דרוב העולם עובד את הקב"ה מן יראה ולא מן אהבה,

וא"כ מה לנו כי נלין על בחורי ישיבה שהיו בוחרים להיות שבוע ללא עבודת השם,
שהרי הרבה מן הדברים שהם לא עושים, אינו מכיוון שיודעים שהדבר הוא לא טוב בעצם, מצד קיומו של הדבר, אלא דווקא משום שיראים מן העונש הצפוי לעושה המעשה,

ופשוט בעניין זה, שככל שהאדם מתבגר, יותר ויותר נהיה קרוב לקב"ה באמת, מצד שרוצה את הדבר בקיומו, וככל שהאדם צעיר יותר, פחות מחובר לדבר באמת,

וכוונתי כמובן, לעבודת השם מתוך אהבת ה', אותה אהבה שדברו בה חז"ל, שככל שהאדם מתבגר, נהיה יותר ויותר קרוב לזה.
 
אם הקב"ה היה נותן לך רשות והיתר במשך שבוע אחד לחיות כמו גוי גמור, ובאותו שבוע ביכולתך לעשות מה שעובר לך בראש ולא תענש על העבירות ואילו על המצוות שתעשה לא תקבל שכר, כמובן כל מה שיקרה באותו שבוע לא יהיה לזה שום השפעה על העתיד הרוחני שלך, שום כלום, השבוע הזה מחוץ לפרוטוקול, תעשה מה שאתה רוצה. מה היית בוחר?

סקר שעשו באחת הישיבות החשובות והגדולות ביותר בארץ ישראל.
90 אחוז מהבחורים השיבו בסקר שהם היו מעדיפים לחיות כמו גוי באותו שבוע, ורק 10 השיבו אחרת.

איך מתמודדים עם כזה מצב, ומה אפשר לעשות כדי שהילדים שלי בבוא העת אם הם יישאלו כזאת שאלה הם יהיו מהעשר אחוז ולא מהתשעים אחוז?
אם אותו שבוע הוא מחוץ לזמן שנקצב לו לחיות. אלא בונוס רק בשביל לחיות כמו גוי, זה כבר משנה את התמונה, שווה להרגיש כמו גוי כדי שיוכל להבין טוב אחר כך את הברכה שלא עשני גוי שמברכים בכל יום.
ואכן גם אם זה בתוך הזמן הקצוב, מה רע במה שבחרו, הרי יש להם עדיין בחירה לעשות רק טוב ולא לקבל שכר, ובכך זוכים לעשי' לשמה מה שקשה יותר לקיים כשיודע שמקבל שכר ודו''ק.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

אדם העומד באמצע תפילת העמידה והחזן מגיע לברכת...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה