ת"ח מרבים שלום בעולם שלנו | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2 ת"ח מרבים שלום בעולם שלנו | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2
  • פורום אוצר התורה מאחל לכל לומדי התורה: הצלחה מרובה בעבודת אלול, שיזכו לגדול בתורה, ביראה וביראת הרוממות, ולהתחיל את הזמן החדש בחשק ובשמחה - גילו ברעדה!
לאו דוקא
רבים האנשים טובי הלב והצדיקים, אלא שחסרה להם התובנה הבסיסית לעבודת השם היא משהו אישי, ומה שמדבר לאדם זה לא מדבר לזולתו, וממילא השיפוט נעשה על פי כבוד אני שליט"א כבסיס
ומה נעשה שכמעט אין אדם ששווה לי בחומרות ובקולותי, וכיווני ההתקדמות של כל אחד הם אישיים
ולכן העולם נראה כמקוטלג להרבה סוגי אנשים שצריכים להפקיע [מלשון 'לאפוקי'] מהם
הפתרון הפשוט הוא 'רד מהם'
 
"בית שני מפני מה חרב [שהרי לא חסרה תורה ותלמידי חכמים]?
משום שנאת חינם".
ואני שואל אם באמת היה הרבה תלמידי חכמים איפה היה ה"מרבים שלום"?
וע"ז איני יודע תשובה.
אך יודע אני שצורת הדיבור המתונה,
המחשבה על השני,
הנתינה,
כמות הארגוני צדקה
שקיימים בציבור שלנו, כן כן בציבורינו [כל העדות למיניהם]
אכן מראים שת"ח מרבים שלום בעולם וידועים הדברים ומפורסמים על העדינות והשלווה שיש בציבורינו.
ת"ח מרבים שלום בעולם!
ואם תשאל הלא הרחוב מלא פצ'קוילים, העיתון מלא בנגד..., וכו'.
אשיבך שאיני יודע, העובדות הן עובדות.
[ואולי יש מקום לבאר שלכל אחד יש יצרים ויש את המקומות שבהם אינו עומד בכעסו או מול כבודו האישי וכו'
אבל גם אותם אנשים שיגם הרגיל מרבה שלום.]
"תן עינך ביופי"
 
לאו דוקא
רבים האנשים טובי הלב והצדיקים, אלא שחסרה להם התובנה הבסיסית לעבודת השם היא משהו אישי, ומה שמדבר לאדם זה לא מדבר לזולתו, וממילא השיפוט נעשה על פי כבוד אני שליט"א כבסיס
ומה נעשה שכמעט אין אדם ששווה לי בחומרות ובקולותי, וכיווני ההתקדמות של כל אחד הם אישיים
ולכן העולם נראה כמקוטלג להרבה סוגי אנשים שצריכים להפקיע [מלשון 'לאפוקי'] מהם
הפתרון הפשוט הוא 'רד מהם'
אשריך שאתה דן לכף זכות.
 
תלמידי חכמים. לא מדובר על כל ת"ח... הכוונה על ת"ח אמיתיים. ת"ח מסוג מסויים (כאלו יש בעיקר בציבור שאליו אני שייך...)

מרבים. לא הכוונה ריבוי בכמות, מדובר על ריבוי באיכות.

שלום. שלום במובן העמוק של המילה... לא שלום שטחי.

בעולם. הכוונה על ה'עולם' של המהרש"א... 'מקשים העולם' - לומדי בית המדרש.
התלוצצנו התבדחנו הכל טוב ויפה. עכשיו מה באמת ההסבר?!!
 
ואני שואל אם באמת היה הרבה תלמידי חכמים איפה היה ה"מרבים שלום"?
כתוב "מרבים" מלשון ריבוי. ולא תמיד יש בכוחו לסלק לגמרי את המחלוקת
אבל אני שואל שאלה אחרת. היכן הריבוי שלום אם לכאורה נראה הפוך?<
 
הנה!
גם בכינוס של וועד הישיבות היו נציגים של כולם, חסידים ליטאים וספרדים.
כמה כינוסים כאלה אתה מכיר?
האם רב פלוני הגיע בשביל קהילה אלמוני או כי הוא חושש על קהילתו ומתאגד עם רבנים אחרים?
 
וזה פשוט שצריך להיות חילוקים וי"ב שבטים.
זו טעות יסודית לדמות לי"ב השבטים. כפי שהעסקנים אוהבים לפמפם לכל ילד קטן
י"ב השבטים זה לא חלוקה מלאכותית על פרטים זוטרים. זו יצירה של הקב"ה
כל תקופה ודור שעובר הציבור מתפלג לרסיסי שבטים
 
חידה
האם אחד מהכתובים יכול לציין שם של מנהיג רוחני שלא יצאו או ביקרו אותו בחריפות?
אין!
וזה ממחיש טוב מאוד מה שאני מתקשה מזה עידן ועידנים!
 
האם רב פלוני הגיע בשביל קהילה אלמוני או כי הוא חושש על קהילתו ומתאגד עם רבנים אחרים?
האם אתה מאלו שבכל דבר מחפשים את האינטרס החבוי ולא מאמינים בטוהר כוונתם של בני האדם???

מי שמעלה בדעתו כי ראשי הישיבות שהתכנסו,
או גדולי הרבנים שהתאספו יום לפני,
באו מתוך חשש אינטרסנטי גרידא ולא מתוך רצון והבנת המצב,
הוא פרנואיד חסר תקנה, שאין לו ערך לתלמידי חכמים!
והראיה הפשוטה לא כך, שנציגים מכל החוגים היו בשני הכינוסים, כשעל פניו לא היה לליטאים מה לעשות בכינוס הראשון, ולהגר"י יוסף - למשל - לא היה מה לעשות בכינוס השני.
 
חידה
האם אחד מהכתובים יכול לציין שם של מנהיג רוחני שלא יצאו או ביקרו אותו בחריפות?
אין!
וזה ממחיש טוב מאוד מה שאני מתקשה מזה עידן ועידנים!
"רצוי לרוב אחיו" תמיד היה ותמיד יהיה...
אין מי שמקובל על כולם.
רק על אהרן כתוב ויבכו אותו כל ישראל וזהו אחד משבחיו הנדירים.

אלא שבעוד אין כמעט מי שלא יצאה עליו ביקורת,
גם אין כמעט גדול בתורה שנפסל באמת על ידי גדול בתורה זולתו.
 
כמה כינוסים כאלה אתה מכיר?
האם רב פלוני הגיע בשביל קהילה אלמוני או כי הוא חושש על קהילתו ומתאגד עם רבנים אחרים?
למה אתה מפקפק בטוהר ליבם של ת"ח?
נא עיין בחזון איש אמונה ובטחון פ"ג או' ל'
 
האם אתה מאלו שבכל דבר מחפשים את האינטרס החבוי ולא מאמינים בטוהר כוונתם של בני האדם???
לא!! אני רק שואל איך יכול להיות כל כך הרבה מחלוקות ופילוגים אם כוונתם של בני האדם טהורה בלי אינטרסים אחרים??
 
לא!! אני רק שואל איך יכול להיות כל כך הרבה מחלוקות ופילוגים אם כוונתם של בני האדם טהורה בלי אינטרסים אחרים??
אם אתה מדבר על עמך ישראל זו לא שאלה.
לא כל אחד שיודע להתלמדן נקרא "ת"ח שמרבה שלום"

אבל אם אתה מדבר על גדולי ישראל,
אני רואה בדבריך זלזול עצום רמת נקיותם של גדולי הדור.

ראשי הישיבות שהתכנסו עשו זאת ממניע טהור בלבד!
גם אם לכל אחד יש עשר נכדים שרוצים זאת מסיבות אינטרסנטיות כאלו ואחרות.
וצורת הזלזול הזו לא מקובלת כלל!
 

הודעות מומלצות

עמוד אחד באמצע הגמרא ללא גמרא וללא רש"י רק...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון