תגובות חדשות באשכול זה נשלחות לאישור מנהל
הוא אשר דברתי שאין שום סיבה להעיף בגלל זה מהכולל כמו שלא מעיף מי שמדבר לה"ר
לדעתי צריך להעיף את מי שמדבר לה''ר...
שזה גזירה רק לע"ה זה לא הבאת מדודך הדייקן אלא מהרב א"א
מסכים
בכל מקרה תודה שהגישה המקובלת אצל רוב הציבור שהעולים הם מחוץ לציבור ובודאי אינם חלק מהכולל...
 
בלי שום דבר לעצם הנושא,

עצם ההתנגדות והכרוזים וכו' כמדומני מוכרים לכל, ולא נ"ל שמאן דהו ישנה דעתו בגלל זה.

אם רוצים להפיק תועלת מהנושא, צריך חדא מתרתי:

(א) להוכיח ולבסס ע"פ כללי ההלכה, שגם שיש ת"ח שביררו את הסוגיא ולדעתם יוצא שמותר לעלות, אפ"ה הם מחוייבים לכוף דעתם לדעת גדולי הרבנים שאסרו, ושגם אם יש רב שמתיר, אסור לפי כללי ההלכה לשמוע לו.

(ב) להוכיח בראיות ענייניות שהעליה בעייתית מבחינה הלכתית.
אכן 'בלי שום קשר לעצם הנושא'...
אחרי כל הרשימה של מאורי הדורות הנ"ל השאלה היא:
האם יש מישהו ברמתם וגדלותם שחולק עליהם?
האם יש למישהו הו"א שהם פירסמו הכרעה הלכתית זו מבלי שביררו כי זו אכן ההלכה?
רק אחרי ענייה על השאלות הללו אפשר להמשיך בדיון...
 
לדעתי צריך להעיף את מי שמדבר לה''ר...
לא לדעת גדו"י רבים כמובן לא באופן שמומר לדבר אחד אלא שנכשל מחוסר שימת לב
בכל מקרה תודה שהגישה המקובלת אצל רוב הציבור שהעולים הם מחוץ לציבור ובודאי אינם חלק מהכולל...
נכון אבל לא בגלל העליה להר הבית אלא בגלל מה שגרם לזה...
 
לא לדעת גדו"י רבים כמובן לא באופן שמומר לדבר אחד אלא שנכשל מחוסר שימת לב
אף אני לא אמרתי ואינו דומה לכאן שלא נכשל בחוסר שימת לב ועלה להר אלא למד את הסוגיא ועלה בדעת ואעפ''כ תמה הגרי''ג מה הקשר להעיפו
נכון אבל לא בגלל העליה להר הבית אלא בגלל מה שגרם לזה...
מה גרם לזה לדעתך ? (אני מכיר שגרם לזה דברי התורה שבכתב ושבע''פ)
 
אחז שהאיסור רק לע''ה בלבד ושאינו איסור גמור כי אין בידם כוח לגזור גזירות
@ישעיהו מנחלת דן
ברור שגדו"י ישראל לא ימציאו כרת על דבר שאין לזה כרת
אלא וודאי רק גדרו וסייגו שלא יגרור מכשול
ובעת צורך גדול מאוד וודאי שאפשר להתיר
אולם לא בתור הוראה לרבים ולפרסום
והגרי"ג רק רצה לומר שאי"ז סיבה להעיף מהכולל
ומסתבר שהגזירה היא לא רק לע"ה אלא משום ע"ה
וודאי לא חלק על רוב מנין ובנין של גדו"י שאסרו העליה להר
(ב) להוכיח בראיות ענייניות שהעליה בעייתית מבחינה הלכתית
בשו"ת יביע אומר (ח"ה - יו"ד סכ"ו) כתב בסוף דבריו, אחר שהביא הרבה החוששים לאיסור כרת וכו' וחתם
"ולכן בודאי שיש להתרחק ולהשמר שלא להכנס להר הבית אפי' לאחר טבילה ולצורך מצוה, כי יבאו ההמון לפרוץ ולהכנס בטומאה לשטח העזרות וההיכל, דילפי אינשי מקלקלתא ולא מתקנתא. (וכמ"ש בירושלמי פ"ב דמ"ק ה"ב). וכעת כבר נמנו וגזרו והסכימו גדולי הדור בכל תוקף לגדור גדר ולהזהיר באזהרה חמורה לבל יהין שום אדם להכנס לשטח הר הבית, עד כי יבא שילה, שאז יקויים בנו: וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם, ושומע לנו ישכון בטח. והשי"ת יחיש לגאלינו גאולה שלמה נכון יהיה בית ה' בראש הרים ואפריון על מכונו ישב. וישראל נושע בה' תשועת עולמים. אמן. המצפה לישועת ה' עובדיה יוסף ס"ט" עכ"ל

וזאת לבד מהאיסור החמור של לעלות לטיול שזה אאל"ט (ואני לא מונח) אסור באיסור חמור לכו"ע אלא רק מותר לצורך מצווה - שלא כוללת הקרבת פסחים ועוד כ"מ טקסים פוליטיים... [יתקנו אותי הגדולים המצוטטים כאן שנראים כמונחים]
 
הרצון להיות מוזר ולפרוש מן הציבור
ח''ו
וכמו שכתבתי במקום אחר
אתה לא מכיר את המציאות ומוציא ש''ר על עם ישראל
אל תהיה צודק תהיה חכם
יש בזה אמת אבל לא כעקרון אלא כאסטרטגיה (אני מודה שאני חלש בזה...)
לא ראינו אצל החכמים שנהגו כן
כנראה שיש סיבה לכך
והנה לא ראינו אצל החכמים שדרשו את המקדש בימי דוד ונענשו במגפה נוראה על כך
ובמדרש לעת''ל הקב''ה אומר לצדיקים לא יפה עשיתם שדרשתם לתורתי ולא דרשתם למלכותי
 
וכעת כבר נמנו וגזרו והסכימו גדולי הדור בכל תוקף לגדור גדר ולהזהיר באזהרה חמורה לבל יהין שום אדם להכנס לשטח הר הבית, עד כי יבא שילה
תמוה מאוד כי הבודק את המציאות מעולם לא נמנו על כך אפילו פעם אחת בצורה רצינית לדון בצדדים לאסור ולהתיר או לחייב אלא נעשה בחטף גדול מאוד
 
אתה לא מכיר את המציאות ומוציא ש''ר על עם ישראל
טוב לא נתחיל להתווכח על המציאות
אני מודה שאני חלש בזה...
מודה ועוזב ירוחם...
והנה לא ראינו אצל החכמים שדרשו את המקדש בימי דוד ונענשו במגפה נוראה על כך
ובמדרש לעת''ל הקב''ה אומר לצדיקים לא יפה עשיתם שדרשתם לתורתי ולא דרשתם למלכותי
דרישה אל המקדש נעשית כרצון החכמים בלימוד סדר קדשים וטהרות
ולעת"ל הקב"ה פונה לצדיקים ולא להמון העם משום שעליהם אין טענה
 
תמוה מאוד כי הבודק את המציאות מעולם לא נמנו על כך אפילו פעם אחת בצורה רצינית לדון בצדדים לאסור ולהתיר או לחייב אלא נעשה בחטף גדול מאוד
השאלה היא האם מי שכן בדק זה היה בצורה רצינית או בתור ניגוח בציבור החרדי??
כי למה גם יצא לו שארגמן זה התכלת?
זה הרי שני דברים?
ולמה ברור לו שצריך ג"כ ללמוד רק תנ"ך?
ומהיכן הגיע לו העניין ללבוש סנדלים?
הרי גם בתנ"ך זה לא כתוב?
ולפנטז ברכות...
זה וודאי לא מוזכר בתנ"ך
 
השאלה היא האם מי שכן בדק זה היה בצורה רצינית או בתור ניגוח בציבור החרדי??
מחילה אבל הניגוח שלך באנשים האלה אינו רציני
כי איך יצא לו שארגמן זה התכלת?
כי באמת שניהם הופקו מהארגמונים חד מקהה וחד מאדומת
זה הרי שני דברים?
ולמה ברור לו שצריך ג"כ ללמוד תנ"ך?
כמו שברור לכל בר דעת שאם נתן תנ''ך אז אולי יש ללמדו ?
ומהיכן הגיע לו העניין ללבוש סנדלים?
מאיפה הגיע לאחרים הענין ללבוש גרבים (גילוי נאות אני מהלובשים) אבל זה מאוד חם
הרי גם בתנ"ך זה לא כתוב?
לא כתוב בתנ''ך שצריך לעשות אפצ'י
זה וודאי לא מוזכר בתנ"ך
ודאי שכן מוזכר הענין לברך את ה' על כל דבר ברוך ה' יום ויום ודרשו חז''ל כל יום ויום תן לו מעין ברכותיו וכל מין ומין תן לו מעין ברכותיו (גמ' בברכות ובסוכה) ובמדרש אמרו צדיקים מברכים על כל דבר ודבר
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אתה לא מכיר את המציאות ומוציא ש''ר על עם ישראל
אז בא נספר לך אותה
יש אנשים שנהנים להיות מוזרים
הם בטוחים שכך הם יותר חכמים
כי הרי כולם מתענינים במה שהם אומרים
(כן גם משוגע הוא מעניין)
תמיד אבל תמיד כשהם ילמדו סוגיא
הלכה למעשה הם יעשו כמו השיטה הכי מוזרה
ותמיד יצטטו את השו"ע בסי' א' ו"אל יבוש מן המלעיגים עליו"
(צ"ע דלא כתוב להיות מוזר כתוב לא להתבייש ואותו מוזר הוא "מתבייש" להיות כמו כולם)

ונסיים בסיפור על אחד מהסוג הנ"ל שפגע בי קשות
וטענתו היתה שלא מעניין אותו מה יאמרו ולכך עשה מה שעה (ואכמ"ל)
ולאחר דין ודברים שהוכחתי לו שע"פ הלכה הוא היה צריך לעשות כמו כולם (רח"ל)
הוא הגיב בטבעיות
מה לעשות אני מתבייש...
 
אז בא נספר לך אותה
יש אנשים שנהנים להיות מוזרים
הם בטוחים שכך הם יותר חכמים
כי הרי כולם מתענינים במה שהם אומרים
(כן גם משוגע הוא מעניין)
תמיד אבל תמיד כשהם ילמדו סוגיא
הלכה למעשה הם יעשו כמו השיטה הכי מוזרה
ותמיד יצטטו את השו"ע בסי' א' ו"אל יבוש מן המלעיגים עליו"
(צ"ע דלא כתוב להיות מוזר כתוב לא להתבייש ואותו מוזר הוא "מתבייש" להיות כמו כולם)

ונסיים בסיפור על אחד מהסוג הנ"ל שפגע בי קשות
וטענתו היתה שלא מעניין אותו מה יאמרו ולכך עשה מה שעה (ואכמ"ל)
ולאחר דין ודברים שהוכחתי לו שע"פ הלכה הוא היה צריך לעשות כמו כולם (רח"ל)
הוא הגיב בטבעיות
מה לעשות אני מתבייש...
קודם כל גילוי דעת: אני לא שייך בשום אופן לאותו סגנון אנשים.
אספר לך אני את המציאות (כפי שנראת לי מתוך הכרות קרובה עם הסגנון)
יש אנשים שקשה להם להם ללמוד א' ולעשות ב'
הם אנשים עם אופי מאד 'למעשה'
כל הברקה או רעיון צריכים לרדת עד 'למעשה'
הם לא תמיד יעשו כמו השיטה המוזרה
אתה תמיד תפגוש אותם בשיטה המוזרה
באמת קשה להם לעשות מה שהם לא מבינים
הם ינחמו עצמם בשו''ע סי' א' הנ"ל
האמת כנראה שצריך להתגבר ולעשות מה שנכון לעשות
ולהבין שהמחשבה שלך חזקה מספיק גם אם לא מתאפשרת 'למעשה'

לא אמרתי שכולם כאלה- אולי יש אחרים- הרבה מהם הם כאלה
ולא חכמה לעמוד ולתקוף על סנדלים ותנ''ך בתכ''ד.
 
תמוה מאוד כי הבודק את המציאות מעולם לא נמנו על כך אפילו פעם אחת בצורה רצינית לדון בצדדים לאסור ולהתיר או לחייב אלא נעשה בחטף גדול מאוד
אתם מבינים!
כל גדולי התורה הנ"ל ''לא נמנו על כך פעם אחת רצינית לדון בצדדים לאסור ולהתיר או לחייב אלא נעשה בחטף גדול מאד'
רק הני אינשי משולי השוליים של בני התורה הם אלו שביררו את הדברים יותר טוב מכל גדולי התורה...
בתחילה חשבתי לומר על דברים אלו שזה חוצפה ועזות מצח, אך במחשבה שניה זה מעורר רחמים על אותן האנשים עד להיכן יכולים להתדרדר, ועד היכן ניתן לרדת כשמרגישים חכמים ונבונים ויודעים את התורה ולא מסוגלים להתכופף מעט בפני ענקים מהם.
בדיון אחר 'מבית מדרשם' קראתי להנהלה למחוק את האשכול, כעת אני חוזר בי, לדעתי הם בעצמם מסבירים יותר מכולנו את הכל... רק שימשיכו במסע ההכפשה העצמי שלהם... הם עושים זאת טוב יותר מכולנו...
 
נערך לאחרונה:
אכן 'בלי שום קשר לעצם הנושא'...
אחרי כל הרשימה של מאורי הדורות הנ"ל השאלה היא:
האם יש מישהו ברמתם וגדלותם שחולק עליהם?
האם יש למישהו הו"א שהם פירסמו הכרעה הלכתית זו מבלי שביררו כי זו אכן ההלכה?
רק אחרי ענייה על השאלות הללו אפשר להמשיך בדיון...
גילוי נאות, איני מתומכי עליה להר הבית.

אבל עכ"פ זו שאלה בדרכי ההוראה, ובדיוק על זה הם חולקים, האם מי שאינו ברמתם וגדולתם של מאורי הדורות הנ"ל יכול לחלוק עליהם, זהו גוף הנושא לענ"ד.
ועוד, מה יהיה אם יאמרו לך שהגרמ"פ התיר, כעדות הרב טנדלר חתנו, אני משער שגם בעיניך הוא כן ברמתם וגדולתם, במידה ותאומת עדות זו בעיניך, אז הכל בסדר מבחינתך?.

וראה למשל שו"ת משנה הלכות חלק ח סימן קלז:

א) בדין אי מותר לחלוק על גדול הדור או מי שהוא אחר שגמרו בדעתם שהוא מגדולי הדור או ראש ישיבה שלו או אדמו"ר מחסידים, והרבה תולים עצמם בקרא דלא תענה על רב לנטת (משפטים כ"ג ב') ודייקו מינה שאסור לחלוק על גדול ולכן אם מי שהוא חולק בהלכה על גדול או למי שהוא נחשב בדעתם לגדול או ראש ישיבה או אדמו"ר הרי הוא עובר בלאו זה דלא תענה ורואים בזה גם בזיון התורה שמבזים גדול הדור או את רבם וממילא מותר לבזות אותו הת"ח החולק אפילו יהי' צודק במחלוקתו אבל הרי עבר על לא תענה וכ"ש שאין הלכה כאותו החולק שהרי אסור לחלוק על גדול הדור והלכה כמותו שמן השמים מסכימים כן.
והנה פשוט דהאומר כן הרי הוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה דהלכה פסוקה היא דמותר לחלוק על רב וגדול ואם הוא ענין של איסור גם חובה איכא ומצוה לעולם איכא לחלוק ולברר האמת ואפילו על אביו ורבו מותר וחובה איכא לחלוק ולברר האמת וכו' וכ"כ כל הפוסקים להדיא ומבואר בטוש"ע יו"ד סי' רמ"ב ס"ב ברמ"א בשם מהרא"י סי' רל"ח וכו' וכל החולק על זה כחולק על השכינה ורוצה ח"ו לבטל תורת משה רבינו ע"ה שיש לכל תלמיד ותיק חלק בתורתינו הקדושה וחייב להגיד דעתו כפי מה שהראו לו מן השמים, ואני דן אותם לכף זכות שמחמת שלא למדו הלכה ולכן טעו בטעות גמור כזה ולא די שהם טועים אלא שרוצים לכוף אחרים לילך אחר טעותם והרי הם ח"ו בכלל מחטיאי הרבים שמונעים רבים מללמוד תורה ולברר האמת וללבנו כאשר נצטוינו לצרף וללבן ולברר הדברים כנתינתם מסיני. וכו'
 
האשכול סונן, נא לדון בנושא אך ורק בצורה עניינית ומכבדת.
כל תגובה אחרת תימחק לאלתר.
הפרה של כללים אלו עשויה לגרום למגבלות על המשתמש!
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון